Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor nulstiller I Jer selv? Jeg brænder ud!

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kedelig situation du er havnet i, Kenneth. Men mist aldrig troen på at det kan vendes, og at det bliver bedre. Hvis du mister troen, bliver vejen lang. 

Som flere nævner, så virker motion. Det lyder som om du allerede dyrker motion, så det er godt. Jeg dyrker motion dagligt, da det virker stressforebyggende for mig. Men hvis jeg føler at jeg begynder at blive stesset, er en lang gåtur langt den mest effektive medicin. På en gåtur har jeg mere overskud til at tænke ting igennem, og tænke på løsninger. Når jeg løber, spiller squash eller lignende, har jeg mest fokus på at "performe" - helt ubevidst.

Sommetider føler jeg at jeg har brug for at slappe helt af, og så tager jeg som regel på weekend et andet sted. Jeg pakker en taske og kører et sted hen, hvor jeg er helt koblet fra computere, telefoner, indkøb, tøjvask og alt andet. Jeg kommer altid tilbage med fornyet energi. 

Mvh Carsten

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:10

Dyrker maase af motion presser kroppen alt hvad den kan 

løber en tur i skov 

holder fest 

smiler og griner og har det sjovt 

vender altid det negative til det positive og siger jeg skal vise dem jeg gør det 10 gange bedre 

husker dog altid den sunde kost og den positive tanker gang

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Boysen.

ØV !

Har du prøvet at meditere problemerne væk i 20-30 minutter og set om det hjælper? Du får nok brug for et mantra at vende tilbage til hvis tankerne løber løbsk. Et andet trick, hvis man har svært ved at koncentere sig om ingenting er ikke at have ufordøjet mad i kroppen.

Hvor mange er der her på amino som ikke bruger timevis på at glo ind i en skærm mens de prøver at "samle sig" om et eller andet som de ikke har lyst til at lave? Tag den med ro, velvidende at du nok skal lave de vigtige opgaver når de bliver presserende nok. Den første til at påstå de ikke lider under det i en eller anden grad vil jeg tillade mig at mistænke for manglende selvindsigt.

Undlad gerne fokus på de opgaver der ikke blev løst, - men fokuser i stedet på hvordan du undgår fremadrettet at tage opgaver ind der ikke er vigtige nok til at blive løst af dig.

Her er ting der nok ikke hjælper:

At "slappe af" foran fjernsynet eller computeren.

At motionere så meget at man bliver decideret udmattet.

At fifle med mystise excel-ark for planlægning af tid (at bruge tid på at planlægge det kedelige arbejde, i stedet for at lave det).

Du kan købe en god flaske vin og en cigar og drikke den i gode rolige omgivelser, hvor du så sammen med dig selv planlægger prison-breaket.

PS har selv stresset i 3 år, - og blev meget syg af det, både fysisk og psykisk. Det er ikke min erfaring at stressen letter når opgaverne man føler skaber stress for en, forsvinder, enten fordi de bliver løst, - eller fordi projekterne bliver droppet. - Det er derimod min erfaring at stressfaktoren med stor ansvarsbevidsthed og som det mest naturlige rekrutterer en ny stressfaktor før afgang.

Fra Randers
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Bendixen Skrevet kl. 07:43
Det lyder som en meget trist historie du er havnet i:-(
Der er jo allerede kommet mange gode fif med naturen...
Jeg selv bruger naturen således at næsten hver gang
Der er tid til en kop kaffe/te så går jeg udenfor istedetfor
At sætte mig foran pc.....på denne årstid sætter jeg mig ikke men nyder blot naturen med koppen i hånden, Det er langt mere effektiv i mine
Øjne frem for at sige at man hver aften skal gå en tur, der kommer altid enten det ene eller andet i vejen. Jeg cykler dog nogen aftner men det bliver mest om sommeren...
Når vejret tillader det tager jeg osse tit en blok med udenfor og skriver to dó lister ned det giver et kæmpe overblik samtidig med at man får en masse energi ind..
Satte jeg mig foran pc'en og gjorde det samme, ville energien ikke være den samme bagefter...
Håber du finder din måde til at komme ovenpå igen.
Held & lykke med det:-)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:50

hvad jeg gør for at få positive energi

Dyrker motion 

smiler til hele verde

husk grin 10 minutter om dagen giv , der intet andet sundere og giver glæde end en god grindene tur , lav humor er vigtigt i hver dagen især når man har det svært det gør man lettere klare de hårde tider

tanker er altid positive 

hvad jeg ville gøre med min kone tage hende ud med oplevelser i byen i laver noget i fælles skab

tager nye rødder op laver lidt om livet , husk spørg hende hvad vil hun hvad giver hende mere energi og positive et smil kan give masser af positive energi

hav masser af blomster og farver i hjemmet 

lys er også vigtigt når man er nede 

lav hygge hver morgen , middage nusse om hinanden en god flaske rødvin om aften og hygge

sige hele tiden alle de gode ting og positive og vend det negative til en positive tanke og sig det også gerne positive hele tiden

musik spil tit musik og syng gerne der hjemme det giver altid glæde og tit kommer en lille dans og det giver også glæde 

min lille søster fik hjælpe af kommune prøv og spørg dem om råd og vejledning , hvordan de vil vejlede jer at komme ud ad krisen 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Kære Boysen,

Som mange skriver er det godt, at du står frem med det. Jeg har tænkt lidt over, hvordan jeg kan hjælpe dig, og jeg har faktisk en mulighed, som du måske gerne vil tage imod.

Til Aminotastic vandt jeg en times Skype-coaching med Martin Thorborg. Lige nu lyder det som om, at du har mere brug for ham, end jeg har. Martin er jo ikke psykolog, men han kan sikkert hjælpe dig med at få lidt overblik over din situation og hjælpe med at finde gnisten igen.

Så hvis du gerne vil tage imod det, så vil jeg høre Martin, om jeg kan give min præmie videre til dig.

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så vil jeg i øvrigt gerne punktere en myte. Hvis man har alvorligt stress, hjælper det IKKE at motionere. Når du har stress, pumper kortisol rundt i kroppen, og når du motionerer kommer der mere kortisol - du bliver altså mere stresset. Motion kan forebygge stress, men ikke fjerne den.

I stedet er det langt bedre med naturoplevelser, meditation og ro, som andre også har skrevet.

Dette er ikke en opfordring til, at vi skal begynde at diskutere stress. Hvis nogen gerne vil det, kan vi starte en ny tråd (Her er det Boysen, det handler om), men jeg vil bare lige opfordre dig at finde ro i stedet for mere uro.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:01

Tak tak tak Tommy, det varmer med de rigtig gode tilbud, indlæg og venlige tanker jeg har fået her på amino. Jeg har svært ved at takke ja, og det har jeg også her. Som det ser ud lige nu, har jeg svært ved at overskue en sådan samtale, så jeg vil pænt takke nej. 

Men det viser rigtig meget om Jer, at i vil hjælpe mig, og det er jeg meget taknemmelig for!.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:22

Mange der motioner kommer også ud i naturen  oplevelser den rene luft og være samme med andre mennesker , man høre fuglene synge man bliver simpelthen gladere ,at være samme med andre mennesker er også afgørende social og den rene  luft

Dog alt skal man gøre med måde , altså vis dyrker hård motion kan det virker meget modsatte , dog det hyggelige og stille og rolige der får tanker andet sted hen er afstresset naturen og det kun lidt hårdere hjertebanke er sundt afstresset

Det reglen næssigt motion er ifølge dem der arbejder med psykiske syge den ting de bruger aktivt i behandling af deres sygdomme  , dog på et plan , hvor det naturligvis er man ikke presser kroppen men det naturlige hjertebankende og du ikke er totalt udmattet efterfølgende

alt dokumentation peger mod motion er bedste middel mod stresse http://iform.dk/velvaere/stress/motion-mod-stress dog ikke motion på det plan  hvor du presser kroppen for meget 

Bøger 10000 vis har skrevet om den positive effekt om psyskiske syge her et eksempel http://www.psykiatrifonden.dk/Forside/Forlag/B%C3%B8ger/Motion+og+psyke

prøv søg google det den meste brugte behandlings form det er motion , mon ikke det er fordi det virker mod psykiske syge og stresse som de beskriver ellers er alle behandling råd forkerte de giver alle disse steder lige psykologer til alle behandling steder eller alle bøger der findes mod ikke det er sandt når alle skriver sammen stemt det er en god behandlings form 

Når alle førende ekspert behandlings hjem bruger det aktivt er nok fordi det virker og når der skrives 100.000 vis artikler om den positive egenskab ved motion og psykiske syg er de nok noget om snakke 

Husk dyrk det ikke for ekstremt derved kan det bedste middel mod stresse direkte blive det omvendte altså en stresse kilde

vis er sket noget nyt skal alle bøger skrives om de nye hvor der står om råd og alle de 100.000 artikler mon ikke der dukket bare 1 op der siger det omvendte om den nye forskning som siger det modsatte

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 16:33

Boysen:
Jeg har svært ved at takke ja, og det har jeg også her. Som det ser ud lige nu, har jeg svært ved at overskue en sådan samtale, så jeg vil pænt takke nej. 

Helt i orden. Men jeg lader tilbudet stå åbent, så giv besked, hvis du ombestemmer dig.

Dbh

Tommy

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)