Hej Kim
Nu kommer vi faktisk frem til en uenighed, jeg tror at Google specielt for html baserede sider, kan detektere cloaking via f.eks. JavaScript manipulation, og du tror der skal en anmeldelse til, og det skal checkes manuelt.
Mens jeg tror at Flash er svære at checke maskinelt, faktisk nok endda så svært at man ikke kan.
Derfor mener jeg at Google er tvunget til at rangere Html højere end Html bag Flash.
Jeg mener som jeg gør udfra en viden om at det ikke ville være så svært at skrive en sådan detektor for Html. Mens det ville være utroligt svært for Html bag Flash.
Du mener som du gør fordi, du har lavet en side hvor du Cloaker og antager at du er blevet anmeldt og dermed opdaget.
Det er jo let at se, at ingen af os har konkrete bevis for vores påstand. Så man må lidt vægte det ud fra argumenterne og egne erfaringer.
Ahh, det kunne være du lige skulle læse det jeg skriver. Hvor skriver jeg at der generelt skal en anmeldelse til for at Google opdager cloaking?
Jeg skriver at der i testen, som i øvrigt løb over flere år, ikke kunne være en anden forklaring på hvorfor det blev opdaget på det tidspunkt det gjorde. Igen testen løb over flere år, og testen var netop med en flash hjemmeside og bagvedliggende HTML, som så blev mere og mere overdrevet. Og det var først efter flere år og ja rigtig meget overdrivelse af cloaking, overdreven brug af keywords, keywordlister, dorway pages, dobbelt indhold at det blev opdaget. I øvrigt var mit svar med testen, i forhold til din tale om dem med dårlig moral.
Så kan du selvfølgelig sige, jamen Google blev så klogere efter de år og derfor opdagede de det, og ja det er da også en mulig forklaring.
En anden vinkel kunne også være at alle konkurrenterne, som i øvrigt var andre inden for din og min branche, anmeldte siden, fordi de ikke kunne forstå hvorfor jeg kom før dem på rigtig mange søgeord, og derfor blev testen så opdaget og anmeldt.
Jeg ved nu ikke hvor let det er at se at ingen af os har konkrete beviser, jeg ved jeg har testet det, og det var resultatet som kom ud af det. jeg ved også at jeg gennem de sidste 15 år har lavet 1000 vis af hjemmesider, i starten stort set kun flash hjemmesider, som tager brug af den metode jeg nævner tidligere, og alle er indekseret og ranker godt på de ord som de har fokus på, taget i betragtning af de korte små tekster. Og kun testen plus nogle stykker som ikke ville lytte til mig om ikke at bevæge sig over i Black hat SEO, er blevet straffet af Google. Jeg ved også at jeg har testet utroligt mange ting hvad angår SEO og hjulpet utroligt mange hjemmesider (både hvad angår SEO venlighed og SEO rådgivning) gennem de sidste 10+ år. Så min erfaring gør at jeg har den viden om SEO som jeg har i dag.
Så kan det godt lyde som om jeg skriver at flash og SEO går hånd i hånd, men det skiver jeg altså ikke, for problematikken er blandt andet stadig at man SKAL have det samme indhold i HTML og Flash, og det resultere så i dårligere rangerede sider, fordi man blandt andet ikke vil lave lige så meget indhold i en flash, som man vil på en ren HTML, da det er andre ting der er i fokus på flash hjemmesider, som fx fede animationer og andre fede effekter som kan understøtte ens budskab.
MVH Kim