Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af større løsning

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Arco Iris:

En start ville være at få et par eksterne konsulenter til i samarbejde med jer at udarbejde en så præcis kravspecifikation som muligt, der beskriver hver af jeres ønskede funktioner ned i detaljer. Det ville være oplagt at anvende UML til dette og det ville nok kunne gøres for 75-150.000 kr.

Uden en ordentlig kravspecifikation vil det være umuligt for jer at få succes med så stort et projekt og endnu mere umuligt for et konsulenthus at kunne give en pris på det. Det er ikke dig der skal finde ud af om opgaven skal outsources til udlandet, det er konsulenthuset der skal stå inde for den kvalitet de kan levere til jer - om det så bliver kodet i Ukraine, Indien eller Herlev er jer underordnet. Jeg kan erfaringsmæssigt ikke anbefale jer at ansætte egne udvikler til denne opgave eller samarbejde med en for lille virksomhed, det vil sætte jer i en alt for sårbar situation.

/Arco

Arco rammer sømmet meget godt på hoved med det her.  Beløbet er nok lidt i den høje ende, men det er klart at det koster penge.

Overvejder du dit eget udviklingsafdeling så skal du nok op og have 5 - 10 ansatte ellers kan det være farligt, har du 3 udvikler og 2 rejser så er dit projekt død.

Dette er altsammen meget rigtigt. Jeres første investering bør være i en grundig udspecificering af projektet i detaljer, så i har noget brugbar information at gå videre med.

Fra Albertslund
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Little_Jack:

Hej med jer.


Det er hermed noteret.

Referencer har aldrig sagt mig noget, det fortæller ikke noget om jer som virksomhed eller kvaliteten af jeres arbejde. (No offense)

Hej Jack

Du er velkommen til at kontakte os på info@wizkids.dk, efterfølgende kan vi tag et møde omkring tingene og kører en dialog derfra, og se om det er noget for dig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jack

Jeg syntes også lige, at jeg ville give dig et par råd med på vejen. Det skal siges at jeg har levet af software udvikling i 15 år, er Civil Ingeniør, har haft æren af ledende roller i projekter for top 25 virksomheder.

Det første du skal gøre er at finde ud af hvor stort et budget, der kan afsættes til opgaven. Software projekter er oftest risikofyldt, og jo mere man forsøger at spare jo større bliver risikoen for en fiasko.

Derfor skal man finde en balance! Her er det bedst at tage udgangspunkt i jeres business-case, og hvad indtægtspotentiale projektet har.

Hvis vi antager at projektet er til det, så ville jeg anbefale en løsning, hvor i hyrer en til tre inhouse udviklere. Samt en "tungere" konsulent med projektleder erfaring og egenskaber til at tage arkitekt rollen.
Den tunge konsulent, skal kun være på i konstruktionsfasen af systemet, så det sikres at løsningen bygges sådan som den slags nu engang skal. Herefter går han fra og de resterende udviklere har får ansvaret for at vedligeholde og bygge nye versioner.
Rent økonomisk koster en udvikler i den nævnte kaliber et sted imellem 25.000-35.000 kr pr. måned for en fastansættelse. Den tunge konsulent står i omkring 125.000 - 175.000 kr. pr. måned for en kontrakt på månedsbasis.

Som jeg læser det bliver systemet en kritisk del af jeres forretning, og du skriver jo at systemet ikke må fejle, og det er derfor jeg mener det er en god at havde vedligeholdelsen in-house, jeg har set alt for mange forsøg på det modsatte der er fejlet.
Som jeg ser det bliver applikationen aldrig færdig, men vil være under konstant udvikling med nye versioner, fixes etc.

Problematikken omkring vidensdræn, som min navnebror nævner. Skal i allerhøjste grad tages seriøst, og det er i høj grad her den tunge konsulent skal vise sit værd. Det er hans ansvar at fastlægge retningslinier der sikre, at nye udviklere kan overtage, en af de vigtigste fif her er f.eks. at arbejde test-drevet, gerne efter en Scrum metodikken.

Teknologi valget ville jeg udskyde længst muligt, de mennesker du vælger til de forskellige roller er meget vigtigere. Men C# kunne være et godt bud, fordi er det mest udbredte valg til Windows applikationer, og via MonoTouch kan bruges til at lave apps til telefoner og pads.

Jeg er ikke selv interesseret i opgaven, da jeg er igang med at andet udviklingsprojekt (CloudSprout), og alle vores egne folk er så bookede, at vi ikke en nær fremtid vil kunne løfte opgaven tilfredsstillende. Men hvis du har nogle mere konkrete spørgsmål, vil jeg meget gerne prøve at svare. 

 

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)