Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT vil ikke hjælpe mig....

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære søde Amino'er

Jeg ligger inde med sikker viden om at en (detail)butik der geografisk ligger meget tæt på min egen (og med samme koncept) snyder MEGET med moms og skat. Denne butik har startet en priskrig (hvilket selvfølgelig ikke er ulovligt) og sælger sine varer til noget nær engrospriser. Vi køber de samme varer fra præcis de samme forhandlere så jeg kender indkøbsprisen. Da jeg kender til min konkurrents andre udgifter som f.eks husleje, ansatte etc er det meget tydeligt at de kun kan presse prisen så meget fordi de sparer MANGE penge på at bruge en anden momsordning (som ikke er lovlig at bruge ved de varer vi sælger). Derudover har jeg også kendskab til en del sort arbejdskraft og omsætning der ryger lige i lommen. Jeg har en stensikker "insiderviden". Desuden har jeg fra min kilde fået at vide at denne butik kun presser prisen så meget for at få mig til at gå konkurs, ikke fordi at det kan betale sig.

Jeg startede min virksomhed for ca. et år siden. Før min konkurrent startede den vilde priskrig gik min egen butik rigtig godt, og jeg syntes kun det var positivt at vi lå to butikker med lidt samme koncept så tæt. Det trak kunder til. Men efter et halvt år indledte min konkurrent så denne absurde priskrig og det har jeg virkelig kunnet mærke på mit salg. Meget frustrerende da jeg ikke selv kan sætte prisen ned på mine varer eftersom at jeg betaler fuld moms af mit salg og skat.

Ja undskyld mine formuleringer er lidt vage, men det er helt bevidst da dette er et temmelig åbent forum.

Jeg har flere gange ringet til SKAT og sat dem ind i sagen - de giver mig ret i at det er ulovligt det som denne virksomhed gør. Mit bud er at staten bliver snydt for ca. 200.000 - 350.000 kr årligt i afgifter fra denne virksomhed. Og det har stået på siden 1992, så det er ikke peanuts. Første gang jeg ringede til SKAT er over et år siden og der er ikke sket noget.

I dag ringede jeg så til SKAT igen (fordi at det ser sort ud for min egen lovlydige virksomhed). Jeg forklarede sagen og ham jeg talte med kunne sagtens se at det var meget frustrerende at blive udkonkurreret af en virksomhed der tydeligvis snyder med afgifterne. Han sagde at han ville lægge anmeldelsen i bunken og så ville der MÅSKE blive kigget på det.

Det kan sgu ikke være rigtigt at en virksomhed der snyder samfundet for en masse penge skal ødelægge en ellers sund virksomhed som tilfører samfundet penge og arbejdspladser.

Hvad skal jeg gøre? Kan man virkelig ikke få sat en stopper for det?

Jeg håber på nogle gode råd :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:42

Kan du ikke gå over og snakke med dem? Ved godt det lyder lidt dumt, men når skat ikke gider, så er der satme ikke meget at gøre. Udover at slæbe dem i retten.. Men det er jo for dumt..

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 17:51

Hej Emil,

Tak for dit svar :-)

Jeg er desværre ikke rigtig på talefod med dem - de var ikke just glade da jeg åbnede min butik, og det er selvfølgelig også derfor de vil af med mig. De snyder helt bevidst - det er ikke fordi de ikke kender reglerne. Desværre :-(

Jeg går selv og tænker om jeg skal prøve at høre en journalist om at skrive om det eller lign....

Jeg er åben over for alle forslag - jeg er jo temmelig desperat. Har i over et år gået og troet at SKAT var på sagen og ville hjælpe mig (også i SKAT's egen interesse!) Men de prioriterer åbenbart anderledes...

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 18:06

Jeg ville gerne have spurgt dig i en pb, hvor i landet det foregår - men du tager ikke mod private beskeder - måske du kan svare mig i en?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:08
Gennemsnit 1,4 stjerner givet af 9 person

Så du synes at andre skal straffes fordi du er så naiv at være lovlydig??

Hvis ikke du kan kan klare konkurrencen, så luk butikken.

Sort arbejde skal støttes, ikke modarbejdes.

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 18:11

Nå, det er da mærkeligt, det må jeg hellere lige få til at virke :-) Jeg sender dig lige en besked!

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:16

Al-Qaeda:
Sort arbejde skal støttes, ikke modarbejdes.

What? Sort arbejde skal da ikke støttes? Ud fra dit sindsyge brugernavn kunne jeg forstille mig du var indvandre og er lige så ligeglad med den danske lovgivning som dem.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

IværksætterGen:
What? Sort arbejde skal da ikke støttes? Ud fra dit...

Lad dig ikke påvirke af en rød klud. Nogle indlæg skal bare ignorerers.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:26

IværksætterGen:
Kan du ikke gå over og snakke med dem? Ved godt det lyder lidt dumt, men når skat ikke gider, så er der satme ikke meget at gøre

Hvis de helt bevist snyder, tror du så de tager vores trådstarter seriøst hvis han kommer og siger at de skal stoppe?

IværksætterGen:
Udover at slæbe dem i retten.. Men det er jo for dumt..

Hvad skal han slæbe dem i retten for? 

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:43

Mark MK:
Hvad skal han slæbe dem i retten for? 

Ved jeg heller ikke helt.. Måske svindel Confused - Det er vel ikke det han gør vel ? Indifferent

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)