Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT vil ikke hjælpe mig....

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo undre sig over at skat, hvis der er gode indicier, ikke laver et check - hvis det koster samfundet nogle 100 t om året. Skat må jo ha interesse i at snyd stoppes, og checker jo så meget andet.

Problemet er vel, at de ikke helt tror den holder, og at det er en konkurrent der vil genere en anden, hvad de vel ikke er så vilde med, men gode indicier ville jeg finde det tarveligt, hvis ikke skat ville beskytte en lovlydig virksomhed mod en svindler. De checker da masser af restauranter, kiosker, pizzabarer, vel dels fordi der kan være bid, men vel også for at de som arbejder sort ikke skal udkonkurrere de lovlydige.

Synd - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 18:53

Kan du sende mig en pm? så har jeg et forslag til hvad du kan gøre, og hvem du kan gå til.

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 18:58

Måske skal du få nogle andre til at anmelde dem. Man kunne forestille sig at skat får mange henvendelser fra konkurrerende virksomheder som bare vil genere hinanden.

Men først og fremmest skal du være helt sikker på at der virkelig er grund til at anmelde dem. For ellers er det jo dig der begår ulovligheder ved at sprede et usandt rygte om at de svindler.

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:05

Mange virksomheder køre underskud for at presse en konkurrent ud ad markedet , de har nogle penge de ved de er bedste at bruge på at ligge lavere priser for de regner med du ikke har samme bund kapital til at køre denne her pris konkurrence 

Vis du har samme antal kroner kan du enten gå ind i pris konkurrence og bruge noget din kapital du har liggende vis ikke har noget er der ikke noget at give af.

Hvor tid man kan køre med underskud er så lang tid han har kapital og hvor motiveret den anden er for at skubbe dig ud ad markedet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09

Du må heller ikke regne med, at skat fortæller dig OM de har været inde og checke eller hvad resultatet er. Det er en sag mellem konkurrenten og skat. De kan med andre ord ha været inde og checke?

Enig med de andre i, at man kan køre med underskud for at slå en konkurrent ud - men også enig at det skal ske med ærlige midler og ikke via snyd med skat og moms .  HVIS det nu forholder sig sådan - hvad ingen af os her kan ane

vh

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:34

Hej Cookie,

Lige mine ord. Jeg kan godt forstå at SKAT selvfølgelig skal være påpasselige med ikke at gå ind i sager hvor konkurrenter prøver at genere hinanden. - Men her er der virkelig en sag der holder. Jeg har beviser for at det min konkurrent gør er ulovligt. Jeg vil ikke pensle det ud nærmere her, men hvis der er nogen der har en fiks idé til hvordan jeg kan få hjælp vil jeg med glæde forklare sagen nærmere i en pb :-)

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Trådstarter,

Svaret er da ganske nemt, nu er ca 80% af de folk der arbejder ved skat er nogle under uddannet, sure mennesker der ikke ved hvorfor de er placeret der (bare giv mig 1 stjerne, men det ungt og naivt at tro andet). Vi har diskussioner med dem flere gange om måneden, og ender altid med at blive henvist til 4-10 personer og lovet en email jeg aldrig får.

Det svaret er, er du gør da bare det samme. - i skal have lige konkurrence vilkår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00

Seiven:
ca 80% af de folk der arbejder ved skat er nogle under uddannet, sure mennesker der ikke ved hvorfor de er placeret der

Jeg tror lidt det er "som man spørger får man svar". Jeg er ikke gift med skat (dog med en skat, men det er en helt anden type skat) og jeg synes også ind i mellem de er langsomme, og først og fremmest at deres systemer virker tunge, men MENNESKENE som jeg spørger, og deres viden og svarvillighed kan jeg kun give en generelt meget høj karakter - og jeg oplever faktisk, at det drejer sig om at få loven overholdt - også til min fordel, hvis det hælder den vej.

Jeg tror da på Seiven har de oplevelser, men vil bare pippe med, at sådan er det ikke for alle.

Skat selv er klar over forpligtensen - se her f.eks http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1943347&vId=0

hvor der bla. a står:

Vi modtager også anmeldelser fra virksomheder, som ikke vil finde sig i unfair konkurrence fra konkurrenter, som arbejder sort.

I 2010 modtog SKAT 5.430 anmeldelser om snyd med skat og moms. Det gav på landsplan forhøjelser af skat og moms på et trecifret millionbeløb. 

Jeg ved godt at nettet og papir er taknemmeligt, men vi oplever det altså lidt forskelligt. Måske trådstarter skal op til et personligt møde med alle sine papirer og beviser - det går normalt at aftale over telefonen. Trådstarter skal da ikke selv komme i vanskeligheder med penge og i værste fald frihed ved at kopiere ulovligheder.

vh

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Seiven:
Svaret er da ganske nemt, nu er ca 80% af de folk der arbejder ved skat er nogle under uddannet, sure mennesker der ikke ved hvorfor de er placeret der

Det er ikke den oplevelse jeg har med Skat - det er så begrundet i at det er lykkedes mig at finde frem til en god supporter - der er i Skat Korsør - og I skal ikke lade jeg feje af I skal også forsøge at trænge igennem til rette person der pr. tlf. hjælper igang med Skat´s "TastSelv Erhverv" - her er meget hjælp at få Spørg efter hjælp med Tast Selv!

Men de af jer der har ekstern lønadministration anvender nok ikke denne service og kender den måske derfor ikke!

De af jer der har Skat Korsør sender mig en PM og her får I så min kontakt der er meget hjælpsom. 

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 01:14

Nu ved jeg ikke rigtig om den holder. Men nu hvor i alligevel ikke er på talefod, så ville jeg enten smutte ind forbi og tage en personlig snak med chefen / ejeren, og forkalere situationen. Hvis han ikke ændre sine priser igen, vil han blive anmeldt til skat for svindel. Jeg tror alligevel godt den kan reddes, ved blot at snakke med dem. Jeg tror det er de færreste, der ønsker skat på nakken.

Dog skal det siges, at jeg ingen erfaring har med dette overhovedet, men blot noget jeg selv ville have gjort. Du kunne også evt. sende dem en besked.

Jeg håber det lykkes for din forretning at komme op igen.

Martin

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)