Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung iværksætter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg hedder Martin Haugaard, og jeg er lige fyldt 16.

Jeg går i 1.G på Viborg Katedralskole, og er kørt mere eller mindre sur i det alt for ensformige ved uddannelsen i gymnasiet. Jeg tager det, indtil videre, bare som en udfordring, jeg skal igennem - men så var det, jeg fik et tilbud.

Min kammerat og jeg har længe lejet med idéen om at starte noget, hvor man kunne tjene lidt penge ved siden af fritidsarbejdet (måske endda tjene så "meget," at man helt kunne droppe fritidsarbejdet. Misforstå mig nu ikke!).

Og så vil jeg lige fortælle lidt om "mine projekter," så I kan få en idé om hvilken slags person, jeg er.

Først havde jeg en uploadside, hvor jeg fik et par gode kontakter. Hovedsageligt sponsorer; men også partnere i form af reklame for diverse projekter og erfarne personer, der var villige til at guide mig.
Siden var velbesøgt. Mellem 3 og 4000 unikke besøgende. Jeg tjente lidt på bannerannoncer, men fik først et økonomisk ''gennembrud'', da jeg var kørt lidt sur i, at jeg blev ved med at poste penge i siden, men intet fik ud af det. Jeg fik så en ganske favorabel aftale opstillet, hvor jeg kunne få 10.000 hvert kvartal imod et banner på forsiden og alle undersider, samt et banner i det månedentlige nyhedsbrev.

- Siden blev efterfølgende lukket, men jeg nåede at få én udbetaling.

Så forsøgte jeg mig med et community, nu hvor jeg havde lidt økonomisk grobund. Igen en velbesøgt side. Omkring 1000 unikke besøgende. Desværre kunne det ikke løbe rundt, og jeg syntes efterhånden, at markedet var blevet mættet med mere succesfulde communities.

Plus lidt andre projekter, som jeg har indvilget i at holde fotrolige.

Nu har jeg så, i samarbejde med min føromtalte kammerat, fået en "ny" idé. Vi har fået nogle suveræne tilbud på mærkevaretøj - og tøj i al almindelighed - hvor vi ser store muligheder for at tjene gode penge. Men eftersom vi får et mindre overskud, (taget vores alder i betragtning: 16 og 17) vil vi forsøge os med en side, hvor vi sælger dette mærkevaretøj.

Idéen er set før, men vi har et lille twist på denne side, som gør os helt specielle. Men det er, indtil videre, en hemmelighed :)

Eftersom vi snakker beløb, der overstiger det tilladte frikors-beløb, (jaja, grin I bare :D) skal vi garanteret til at betale skat af vores fortjeneste. Vi skal vel momsregistreres osv.

Jeg er 100% grøn, så gode råd vil blive taget imod med kyshånd!

På forhånd mange, mange tak!
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:33
Eftersom du skriver, at du er helt grøn, så undersøg først om "mærkevaretøjet" overhovedet er ægte. For mig lyder det usandsynligt, at I skulle få tilbudt mærkevaretøj til en suveræn pris, når man tager jeres alder i betragtning, hvor svært det overhovedet er at komme til at forhandle fx. Diesel...
Det lyder lidt grovt, og man kan sagtens lave gode forretninger uanset alder, men det lyder bare usandsynligt.. Hvilken kanal kommer det fra, er det Alibaba, Ebay, en mand nede på hjørnet eller lign.?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:35

Martin, det lyder somom du er på helt rette vej og har et tilstrækkeligt ydmygt forhold til alt det nye du står foran. Du vil helt sikkert finde masser af hjælp her på Amino. Bare klø på så skal det sgu nok gå!

Den bedste investering du kan lave er en god revisor. Han kan hjælpe med de fleste af de spørgsmål du har om struktur, skat osv. Der er flere revisorer her på debatten og de fleste af dem tilbyder et gratis introduktionsmøde. Benyt dig af det! Så kan du altid efterfølgende tage stilling til om du vil fortsætte samarbejdet med denne revisor.

held og lykke med dit nye projekt!

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:46
Hej Martin,

I skal ikke nødvendigvis momsregistreres. Hvis I regner med at omsætte for mere end 50.000 kr. årligt, skal I dog. I skal registrere en virksomhed. En mulighed er et I/S (interessentskab) eller en enkeltmandsvirksomhed, hvor I indgår en skriftlig (!) aftale omkring deling af overskud og hæftelse for eventuelt underskud. Mig bekendt kan I ikke registrere en virksomhed, da I er umyndige, så det skal nok ske igennem jeres forældre.

Virksomhedens SE-nummer, adresse og en del andre oplysninger skal være synlige på jeres webside/webshop. Se mere her.

I skal give 14 dages returret på de varer, I sælger over nettet, fordi der er tale om "fjernsalg". Returretten skal I udtrykkelig gøre køberen opmærksom på inden købsaftalen indgåes. Den skal bl.a. nævnes på den side, hvor køberen indtaster betalingsoplysninger og leveringsadresse m.v. Såfremt I ikke udtrykkeligt gør opmærksom på returretten, har køberne som udgangspunkt tre måneders returret. Returretten gælder fra leveringstidspunktet og 14 dage frem.

Forbrugeren/køberen har 2 års reklamationsret fra købstidspunktet. Hvis varen har en væsentlig mangel, kan køberen hæve købet helt, dvs. kræve pengene tilbage. Andre mangler kan køberen/forbrugeren kræve udbedret. Det er meget kort fortalt - jeg vil kraftigt anbefale jer, at undersøge de juridiske aspekter nøje. De vigtigste love er købeloven, aftaleloven, forbrugeraftaleloven og persondataloven. Der findes højest sandsynlig specifikke guides på nettet. Kig på Startguiden.dk, Virk.dk og brug Google.

I skal sørge for at holde orden i papirene og holde styr på regnskabet. Alle bilag skal gemmes. Som selvstændige står I selv for afregning af skat og sociale omkostninger, herunder AM-bidrag, ATP og SP (sidstnævnte er en tvungen pensionsindbetaling, som dog pt. er suspenderet).

Jeg skal til at svinge kødgryderne, så jeg vil stoppe her, men som et sidst råd, vil jeg anbefale jer at tage imod al den gratis rådgivning I kan komme i nærheden af. Mulighederne kan du læse om på bl.a. Startguiden.dk.

Held og lykke med det! Klø på...
Tilmeldt 1. Dec 05
Skrevet kl. 18:46
nse > Mærketøjet ER ægte. Jeg vil ikke komme nærmere ind på, hvor jeg får det fra, men kan sige så meget, at det er kollektioner, der er mellem 1 og 2 år gamle.

Vi kan tjene penge på det, da cirka 30 % af tøjet er brugt. Dette vil naturligvis blive anført på siden.

Derudover er det muligt at købe brugt tøj til billige penge og tjene penge på den måde. Og det er hovedsageligt det, vi vil koncentrere os om. Bl.a. bliver der annonceret om fejlkøb på diverse sider, (Trendsales, Ebay, etc.) og det får prisen til at dale betydeligt i forhold til normalprisen.

Og nej, det er ikke ulovligt, hvis det skulle falde nogen ind ;)
Tilmeldt 1. Dec 05
Skrevet kl. 18:51
Mikkel deMib > Mange tak.

Det vil vi gøre. Men vi skal helt sikkert have undersøgt det hele nærmere!
Tilmeldt 1. Dec 05
Skrevet kl. 18:53
Lasse H. Kristiansen > Super lækkert!

Mange tak skal du have.
Vi vil suge til os af alle jeres råd.

Og mange tak for linksne :)

PS: Er der ikke en, der vil være sød at forklare mig, hvor filan citerings-knappen ligger? :D
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:56

Dato: 12/1/2005 6:46:03 PM Forfatter: mhau@pc.dk nse > Mærketøjet ER ægte. Jeg vil ikke komme nærmere ind på, hvor jeg får det fra, men kan sige så meget, at det er kollektioner, der er mellem 1 og 2 år gamle. Vi kan tjene penge på det, da cirka 30 % af tøjet er brugt. Dette vil naturligvis blive anført på siden. Derudover er det muligt at købe brugt tøj til billige penge og tjene penge på den måde. Og det er hovedsageligt det, vi vil koncentrere os om. Bl.a. bliver der annonceret om fejlkøb på diverse sider, (Trendsales, Ebay, etc.) og det får prisen til at dale betydeligt i forhold til normalprisen. Og nej, det er ikke ulovligt, hvis det skulle falde nogen ind ;)

Så falder det heller ikke under "speciel price for you my friend".
Der er mange gode ressourcer på nettet, bla. kan jeg anbefale www.startguiden.dk, www.100svar.dk og www.cvu.dk, men spørg endelig løst herinde - folk er meget behjælpelige...
Tilmeldt 1. Dec 05
Skrevet kl. 19:03
Dato: 12/1/2005 6:55:55 PM
Forfatter: nse

Dato: 12/1/2005 6:46:03 PM Forfatter: mhau@pc.dk nse > Mærketøjet ER ægte. Jeg vil ikke komme nærmere ind på, hvor jeg får det fra, men kan sige så meget, at det er kollektioner, der er mellem 1 og 2 år gamle. Vi kan tjene penge på det, da cirka 30 % af tøjet er brugt. Dette vil naturligvis blive anført på siden. Derudover er det muligt at købe brugt tøj til billige penge og tjene penge på den måde. Og det er hovedsageligt det, vi vil koncentrere os om. Bl.a. bliver der annonceret om fejlkøb på diverse sider, (Trendsales, Ebay, etc.) og det får prisen til at dale betydeligt i forhold til normalprisen. Og nej, det er ikke ulovligt, hvis det skulle falde nogen ind ;)

Så falder det heller ikke under ''speciel price for you my friend''.

Der er mange gode ressourcer på nettet, bla. kan jeg anbefale www.startguiden.dk, www.100svar.dk og www.cvu.dk, men spørg endelig løst herinde - folk er meget behjælpelige...

Nu kender du ikke hele historien, og hvad tilbudet indebærer; så er det klart, du er betænkelig. Men det er en ganske fin pris, når man tager i betragtning, at jeg ved, - fra tøjsalg over nettet - at vi kan tjene fine penge på det.

Og som I kan se, har jeg fundet citations-knappen :)
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:58

Hej Martin.

Respekt, bare klø på drenge, I skal nok blive til noget stort en dag.
I har jo været lidt igennem, men lader jer ik`slå ud - kanon.
Husk på at "plejer" er død og borte, så nytænkning er vejen frem.
Og brug så al din tid på at læse alle de dygtige indlæg her på sitet, så kan du
vente med at gå i byen

Lykke til drenge

Peter
Danmarkshop.com

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)