Jeg går i 1.G på Viborg Katedralskole, og er kørt mere eller mindre sur i det alt for ensformige ved uddannelsen i gymnasiet. Jeg tager det, indtil videre, bare som en udfordring, jeg skal igennem - men så var det, jeg fik et tilbud. Min kammerat og jeg har længe lejet med idéen om at starte noget, hvor man kunne tjene lidt penge ved siden af fritidsarbejdet (måske endda tjene så "meget," at man helt kunne droppe fritidsarbejdet. Misforstå mig nu ikke!). Og så vil jeg lige fortælle lidt om "mine projekter," så I kan få en idé om hvilken slags person, jeg er. Først havde jeg en uploadside, hvor jeg fik et par gode kontakter. Hovedsageligt sponsorer; men også partnere i form af reklame for diverse projekter og erfarne personer, der var villige til at guide mig. Siden var velbesøgt. Mellem 3 og 4000 unikke besøgende. Jeg tjente lidt på bannerannoncer, men fik først et økonomisk ''gennembrud'', da jeg var kørt lidt sur i, at jeg blev ved med at poste penge i siden, men intet fik ud af det. Jeg fik så en ganske favorabel aftale opstillet, hvor jeg kunne få 10.000 hvert kvartal imod et banner på forsiden og alle undersider, samt et banner i det månedentlige nyhedsbrev. - Siden blev efterfølgende lukket, men jeg nåede at få én udbetaling. Så forsøgte jeg mig med et community, nu hvor jeg havde lidt økonomisk grobund. Igen en velbesøgt side. Omkring 1000 unikke besøgende. Desværre kunne det ikke løbe rundt, og jeg syntes efterhånden, at markedet var blevet mættet med mere succesfulde communities. Plus lidt andre projekter, som jeg har indvilget i at holde fotrolige. Nu har jeg så, i samarbejde med min føromtalte kammerat, fået en "ny" idé. Vi har fået nogle suveræne tilbud på mærkevaretøj - og tøj i al almindelighed - hvor vi ser store muligheder for at tjene gode penge. Men eftersom vi får et mindre overskud, (taget vores alder i betragtning: 16 og 17) vil vi forsøge os med en side, hvor vi sælger dette mærkevaretøj. Idéen er set før, men vi har et lille twist på denne side, som gør os helt specielle. Men det er, indtil videre, en hemmelighed :) Eftersom vi snakker beløb, der overstiger det tilladte frikors-beløb, (jaja, grin I bare :D) skal vi garanteret til at betale skat af vores fortjeneste. Vi skal vel momsregistreres osv. Jeg er 100% grøn, så gode råd vil blive taget imod med kyshånd! På forhånd mange, mange tak! |
Eftersom du skriver, at du er helt grøn, så undersøg først om "mærkevaretøjet" overhovedet er ægte. For mig lyder det usandsynligt, at I skulle få tilbudt mærkevaretøj til en suveræn pris, når man tager jeres alder i betragtning, hvor svært det overhovedet er at komme til at forhandle fx. Diesel...
Det lyder lidt grovt, og man kan sagtens lave gode forretninger uanset alder, men det lyder bare usandsynligt.. Hvilken kanal kommer det fra, er det Alibaba, Ebay, en mand nede på hjørnet eller lign.?