Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stort tillykke til Helle!

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også ønske Helle et stort tillykke! 

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:
Fra ende til anden, stinker denne tråd af dårlig taber. 

 

Vi bliver alle tabere - folket har valgt eventyret frem for realiteterne. Det er hammer ærgerligt! Helle kommer uden tøven til at realisere dét Løkke advarede os mod; det bliver dyrt at være dansker. Hvordan kan vi andet end at føle os som tabere i dette land. Det er jo ikke en fodboldkamp, vi har tabt...

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg bemærkede i går aftes, at Lars Løkke virkede både lettet og fortrøstningsfuld.

Måske lettet, fordi en anden nu må tage balladen med at få befolkningen til at indse, at vi ikke får gang i økonomien uden arbejdspladser, som tilfører landet kapital. Det var ikke lykkedes Lars Løkke at tydeliggøre i en sådan grad, at regeringen kunne fortsætte.

Måske fortrøstningsfuld, fordi han som partiformand faktisk mere end bestod det første valg som partiformand. Selv efter partiets 10 år i regering og med opgaven at træffe en at masse nødvendige men upopulære beslutninger, lykkedes det Lars Løkke at skaffe fremgang til partiet.

Måske også fortrøstningsfuld, fordi, når han nu ikke kunne skaffe flertal for den nu afgående regerings fortsættelse, så er det måske en trøst, at der sandsynligvis kommer til at sidde et parti i regeringen, som holder fast ved den borgerlige økonomiske politik.

Måske fortrøstningsfuld, fordi der stadig står hele 108 mandater bag tilbagetrækningsreformen, som Frank Aaen, Ole Sohn og Villy Søvndal proklamerede fjernet, når de kommer til magten. Allerede på selve valgdagen, måtte de sluge den kamel, at det på ingen som helst måde kommer til at ske.

Helle Thorning bliver statsminister, om vi vil det eller ej. Den kommende opposition kommer til at stå ganske stærkt, fordi den nye regering står med det mindst mulige flertal. Der er nu mulighed for, at der kan skabes bredde forlig og resultater. Spørgsmålet er måske mere, om Villy Søvndal og SF's ledelse kan holde til at være drejet så langt væk fra deres oprindelige ideologiske ståsted, og om deres bagland accepterer at veksle ideologi med en plads i regering. Umiddelbart ser det jo ikke ud til, at vælgerne var så begejstrede.

Når nu befolkningen har sammensat det folketing, som den har; Så må det være sådan.

Op på hesten og frem i skoene. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle snakker om brede forlig over midten, jeg har svært ved at se dem...

Hvor skal de komme...

SF er jo stort set modstander af alt det de er for på den blå "banehalvdel" de eneste som de kan eventuelt indgå forlig med er DF på nogle få punkter, men efter alt det som rød blok har hadet df for de sidste mange år, er de nu klare til at opgive det had? Tvivler stærkt på at sf bagland vil godtage det...

Jeg tror mere at enhedslisten får en rolle som df havde hvor de er med i nogle forlig, mod at de får presset enkelt sager igennem, som de radiakale synes er ok, og så hænger de konservative på, for at sige at de stadig har indflydelse...

Jeg har altså svært ved at se hvor de forlig skal komme fra og på hvilke områder hvis de skal gå over midten....


Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad angår 12 minutter har S jo for længst meldt ud, at det ikke ville komme på banen, hvis tilbagetrækningsreformen blev en realitet. Og det bliver  den jo - og det er jo dejligt :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

OlsenKbh:
Alle snakker om brede forlig over midten, jeg har svært ved at se dem...

Hvor skal de komme...

SF er jo stort set modstander af alt det de er for på den blå "banehalvdel" de eneste som de kan eventuelt indgå forlig med er DF på nogle få punkter, men efter alt det som rød blok har hadet df for de sidste mange år, er de nu klare til at opgive det had? Tvivler stærkt på at sf bagland vil godtage det...

Ja, på udenlændingeområdet er S + SF meget uenige med DF. Men når der drøftes de såkaldte bløde værdier, er de nok ikke så langt fra hinanden endda. Her vil DF sandsynligvis uden nogen som helst skrubler kunne stemme for en masse af den nye regerings politik.

Konservative kan nu tillade sig at koncentrere sig om at genfinde sig selv. De skal ikke i så høj grad tage hensyn til deres partner i fornuftsægteskabet de seneste 10 år, Venstre. Den største udfordring for Lars Barfoed og Co vil måske være, hvis Liberal Alliance kan holde styr på tropperne og fastholde partidisciplinen samt undgå, at de nye LA medlemmer springer ud i pressen med bemærkelsesværdige særstandpunkter. Hvis det lykkes Anders Samuelsen m.fl. at bevise de mange nye profilers duelighed, vil det måske gøre det sværere for de konservative at tiltrække de tabte stemmer. For også han har til opgave at stoppe floden af dårlige presse-sager.

OlsenKbh:
Jeg har altså svært ved at se hvor de forlig skal komme fra og på hvilke områder hvis de skal gå over midten....

Husk, at 80% af den daglige politike beslutninger på Borgen tages med generelt brede flertal. De er bare ikke så interessante og "breaking news" agtige, at pressen gider omtale dem.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Enig, folket har valgt og jeg tror det er sundt med nye ansigter. Det er et faktum at en regering der sidder i mange aar bliver metaltraet. Jeg er saa af den overbevisning, at den oekonomiske politik, hvad der er ansvarlig og ikke ansvarlig afhaenger af, hvilke oejne der ser, det er et spoergsmaal om prioritering af de penge vi har, akkurat ligesom i en alm husholdning. Dertil er det ogsaa et spoergsmaal omkring, hvem man helst ser paa posten. Mennesker er nok indrettet paa den maade, man mest tror paa dem, man kan bedst lide. Objektiviteten i valgkampen gaar floejten, det gaelder baade de ansatte paa Christiansborg samt deres arbejdsgivere vaelgerne.

Der er ikke  facit paa, hvilken politik der er rigtig og forkert, politik er i hoej grad foelelser/meninger og hvad man tror.

Det der saa bekymrer mig mest er som andre har vaeret inde paa, den store fremgang til enhedslisten, det forstaar man saa ikke helt, de vil jo et helt andet samfund, og det er farligt. Tager man saa blaa blok, saa har vi LA, og jeg maa ogsaa her sige, taenk jer et samfund med flertal af LA, det ville jo vaere uhyggeligt, den direkte vej til amerikanske tilstande, hvor folk maa gaa fra hus og hjem, hvis de bliver syge

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:
Ja, på udenlændingeområdet er S + SF meget uenige med DF. Men når der drøftes de såkaldte bløde værdier, er de nok ikke så langt fra hinanden endda. Her vil DF sandsynligvis uden nogen som helst skrubler kunne stemme for en masse af den nye regerings politik

Tror du at DF vil sælge sig billigt? Jeg tvivler stærkt, de vil nok sige at så skal grænsekontrollen forstærkes, flere toldedere etc... Og det vil kun S være med til...

Det bliver en svær svær balancegang for Helle, der er mange som kan have ønske om at fælde hende eller presse hende så meget at vi ingen veje kommer, hverken den blå, den røde eller den i midten...

Ja de konservative skal genfinde sig selv, men det vil de ikke kunne klare i lang tid, de mangler nye ansigter, det er ved at blive for for gammelmandsparti de har ingen slagkraft længere.

Nu ved jeg ikke om de har de kræfter i deres bagland, om de kan hive en ung Engell eller Schlütter frem...Det er den fornyelse de har brug for... Finder de det, så får de stemmer igen...

Helt klart at Samuelsen i LA får det svært med at holde styr på kuglestøderen som vil have flere koner og de andre medlemer uden politisk erfaring.

Men som jeg har skrevet tidligere, jeg tvivler stærkt på der går lang tid inden vi får valg igen, frygter bare at den røde blok når at gøre mere skade. Som at få ansat en masse nye sosu´r, sygeplejersker, lærere, ja generelt offentlig ansatte for at skaffe folk i arbejde nu... Problemet med at ansætte i det offentlige er jo at de er så pokkers svære at komme af med igen...

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden de hele tiden taler om, at vi skal have flere i arbejde, er det interessant, at vi iværksættere og virksomhedsejere, der er de reelle skabere af arbejdspladser i Danmark, er så meget imod den røde regering!

Vi burde juble - for nu er der endelig nogen der varetager vores interesser for at få flere i arbejde.

Men gør vi det?

Nej - for de arbejdsplader, de røde ønsker at indføre, går på at skabe et kunstigt behov, der kan få deres venner i 3F i arbejde.

I stedet for at omskole dem til de jobs, hvor arbejdet reelt er i fremtidens samfund, drømmer de sig tilbage til de gyldne dage med byggeboom (på godt og ondt).

Det svarer til at vi klipper håret af hinanden og vi låner pengene i udlandet for at lønne os til at gøre det.

Som Martin siger: Det bedste der kan ske for Dnamark er at hende den lille søde fra enhedslisten kommer til magten. Så kan Danmark få sig en ***tur og folk bliver nødt til at vågne op.

Så Martin - nu prøver vi tingene på den hårde måde.

Men hvad kommer dette "eksperiment" til at koste hver eneste af os i mange år fremover?

Er du sikker på, at du vil vende tilbage til Danmark nu, Martin?

Og hvor mange gode iværksættere tænker over at emigrere nu?

Hvis nogen interesserer sig for det, har jeg her skrevet min indgangsvinkel til, hvordan Danmark kan vinde ved at vi eksporterer os ud af krisen - men det er nok ikke relevant mere med den nye regering. Sad

Venlig hilsen,

Christian

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et forfriskende resultat der skaber mulighed for et samarbejde som mange har efterlyst nu i meget lang tid. Og hvor  vi også har udskældt folketinget for bla.:

at der har været den ene skandale efter den anden i C, der så også er gået voldsomt tilbage

at DF har været udskældt for deres holdninger og politik og skabt et dårligt image i omverden

at V og C har været styret af DF
at mange store virksomheder unddrager sig skat i Danmark

at vi ikke har gjort nok for at få flere arbejdspladser

at hjemmeplejen, folkeskole, sundhedsvæsenet m.f. Ikke at fungere ok

at der ikke investeres i nok udvikling og forskning

at …

 

Vi har mange levebrøds politikere der bruger meget tid på at tale om hvad der skal til – folk der aldrig har været i erhvervslivet.

Vi har med den afgående regering opnået en lav arbejdsløshed, ingen gæld når bortses fra underskuddet på de offentlige finanser. Skatte indtægterne kan altså ikke dække udgifterne.

I de seneste år har vi så også måtte se på det ene finansielle problem efter det andet hvor Banker går ned direktører med mio. kr. i løn får bankgarantier fra det offentlig – at nationer er konkurstruet – at Europa er under et stort pres at ---------

Stor danske virksomhed går over på udenlandske hænder eks. TDC blev gjort klar til et salg – mange  fyrede montører gjorde bla. at regnskaberne kom til at se pæne nok ud til at give en god salgspris - daværende dir. fik en buket mønter 2 cifferet mio. beløb for et godt salg!

Der er nok mange flere der kan komme med lignende historier der ………………………………………………  

Så skulle vi ikke lige tage og se dette her i et helikopterperspektiv og se lidt bort fra egen navle – Du kan ikke undskylde din egen situation med at det er også det folketing  der……………………….

Det der er sket er sket i protest over at vi har et folketing der har anvendt for megen unødig tid og kraft på personer og personsager og parti interne problemer. Et folketing der måske i for høj grad har været kapitallakajer/taburetklæber mere end landets egentlige ledere.

Demokratiet skal vi værne om og folket har talt – se ud i verden nu hvor der kæmpes om at få et sådant!     

Så tag nu og se positivt på dette – nu får vi en rusketur – og så vågner nationen måske af sin tornerosesøvn op til dåd – så vi alle sammen begynder at arbejde når vi er på arbejde og så forstummer talen om de 12 min. Og når vi alle deltager bla. med betaling af hvad vi skal/burde betale inklusiv den nye statsminister til samfundet så begynder økonomierne at hænge sammen – tænk hvor mange kr. der ligger i ”snyd” såkaldt sort arbejde!

Husk dette:  
Se dit liv som en film med dig selv som instruktør – hvordan ville din historie så skulle se ud?
 
I øvrigt er det da tankevækkende når vi nu taler om 12 min. mere arbejde at tænke på hvad jeg nu har brugt at tid på dette indlæg – og tør ikke tænke på alle andres tidsanvendelse på indlæg.

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)