Jeg har lige købt den største macbook pro jeg kunne finde, fordi jeg lige er begyndt at studerer multimediedesign, og det kan jeg jo ikke være andet end tilfreds med, men det fungerer altså bare ikke med hverken touchpad, eller min gamle logitech mus når jeg arbejder i illustrator, eller et hvilket som helst andet program relateret til uddanelsen.
Så jeg tænkte jeg ville spørge eksperterne hvilken mus de brugte og hvorfor, eller om i har en anden en i kunne anbefale, eller som var på jeres egen ønskeliste :)
Med venlig hilsen John Bakken
Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---
Mange synes den fungerer godt, Magic Mouse altså. Men jeg er dybt uenig.
Hele musen er jo en scrollflade, og hvis du, ligesom mig, har flere fingre på musen af gangen så flyver du uønsket rundt i photoshop - ja og de andre programmer du bruger. En anden ting er at den er tung, lidt lidt som mighty mouse bluetooth - grundet at der sidder 2 batterier i.
Jeg er gået tilbage til Mighty Mouse med ledning - det er småirriterende at scrollhjulet skal renses så tit, men det er klart den mus der fungerer bedst for mig.
Har haft min Logitech MX sat til mac'en også, men det er bare ikke det samme. Det er som om den virker upræcis - hvilket den slet ikke er på pc'en.
Så min anbefaling må være: Mighty Mouse - med ledning.
Den jeg linker til foroven er jeg rigtig glad for, fordi den ligger godt i hånden plus de muligheder der er med knapperne. Én ting skal dog siges, selvom jeg har skruet helt op for scrolling speed på min Mac og i logitechs software, synes jeg scrolling kører alt for langsomt. På Windows kører det fint.
Hvor er du startet, læser selv til MMD?
Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør