|
Majbritt, jeg mener ikke at du kan sammenligne DK med USA og heller ikke sammenligne en DK brugerbetaling for lægehjælp med betaling for lægehjælp i USA. 1. De fattige og svage i DK er generelt rigere og bedre hjulpet på mange punkter end de fattige og svage i USA. |
Nicolaj Thomasen:Og det kommer fra en 22 årig knægt, vis skolegang "Mads" har været med til at finansiere, inden han blev udsat for en arbejdsulykke og brækkede ryggen.
Føj for en indstilling!
Skulle min onkel (som RENT faktisk brækkede ryggen) så også bare lægge sig ned og sige: "Nå det var dét. Nu kan jeg ikke gøre mere"? Nej for helvede! Han tog en uddannelse og sidder nu på et kontor. Ikke fuldtid - men 20 timer om ugen. Se dét er solidaritet!
Husk på at det skandinaviske velfærdssamfund er en unik ting i verden. I mange andre lande er det op til en selv at komme på noget at lave for ikke at flytte på gaden. Det er desværre gået hen og blevet en sovepude...
OG JA - min udmelding om at alle der stemmer rødt har ingen økonomisk forstand var måske til stregen!
Og til dem af jer der spurgte studerer jeg økonomi på kandidaten.
Bliv gratis medlem