og fortaelle mig, hvilken pris I betaler for jeres fragt nu ? hvilken pris kan jeg faa ?
Vi betaler Danske Fragtmænds bilpakketakster, og det er som sådan i orden, HVIS det ikke lige var for et ekstra
gebyr på 62,50 for at levere ud til private, som kom på tværs, lige da vi åbnede vores eButik. I vores tilfælde er
gebyret ikke rimeligt, da vores pakker indeholder fisk, og derfor altid bare skal stilles uden kvittering, hvis modtageren ikke er hjemme.
Som det også fremgår af flere tråde, vi har deltaget i omkring fragt, så mangler vi virkelig et alternativ, og derfor har vi ikke brugt markedsføringskroner for vores eButik, og det gør vil heller ikke, så længe fragtproblemet er uløst. At der så kommer nogle ordrer alligevel er jo bare positivt, men som sagt er det for dyrt at sende dem.
Ud over en rimelig pris, så er det meget vigtigt, at vi kan få afhentet pakker her, og at pakken altid er fremme inden lave-aftensmad-tid næste dag. Dette skal gælde alle steder i landet bortset fra ikke brofaste øer. De fleste pakker, vi sender fra vores eButik vejer mellem 5-10 kg enkelte 0-5 og også 10-15. Det er tykke flamingokasser med fisk og is i , men alle kasser er helt tætte, så der er ingen risiko for forurening af andre produkter. Derudover sender vi også nogle pakker til en gros kunder, også i hele landet. Disse pakker kan være noget tungere, men så er de fordelt på flere kolli. Her pakker vi også is ved, så køl på bilen er unødvendig, men det ville minimere vores forbrug af emballage og is (som ikke er så dyrt, men som vejer), hvis det kunne foregå i kølebiler.
Herudover vil vi sætte pris på, at IT-systemer vedr. fragtbreve vil kunne integreres, og som minimum, skal vi kunne lave elektroniske fragtbreve via
Internettet. Derudover kunne indbyggede services, som email besked til kunder, når pakken er på vej og også afleveret, være ønskelig.
Jeg vil ønske dig held og lykke med projektet. Det er ikke lige sikkert, du kan dække vores behov, men bare klø på, for der er jo masser af andre, der har et behov, og jeg er da godt klar over, at lige præcis, når vi taler fødevarer, så er leveringssikkerheden jo ekstra vigtig, så vores behov er specielle. Vi deltager i øjeblikket sammen med bl.a. andre fødevareproducenter, transportører og forskere i et projekt vedr. transport af fødevarer generelt, men ting tager tid, når det foregår på den måde, så det er virkelig prisværdigt, at du sætter dig for bare at handle.