Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilldsvækkende? Skal jeg nævne at jeg arbejder ved siden af shoppen?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er i fuld gang med at starte min egen webshop og er ikke langt fra at kunne lancere.

Jeg ved hvor vigtigt det er, at shoppen udstråler troværdighed, så kunden får tillid til mig og shoppen. Jeg har skrevet en god historie om mig selv og hvordan jeg er nået så langt, som jeg er. Men jeg er usikker på, om jeg skal nævne, at jeg har et fuldtidsjob ved siden af shoppen som Redder og Brandmand.
Det at nævne, at jeg er Redder og Brandmand er tillidsvækkende og skaber tryghed i sig selv, men er gør det også det i denne situation?

Jeg er bange for at kunden tænker: "Hvis han har et fuldtidsjob ved siden af, kan han så virkelig passe sin shop ordentligt? Vil han have tid til at servicere mig?"

I mit job er det så heldigt, at man hyppigt møder på vagt uden alt for mange udrykninger. Der vil jeg have mulighed for at servicere mine kunder, mens jeg er på arbejde. Det kan jo ske, at jeg er på tur eller får en udrykning og bliver nødt til at løbe, trods jeg snakker med en kunde. Det er derfor jeg er i tvivl. om jeg skal skrive det på siden. Jeg vil jo gerne give mine kunder så god service som muligt og være ærlige overfor dem, men også forberede dem på, at jeg uheldigvis kan blive nødt til at løbe, men at jeg selvfølgelig vil ringe dem op igen bagefter, eller når jeg får fri.

Jeg vil derfor gerne høre jeres mening og erfaringer!

Skal jeg nævne mit job ved siden af eller undlade det?

På forhånd tak for jeres svar.

Med venlig hilsen

Casper

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper

I min verden er en speciel titel kun tillidsvækkende, hvis den repræsenterer den funktion, jeg er ude efter.

Hvis jeg brækker et ben, er det tillidsvækkende, hvis ham der hjælper mig er læge, men hvis jeg skal købe nye computerspil til sønnike har jeg ikke udpræget meget tillid til en læge - her vil jeg faktisk hellere handle med en rigtig computernørd, der ved hvad  der rører sig blandt de 13-årige lige nu.

Så hvad der er tillidsvækkende i den ene sammenhæng er det ikke nødvendigvis i den anden.

Om du skal nævne, at du har  arbejde ved siden af, synes jeg er helt op til dig - men jeg synes ikke det er din jobtitel, der skal trække dig i den ene eller anden retning - medmindre selvfølgelig at den har direkte relevans for de varer du sælger.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 10:14

Hej Majbritt

Mange tak for dit svar.

Jeg forstår, hvad du siger. Men titel eller ej - er det så tillidsvækkende, at nævne at jeg har et job ved siden af?
Jeg frygter. at jeg skræmmer folk væk, hvis de ikke mener, jeg kan holde en shop ved siden af mit arbejde. Eller at jeg ikke har tid til at servicere dem.
Men jeg frygter også at skræmme kunderne, hvis de ikke lige forstår eller kan læse sig frem til, hvorfor jeg ikke er ved telefonen seks eller otte timer i træk pga. f.eks. en stor ildebrand eller færdselsuheld.

Det er måske noget jeg må A/B split-teste.(?)

Jeg håber flere vil dele deres meninger og erfaringer. :)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:48

Altså - rigtig, rigtig mange webshops bliver drevet af folk, der har arbejde ved siden af  - derfor tilbyder de tit udelukkende support pr mail - eller via kontaktformular, hvor de selv ringer kunden op.

Personligt  ville jeg ikke skrive, at jeg har arbejde ved siden af, medmindre det job relaterer sig direkte til produkterne i shoppen :)

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 11:05

Hej Casper

Personligt ville jeg helt klart nævne det. Måden jeg ville gøre det på i forhold til service, er at jeg vil tilbyde at svare tilbage på mail inden for 12 timer (el. hvad der kan passe dig),og så skrive at du helst vil kontaktes via mail pga. dit fuldtidsjob ved siden af. Du kan så også tilbyde telefonisk service - men med det forbehold at du muligvis må smutte hvis jobbet kalder. Det er jo efterhånden meget normalt at folk starter en webshop ved siden af jeres job.

Som kunde vil jeg i hvert fald føle at du var helt ærlig over for mig - og dermed ville jeg også føle mig mere tryg ved at købe ved dig. 

Så jeg ville klart anbefale dig at nævne det :)

Held og lykke med projektet!

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 11:06

Jeg har allerede kontakt via mail og en telefon, som kunderne kan benytte sig af. En kontaktformular har jeg også overvejet. Vil du anbefale en sådan formular?

Mange tak for din tid Majbritt. :)

Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:02

Du kunne også overveje som supplement til telefon og mail at have livechat på din side. Det er nemt at bruge, tillidsvækkende og du får automatisk en kontakt formular når du ikke er online på chatten...

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:43

Enig - du skal ikke fortælle du arbejder ved siden af.. 

Omkring kontaktmuligheder:

• Gør det klart at du ønsker mail kontakt eller chat (hvor du jo selv bestemmer om du er online/offline).
  • Overvej at lav en international webshop og hyr et indisk firma til telefonerne - det virker godt ;-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 17:25

Casper Nybroe:
Skal jeg nævne mit job ved siden af eller undlade det?

Basalt set, så er kunderne interesserede i få leveret de varer, som de bestiller - og have mulighed for at få hjælp, hvis noget går galt.

At du er Redder og Brandmand vil være relevant at nævne, hvis du sælger pulverslukkere eller sikkerhedsudstyr, der skal forhindre børn i at brænde fingrene på komfuret.

Mit råd vil være, at du fortæller, hvordan du brænder (undskyld ordet) for din shop, vil gøre dit yderste for at give god service og altid vil svare dine kunder tilbage indenfor 24 timer.

Og så I øvrigt fremhæve mail/kontaktformularen og neddæmpe telefonnummeret - og måske endda anskaffe et separat telefonnummer til din webshop, så du kan have en passende telefonsvarerbesked på, når du ikke er i stand til at snakke i telefon.

Hvis alarmen så undtagelsesvist går, mens du snakker med en kunde, så finder du nok en løsning på det.

Hvis kunden hører brandalarmer i baggrunden og du selv råber "Det brænder", så kan de nok leve med, at du smækker røret på - og ringer op igen senere Wink

Mvh Troels.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35

Jeg ville heller ikke nævne, at du arbejder ved siden af. Du skal/bør/kan så vidt muligt udsende signal om, at du sidder klar til dine kunder, hvis der opstår et behov. Hvad de ikke ved, bliver de ikke usikker over eller kommer i tvivl om, hvor det er sikkert at handle ...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)