Kære Aminoer Jeg er i fuld gang med at starte min egen webshop og er ikke langt fra at kunne lancere. Jeg ved hvor vigtigt det er, at shoppen udstråler troværdighed, så kunden får tillid til mig og shoppen. Jeg har skrevet en god historie om mig selv og hvordan jeg er nået så langt, som jeg er. Men jeg er usikker på, om jeg skal nævne, at jeg har et fuldtidsjob ved siden af shoppen som Redder og Brandmand. Jeg er bange for at kunden tænker: "Hvis han har et fuldtidsjob ved siden af, kan han så virkelig passe sin shop ordentligt? Vil han have tid til at servicere mig?" I mit job er det så heldigt, at man hyppigt møder på vagt uden alt for mange udrykninger. Der vil jeg have mulighed for at servicere mine kunder, mens jeg er på arbejde. Det kan jo ske, at jeg er på tur eller får en udrykning og bliver nødt til at løbe, trods jeg snakker med en kunde. Det er derfor jeg er i tvivl. om jeg skal skrive det på siden. Jeg vil jo gerne give mine kunder så god service som muligt og være ærlige overfor dem, men også forberede dem på, at jeg uheldigvis kan blive nødt til at løbe, men at jeg selvfølgelig vil ringe dem op igen bagefter, eller når jeg får fri. Jeg vil derfor gerne høre jeres mening og erfaringer! Skal jeg nævne mit job ved siden af eller undlade det? På forhånd tak for jeres svar.
Casper |
Hej Casper
I min verden er en speciel titel kun tillidsvækkende, hvis den repræsenterer den funktion, jeg er ude efter.
Hvis jeg brækker et ben, er det tillidsvækkende, hvis ham der hjælper mig er læge, men hvis jeg skal købe nye computerspil til sønnike har jeg ikke udpræget meget tillid til en læge - her vil jeg faktisk hellere handle med en rigtig computernørd, der ved hvad der rører sig blandt de 13-årige lige nu.
Så hvad der er tillidsvækkende i den ene sammenhæng er det ikke nødvendigvis i den anden.
Om du skal nævne, at du har arbejde ved siden af, synes jeg er helt op til dig - men jeg synes ikke det er din jobtitel, der skal trække dig i den ene eller anden retning - medmindre selvfølgelig at den har direkte relevans for de varer du sælger.