Hey alle! Jeg er en 17 (snart 18..) årig ung mand som ønsker at starte en hjemmeside med lidt Affiliate og reklamer. 1) Skal jeg registreres og have et CVR nummer som et firma og betale moms og skat? Regner ikke med en årlig indkomst på mere end 50.000 kroner... 3) Skal jeg have et VAT nummer hvis jeg er partner med f.eks. Amazon da de er udenlandske? 5) Kan jeg lave en hjemmeside som er udelukkende Affiliate. Altså med links og bannere som betaler sig på den ene eller den anden måde? Tømte lige mit hoved spørgsmål, sikkert meget rodet. Håber i kan svare på en eller flere spørgsmål,
|
Npomw:1) Skal jeg registreres og have et CVR nummer som et firma og betale moms og skat? Regner ikke med en årlig indkomst på mere end 50.000 kroner...
Nej skal du ikke.
Npomw:2) Eller er det realistisk at tjene mere end 50.000 årligt på det?
Tænker bare: hvor mange ser en hjemmeside, klikker videre, og køber noget?
Er markedet stort nok i Danmark?
(Dont laugh:P )
Ja det er mugligt, jo flere hjemmesider jo bedere indtjening.
Npomw:3) Skal jeg have et VAT nummer hvis jeg er partner med f.eks. Amazon da de er udenlandske?
http://www.amino.dk/forums/t/3799.aspx
Npomw:4) Hvis jeg kalder min hjemmeside xxxxx.com bliver den så mindre dansk. Ment sådan at skal jeg så VAT registreres? Eller opstår der andre komplikationer? evt. med søgeord osv.
Nej den bliver ikke mindre dansk.
Npomw:5) Kan jeg lave en hjemmeside som er udelukkende Affiliate. Altså med links og bannere som betaler sig på den ene eller den anden måde?
(CPS, CPL, CPC osv.)
Ja kan du godt :-) - Men det bliver google nok ikke glad for :) Husk tekst :)
Npomw:6) Hvis man starter et firma og betaler skat af sine Af filialer. Kan man så lave flere hjemmesider, regne udgifter og indtægter sammen og drive det som et firma eller "en hjemmeside".
Nej ikke en hjemmeside, men et firma :) - Men ja du kan godt have flere hjemmesider og regne det sammen.
- Emil