Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense kontra Advertising.com/tradedoubler osv..

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa iværksættere -

OBS, dette indlæg vil Google sikkert gerne slå mig halvt ihjel for, men min mor har lært mig altid at sige min mening! Google: smid mig ud, spyt på mig, blokér mine penge, men ta'' ikke min ytringsfrihed fra mig!! ;-)

Jeg er indehaver af et par mellemstore sites, og på et af mine sites i Norge bruger jeg Adsense - sitet hedder www.playbandit.no - der er ca. 1.100.000+ sidevisninger om måneden og ca. 200.000+ unikke brugere ifgl. statcounter (men statcounter har nok verdens dårligeste algoritme for at udregne unikke brugere, så jeg tror det er noget lavere). Sitet er et youth webgaming site, altså henvender det sig til brugere i 12-20 års alderen.

Da jeg altid går ind for det "rene", nemlig at brugerne skal få det de kommer efter - i det her tilfælde for at spille simple webspil, har jeg ikke plastret det til med bannere, popups, glide-ins osv, men kun een enkelt Adsense banner i bunden af spillet.

Sitet omsætter ca. 2.000-2.500$ om måneden (ca. 400-600 kroner om dagen). eCPM er ca. 2,50 USD, og kliks er ca. 1%.

Med jeres erfaring med Adsense; er dette så den optimale løsning for mig, eller det helt i skoven ala "forfanden, hva'' har du gang i? Du kvajer dig", eller er det hvad man kan forvente sig af "indernættet nu til daws" :-)

Er der nogen af jer som har erfaringer med at skifte til Advertising.com og/eller tradedoubler og boosted(eller det modsatte) indtjeningen pr. bruger/sidevisning? Gerne med samme filosofi som mig med ikke at overplastre sites med bannere/reklamer.

N.B hvis jeg ikke svarer på dette indlæg er det fordi store farlige Google har sat mig i fængsel! :-)

God påske.

Smiles

kobie

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:11
Jeg synes du blander nogle ting sammen. Google skriver ikke loven, og kan ikke sætte nogen i fængsel, men de bestemmer betingelserne for deres programmer - herunder AdSense. Og dem har du lige brudt. Det er ikke skide smart, hvis du gerne vil optimere din indtjening. For det kan meget let føre til at du ikke længere for mulighed for at bruge AdSense.

I sammenligning med andre reklamenetværk synes jeg som regel at AdSense kommer bedre ud, og det er lettere at integrere på et website. Men når det så er sagt, så bør man altid se på mange forskellige måder athente annonceindtægter hjem på et site.

Med et website af din størrelse er det meget muligt du kan få nogle lukrative langsigtede sponsor/direct ads aftaler. Det kan godt give medre end AdSense - og så udelukker det ene ikke det andet.

Dine AdSense indtægter kan du også godt optimere en del. Du burde kunne komme op på i hvert fald $10-15 eCPM
Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 17:30
Hejsa Mikkel

Nej, selvfølgelig skriver Google ikke loven :-) - og jeg håber da det blev forstået med et glimt i øjet. Dog vil jeg gerne sige at jeg synes deres AdSense TOS fortjener et trælår af de store og jeg er mere end villig til at "ofre" mit site i den tjeneste. Jeg overvejede det da også to gange inden jeg trykkede "Submit" - men nok om mig som Google rabiat.

Kan du udybe den del med eCPM optimeringen? Eller det din "busniess" og derfor noget du holder for dig selv?

Smiles

kobie

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:42
> Kan du udybe den del med eCPM optimeringen?

Det er et meget bredt spørgsmål, og derfor umuligt at svare præcist på. Det der virker for det ene site, eller kan lade sig gøre, virker ikke på det andet. Som med så meget andet er det dybest set et spørgsmål om hårdt arbejde og tests fra den ene ende til den anden.

> Eller det din "busniess" og derfor noget du holder for dig selv?

Det er bl.a. min business at rådgive om netop AdSense, men det er ikke så meget derfor jeg er tilbageholdende, men mere fordi at det kræver meget mere specifik viden om mulighederne med sitet, og som sagt masser af tests, for at give et ordentligt svar. Og det falder lidt udenfor rammerne her på Amino :)
Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 20:01
Hejsa Mikkel

Ok, prøv gerne at gå ind på www.playbandit.no og klik lidt rundt og dan dig et indtryk. (sitet er ret simpelt) Når du har gjort det så skal du være hjertens velkommen til at komme med et tilbud på hva'' du skal ha'' for at "teste" og "afprøve" sitet til at nærme sig de 10-15$ i eCPM.

Smiles

kobie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46
De $10-15 har du nævnt en del gange Mikkel. Er der nogen sider hvor man ikke kan opnå det beløb, eller er det lettere at give en groft skifte for hvilke forhold, der skal være til stede? Det er da absolut ikke ligegyldig om ens side indtjener 100.000 eller 400.000-600.000 kroner om året :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:39
> De $10-15 har du nævnt en del gange Mikkel. Er der nogen sider hvor man ikke kan opnå det beløb

Hvis man er villig til at gøre det som er nødvendigt bør de fleste sites kunne opnå de $10-15 eCPM, som jeg nævner. Der kan være særlige forhold der gør, at nogle aldrig når derop, men mange vil kunne nå endnu højere.

Iøvrigt er eCPM ikke nødvendigvis det eneste man bør se på. Jeg har skrevet en lidt længere smøre om det her.

Tilmeldt 16. Feb 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:06
Hvis du overvejer at benytte dig af affiliate marketing, såsom TradeDoubler, vil jeg blot informere dig om, at der findes andre alternativer på det danske marked.

Ét af dem er webgains, som er en ny spiller på det danske marked.

Jeg kan vist i samme moment roligt afsløre, at jeg arbejder som Marketing Manager hos webgains.

Vi mener selv, at vi adskiller os væsentligt fra f.eks. TD ved at give vores kunder én af sikreste trackingsystemer på markedet, rigtig god kundeservice samt et gennemskueligt system med mulighed for at skræddersy rapportering.

Mht. Adsense findes der her andre og bedre alternativer, som giver dig mulighed for at præsentere kontekstuelle bannere uden at det ødelægger din filosofi om ikke at overplastre sitet med irriterende popups o.l.

Blandt dem, som jeg har kendskab til, vil jeg umiddelbart anbefale Crystal Semantics, som er ejet af ad pepper media, der bl.a. har kontor i Danmark.

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:40
Jeg er nu ikke sikker på at du helt vil kunne opnå så høj en eCPM som Mikkel snakker om, selv om han naturligvis er ekspert på området og min viden begrænser sig til egne erfaringer. Det er en super god side du har og jeg vil væde på at de fleste af dine brugere er faste brugere som bruger siden næsten hver dag, og det er et problem for så bliver man hurtigt blind over for annoncerne og hvis ingen "ser" dem så er der ingen som klikker.

Her er de råd jeg vil give for at optimere:

1. Du skal ikke være så bange for at "genere" brugeren med dine annoncer, hvis du er mere aggresiv får du flere klik og ja du risikere at miste et par brugere. Men se sådan på det at det jo er lige meget om nogle brugere falder fra hvis du kommer til at tjene mere på fære brugere.

2. Skift placering og farve på annoncerne. Så er der flere der opdager dem.

3. Skift mellem de tekstbaserede adsense annoncer og som billedanoncer fra andre annoncenetværk. så undgår du noget af annonce blindheden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:17
Da det ikke fremgår af Webgains website hvilke afregninger der tilbydes, og hvor stort annoncørnetværket er, er det svært at tage stilling til om det er godt eller skidt  - set som publisher. Jeg savner at se hvilke programmer der tilbydes, og til hvilke priser.

Med mindre priserne er væsentligt højere end det TradeDoubler tilbyder bliver det svært at hamle op med den indtjening AdSense giver.

> Mht. Adsense findes der her andre og bedre alternativer, som giver dig mulighed for at præsentere kontekstuelle bannere uden at det ødelægger din filosofi om ikke at overplastre sitet med irriterende popups o.l.

AdSense tillades slet ikke på sites der bruger pop-ups så jeg ved ikke lige hvor du har fået den sammenblanding fra. Og netop AdSense, med de mange mulige formater og tilpasningsmuligheder, er da om noget et annonceformat som kan integreres elegant og med minimal gene for brugerne. Det virker mere somom du bare gerne vil sælge et andet produkt til manden :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)