Vil som udgangspunkt mene du skal ligge hovedet i blød og så tænke over hvorvidt du blot vil tjene nogle få lommepenge på facebook.
Jeg vil mene det er ustabilt at basere sin
indtjening på facebook sider, når man blot laver reklamer for andre virksomheder, især med disse spamsider.
Det at opsætte en hjemmeside med videoer eksternt, er bare i en helt anden boldgade. Det vil også betyde at din konvertering vil falde katastrofalt, hvis din primære trafikkanal er Facebook.
På Facebook kan du nemlig poste affiliate videoen direkte som en player. Det betyder en konvertering direkte fra Facebook.
Men hvis du har erfaringer med at opbygge lignende sites, er det selvfølgelig et godt supplement. Men det er lige før at jeg vil sige, at der er lige så stor forskel på de to ting, som der er på tennis og fodbold.
Det behøver bestemt ikke at være lommepenge, mine bedste indtjeningsdage har ligget på omkring 2000 Kr. dagligt, via Facebook sider alene, som er kommet igennem GoViral og andre video affiliate sites.(Buzzamedia.com giver rigtig godt, og har super gode kampagner!) 
Affiliate videoer er en af de mest effektive måde at integrere med dine fans på, samtidig med at du tjener penge.
Hvis du vil have succes med dine Facebook sider, og den skal være langvarig, gælder det om at holde liv i nogle helt enkelte og vigtige elementer.
- Facebook er et socialt medie, og det betyder at folk er der for at være sociale.
- Du skal derfor være social med dine fans, giv dem værdi og underhold dem, så du vinder troværdighed.
- Vær kreativ og skriv beskeder til dine fans, som de har lyst til at "synes godt om", eller generelt bare kommentere. Med det opnår du at tiltrække flere fans. Flere fans er lig med flere fans! (Og penge)
Folk er iøvrigt meget glade for enten at blære/vise sig, eller komme med en holdning om et bestemt emne. Derfor er en besked som er direkte spørgende, guld værd for dine fans og dermed guld værd for dig selv. Det er en win-win situation.
Så vær opmærksom på at kombinere dine video affiliate links, med nogle kreative beskeder som er værdifulde for dine fans.