Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsreglerne?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hvis du nu havde læst mit efterfølgende indlæg, Peter, så ville du se at det var dig der var kommet til at begå en fejl.

Nuvel, jeg fik ikke skrevet indledningsvist i eksemplet at den anvendte salgspris var ekskl. moms, men det burde du vel som erfaren revisor kunne have gennemskuet lå til grund for den beregnede moms. Du vælger i stedet at blive nedladende og/eller sarkastisk i dine indlæg i omtalen af mig, og stædigt holde fast i at du alene vide... det synes jeg ærlig talt ikke er klædeligt.

Jeg ved godt at jeg måske nok burde have sendt dig denne besked i en PB, men når nu du har fremtonet som du har overfor mig, og ikke efterfølgende vil stå ved at du måske lige var vel hurtig på aftrækkeren, så synes jeg godt jeg kan tillade mig at rette en åben henvendelse til dig.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34

Claus...skal jeg sende dig indlægget....inden du rettetede det..der står 2000 kr inklusive

moms. Heraf er 500 kr. moms. Så der er ikke noget at misforstå!

Og du kan ikke bortforklare, hvad du skrev oprindelig.

Det har intet med nedladenhed atgøre....men det var en væsentlig fejl.

Dermed slut på dette.

MvH

Peter

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:37

Til din orientering har jeg i min redigering af indlægget udelukkende tilføjet "(ekskl. moms)" efter den angivne pris. Der er ikke slettet noget eller redigeret i andet... men du skal da være velkommen til at sende indlægget til mig, Peter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:53

Indledningsvist vil du skulle indberette hvert kvartal. Det vil dog, hvis din omsætninger er under 1 mio, blive ændret til halvårlig afregning.

Bliver du momsregistreret skal du afregne moms af alle salg, og ikke først når omsætningen overstiger kr. 50.000.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 00:05

Det er et krav ifølge momslovens regnskabsbestemmelser, at der skal udstedes en faktura til kunden. Du kan se mere detaljeret beskrivelse af fakturakravene i momsvejledning (afsnit N.2), som du kan finde på SKATs hjemmeside (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=95819#171720).

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 00:20

Jeg er videre, Peter.

Jeg ved hvad der stod. Du tror du ved hvad jeg skrev/du læste.

Du hævder hårdnakket at jeg lavede en væsentlig fejl. Jeg tillader mig at påpege, at du ikke selv vil indrømme at du forhastede dig en smule i dine konklusioner, og nu stædigt banker i bordet for at overbevise dig selv og alle andre om, at du har ret.

Hvorvidt du har tiltro til mine evner som "rådgiver", som du så charmerende skrev det, er mig egentlig uendelig ligegyldigt - Jeg ved hvad jeg kan, og (er)kender de begrænsninger jeg måtte have-, men jeg vil foretrække det, hvis du ville holde en sober tone i dine indlæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus..jeg gider i grunden ikke dette.

Men du skrev:

Sælger du f.eks. ovenstående vare for kr. 2000 er momsen du skal indberette 25

% heraf,  svarende til 500kr.

DET KAN VEL IKKE MISFORSTÅS.

Grunden til min reaktion er, at jeg lige har haft en iværksætter, som konsekvent igennem seneste

3 regnskabsår har beregnet 25% af bruttoprisen istedet for 20% på den indgående moms.

Dette resulterede i en korrektion på over 100 tkr. at betale ved kasse 1.

Mit udfald var ikke specielt møntet mod dig....sorry hvis du opfatter det således.

Lad os så komme videre.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:12

Peter - Revisor:

Claus...skal jeg sende dig indlægget....inden du rettetede det..der står 2000 kr inklusive

moms. Heraf er 500 kr. moms. Så der er ikke noget at misforstå!

Og du kan ikke bortforklare, hvad du skrev oprindelig.

Hej Peter

Det Claus skrev kunne forstås på begge måder -jeg var selv ved at svare på dit indlæg, hvor du skrev at momsen var 400,- og svaret ville have været: "det kommer vel an på, om de 2.000 er inkl. eller ekskl. moms". Claus skrev ikke noget om ekskl. eller inkl. moms - men blot at der skulle afregnes 25% salgsmoms.

Nu ved jeg godt, at det kan betyde mange penge, hvis man konsekvent beregner forkert moms, men det foregår vel automatisk de fleste steder i dag, hvor et økonomiprogram tager sig af denne beregning.

Mon ikke vi kan blive enige om, at I begge ved, hvordan moms skal beregnes (der var i hvert fald min opfattelse på baggrund af Claus' eksempel af momsberegning) - og så lade være med at strø om sig med dårlig karma ..?

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35

Tænkte, jeg lige ville hjælpe lidt med at få tråden "back on track" Smile

Du kan her se en lidt mere visuel forklaring på "momsprincippet".

På DagligMail har vi en gratis e-vejledning liggende, I gang med moms. Den og vores Skat- og MomsLex (også gratis) kan faktisk også være et godt sted at starte.

Vh
Lars 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

Thomas Bang Petersen:

Nu ved jeg godt, at det kan betyde mange penge, hvis man konsekvent beregner forkert moms, men det foregår vel automatisk de fleste steder i dag, hvor et økonomiprogram tager sig af denne beregning.

Mon ikke vi kan blive enige om, at I begge ved, hvordan moms skal beregnes (der var i hvert fald min opfattelse på baggrund af Claus' eksempel af momsberegning) - og så lade være med at strø om sig med dårlig karma ..?

MVH

Thomas

Helt enig - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)