Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følg Iværk&Vækst2011 live

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

IværksætterGen:
Derfor kan du altid få nye og gode ideer til din forretning med deres fordrag. Til AminoTastic kommer der mange iværksættere alle med en masse gode ideer, og måske en masse gode ideer til din forretning, man skal lære at dele, snakke og lære.

Hej

At få ideer til udvidelser, kræver at man sætter sig ind i hvor man står, og hvor man vil hen. Fx så nytter det ikke noget at jeg fx invister flere tusinde i IT udstyr, når det ikke skaber en indtjening.

Det nytter ikke at man laver en stor satsning på hjemmesiden, når der er mindre end 10 søgninger på google om måneden, på ens kerne område.

At lave en udvidelse, kræve at man har kendskab til sin branche, og desværre er der ingen her. Og det gør jo netop at jeg ikke kan bruge alle de peptalk om at man skal fucke janteloven, for man skal også tænke på, hvem det er man sælger til, og hvad de står for.

/Kenneth

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:56

Hvis man tror Aminotastic eller andre messer i den stil kun handler om forretning eller netværk, så har man ikke forstået det. Nu har Thorborg lige afsluttet sit foredrag hvor han taler om at prøve ting man ikke bryder sig om, så man kan få noget variation, dybde og perspektiv i sit liv.

Det kan dreje sig om at spise gorgonzola ( som man måske hader ), det kan dreje sig om at spille guitar og synge foran andre ( selvom man engang kludrede i det foran andre) og det kan dreje sig om at have deprimerende malerier hængende i sit hjem, så man kan mindes om at livet er andet end at opsøge et glansbillede. Alt dette var ting Martin talte om i dag.

Hvis man tror at forretningsfolk kun handler om tale om tal og business, kommer man absolut ingen vegne. 90 % af det er personlighed, og personlighed får du ikke ved at gemme dig i en garage og tro at du ved alt, og ikke behøver lære af andre.

Jeg kan også huske en anden historie fra Tony Robbins liv. Da han startede gik han til ALLE foredrag han kunne, læste alle de bøger han kunne osv osv. Som han sagde så var 99 % af det spild af tid, lommefilosofi og historier han ikke kunne bruge til noget. Men han vidste at der så var 1 % tilbage, den ene procent der adskiller dig fra de andre, og den procent opsøgte han, hele tiden.

Måske din konkurrent fik den ene % i dag til Iværk og Vækst, måske han får det senere til Aminotastic ? Men what the fuck, man kan vel også være ligeglad, når ens eneste mål er at være garage iværksætter ?

Ps:

Jeg er der ikke selv i år, da jeg lige har haft en utrolig presset periode ( med succes ), men følger op på det online. God fornøjelse til alle  jer der går efter den ene %

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23

Jimi Hove:
Hvis man tror at forretningsfolk kun handler om tale om tal og business, kommer man absolut ingen vegne. 90 % af det er personlighed, og personlighed får du ikke ved at gemme dig i en garage og tro at du ved alt, og ikke behøver lære af andre.

Hej Jimi

At kunne læse en masse bøger og sige en masse smarte ord, betyder jo ikke at man er en bedre iværksætter.

Noget af det som man skal tænke på, er at kunne tale det sprog, som ens kunder taler. Det vil sige at begynder jeg og snakke om, vævstræk kontra rakelgummi, så fatter største delen af mine kunder det ikke, og det interresserer dem heller ikke, de vil bare have et ordentligt resultat.

Når jeg sidder og tænker over mit firmas fremtid, og udtænker strategier, eller hvordan jeg skal lave min næste reklame kampange. Så behøver jeg ikke en masse fine ord for at sætte det iværk. Jeg har behov for at kunne visualisere og tror på det. Og derfor skal der være realisme i de ting jeg begiver mig med.

At man vælger at læse en masse bøger, sådan at man kan sætte ord på alt hvad man laver, så begynder man at tænke teori, og glemmer realismen. Man begynder at gemme sig bag ord, og sige det er uoverskuligt. Istedet for bare at gøre tingene.

JEg gemmer mig ikke i en garage, men er aktiv, på sidelinien. Jeg laver meget arbejde, for at virksomheder jeg anser er potentielle kunder, kommer til at tænke på mig.  Det betyder desværre også at jeg skal ud, hvor de holder til. Og ikke hvor smarte teoretikkere, eller folk fra fjerne brancher er.

Man skal altid holde for øje, om det er raket videnskab, der kræver viden, eller om det er en praktisk service, der hurtigt og nemt at komme til, og her nytter det ikke at man gør ting mere komplekse, eller at man søger viden overalt. For skal man til at sortere meget i den viden man får. Så vil man hurtigt komme til at spilde ens tid, istedet for at man udfører sine ideer. Og man handler.

/Kenneth

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:10

Ville være nice om man også kunne følge Aminotastic live ligesom med Iværk&Vækst2011.

Det kunne jo laves på samme måde som når man følge Bigbrother og betaler et beløb for det.
Eller det er måske ikke sådan at lave ?

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 18:27

Super ærgerligt! - jeg var der ikke i år, da jeg blev syg :( Ved i hvilken dato det bliver afholdt næste år?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)