Hej Aminoer Jeg og en partner er i en seriøs opstartsfase af en ny virksomhed der skal sælge præ-installerede mediecenter løsninger - fra helt billige ATOM-ION/Zacate systemer til heftige gamer maskiner. Alt sammen i et lille støjsvagt eller lydløst format, der ser godt ud under fladskærmen. Vi vil tage udgangspunkt i mediecenter-programmet XBMC på en Windows installation, men vi ønsker det skræddersyet, så det giver en sublim "out-of-the-box" oplevelse. Grunden til at vi søger en programmør på partnerbasis, og ikke på timebasis, er dels fordi vi ikke har den nødvendige startkapitel til at skulle lægge en masse penge lige nu til en programmør, og dels fordi vi ønsker et tæt og dedikeret samarbejde. Med venlig hilsen |
Søger en programmør til partnerskab - Mediecenter software
- 1
|
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Jeg lavede i 2007 mit afsluttende kandidat projekt om netop mediecentre. Konklusionen dengang - og til dels stadig i dag (efter min mening) er at folk ikke er klar til at adoptere systemet endnu. Det er for kompliceret i forhold til substituerende produkter - og det er ikke en del af den sociale setting endnu. Nogle af tingene, der er blevet bedre er frontenden samt støjniveau + pris på boxene. |
Lige en side-note: Hvorfor dog XBMC på Windows? Det kører væsentligt bedre native på Linux, og så slipper man for at rode med WIndows' mange problemer, fx med opdateringer der genstarter boxen på underlige tidspunkter osv. Dette kan selvfølgelig slås fra, men hvorfor ikke gøre det rigtigt første gang, og køre det på den platform hvor det kører bedst? |
Ja både og. Men Boxee box er jo rettet mest mod online services, og på en ret begrænset platform. |
Interessant, er det noget jeg kan få dig til at sende til mig? I hvert fald bare brudstykker af det? Men kan sagtens følge dig, og give dig ret i at man indtil nu ikke rigtigt har set nogle levere mediecentre der er lette nok at bruge, som leverer nok værdi, og som har en pris hvor alle kan være med.
|
Egentlig har vi også siddet og rodet med Ubuntu, men grunden til at vi ville bruge Windows er dels at man ikke kan spille spil på linux (hvilket vores store maskiner ville kunne på Windows), og så fordi vi var lidt forelsket i AMD's APU E-350. Men efter nøjere overvejelse er vi egentlig også interesseret i at komme i kontakt med en programmør der kan programmere XBMC og Linux, for at høre mulighederne. Så derfor tillader jeg mig lige at oprette en ny tråd til dette formål. Tak for al den feedback! |
Okay - det er der jo ikke så meget at gøre ved så... |