Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er havnet i en "Klemme"

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasha.

Ja, det er korrekt, at man kan få dagpenge under opstart af selvstændig virksomhed. Det man bare skal være opmærksom på er, at det kun er for en periode på 78 uger. Og som bibeskæftigelse og IKKE hovederhverv. Måske er det sådan Jespers ven er blevet vejledt i a-kassen.

Jeg håber, at din jobsamtale går godt og at du vil få jobbet. Jeg krydser fingre for dig.

MVH Ole´s kone.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:46
  Hej Ole''s kone.... (?).

Den er skam god nok den med at kunne starte virksomhed som bi-beskæftigelse imens man får dagpenge fra A-kassen. Hvorvidt det er efter reglerne m.m. ved jeg ikke - og jeg er egentlig også bedøvende ligeglad, da jeg i det hele taget har et horn i siden på A-kasserne efter at have været kørt rundt i manegen af min daværende A-kasse (derfor er jeg heller ikke længere medlem af sådan en). Jeg er blot glad på personens vejne over at vedkommende har fået en chance for at starte sit eget op og nu er nået så langt at dagpengene er slut og butikken kører rundt.

Hvis man får grønt lys for at få supplerende dagpenge imens man starter sin virksomhed og overskudet blot bliver modregnet dagpengene, så syntes jeg ikke der er nogen grund til at fare til arbejdsmarkedsdirektoratet med bål og brand. Man må stole på at det A-kassen gør er korrekt - det kan ihvertfald ikke være rigtigt at man så selv efterfølgende skal krydschecke A-kassens beslutning og eventuelt ødelægge det hele for sig selv.

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:54

Hey Kone....

jepper, krydser også....job = opstart i nærmeste fremtid...det der job er jo bare tidsfordriv og sikkerhed til de faste udgifter. Kan nærmest ikke vente med at komme igang, når nu jeg har truffet beslutningen.
Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:57
Hej Natasha

Nu er det jo lidt tid siden der er skrevet på denne tråd, men faldt specielt over det du skrev omkring det at være enlig mor og uden ret til offentligs støtte med CVR nummer..

Jeg er selv ny iværksætter, bl.a. med mindre butik og freelance bogholderi, og ikke mindst ENLIG MOR :-)
Nu ved jeg ikke præcis hvilken form for offentlig støtte du mente, om det var i form af iværksætter støtte eller børnepenge, friplads, m.m.

Men skulle det være sidst nævnte kan jeg sige, at det at jeg fik et CVR nummer ikke ændrede på mine ret til støtte, jeg modtager stadig tilskud til pasning og de forhøjede børnepenge man modtager som enlig forsørger.

Så det er du stadig berettiget til, selv med cvr.
Mit firma er enkeltmandsejet og derfor er tilskuddet beregnet ud fra  det forelagte budget og nu ud fra resultatet for forretningens første 7 mdr. samt budget for 2006.. 

Håber det kunne hjælpe dig lidt og give lidt mod på dit projekt.
Held og lykke med det ..

Mvh
Pernille

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:17

Hej og tak for dit svar.

Nej, var ikke det jeg mente med det. Der hvor jeg ikke kunne få offentlig ydelse, var hvis jeg skulle på kontanthjælp. Man kan ikke både være cvr registreret og få kontanthjælp, ihvertfald ikke hos min sagsbehandler. Men det hele løste sig, jeg fik job, og startede så op som selvstændig så småt her d. 1/1, og det går jo forrygende. Jeg får skam også både børnepenge og delvis friplads, så det er jo fint nok.

Natasha
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)