Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncehajer Sådan slipper man af med dem.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har aldrig kaldt sælgerne der ringer for ludere, men i princippet ja - dem der ringer uopfordret til mig for at sælge alt muligt lort må finde sig i hvad jeg vælger at sige i mit private hjem i min private telefon. Det er dem der angriber mig - jeg svarer bare igen.
Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 19:10
Ja, det er de brodne kar i branchen, der åbenbart beholder dit nummer på trods af at phoneren (hvis han da gør sit arbejde ordenligt) allerede har respekteret dit valg om  ikke at ville købe noget fra ham / høre på ham.
- at firmaet bag, så tryller dit nummer op foran en anden phoner er ikke phonerens skyld.

Jeg mener at meget af problematikken omkring telemarketing netop er at nogle telemarketingsvirksomheder ikke respekterer phonerens valg og derfor sender nummeret op på en anden phoners skærm... dette prøver jeg på ingen måde at forsvare.

mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:15
Jeg mener at problemet med telemarketing er - telemarketing. Det burde være ulovligt at ringe upfordret, på samme måde som det er ulovligt at sende uopfordrede emails og Fax. Alle tre dele er generende og jeg kan slet ikke se hvorfor telesalg er undtaget.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:29
Jeg fatter ikke at nogen gider at gøre et stort nummer ud af telemarketingsælgere.
Bed dem høfligt om at maile materialet og sig pænt forvel og tak for samtalen.
90% af dem gør det aldrig og resten kan man så i ro og mag give et afslag pr. mail hvis det ser uinteressant ud og det gør det ofte.

Det virker kanon for mig og det uden at hisse sig op eller spilde halve timer med dem i røret.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:35
Det samme kunne jo siges om spam email og fax - men jeg er uenig i begge dele :)
Forskellen er at telemarketing er lovligt (med visse begrænsinger i forhold til private) - det sidste er lovligt. Jeg kan ikke se logikken da alle tre metoder er til samme type af gene.

I øvrigt må jeg da fraråde at man giver sin email adresse til tele-spammere :)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 19:49
Jamen bortset fra aviser (og vistnok også Falck) er det da også forbudt at ringe til private for at sælge alt muligt crap. De eneste, der ringer hjem til mig er aviser, og de er da forholdsvis lette at slippe af med ("Mig snakke den dårlig danske", plejer at hjælpe).

I øvrigt synes jeg ikke, at man kan tillade sig at kalde folk ludere uanset hvilket job de bestrider. Jeg hader personligt de der velgørenheds-typer, der står på Strøget (generelt hader jeg at blive forstyrret - og det er jo hele pointen i deres job). Men her har mine elskede iPods vist sig at have en forrygende bonus-effekt. Med den i ørerne hører jeg dem som regel ikke og hvis jeg gør, lader jeg bare som om, jeg ikke gør
-Endnu en grund til at få sig en iPod

Molvins
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:52
Dato: 12/1/2005 7:35:18 PM Forfatter: Mikkel deMib
I øvrigt må jeg da fraråde at man giver sin email adresse til tele-spammere :)

Har man et godt spamfilter, så er den risiko ikke så stor

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:54

> Har man et godt spamfilter, så er den risiko ikke så stor

Du ER sgu en krejler, Martin - først beder du folk om at give deres email til spammere og bagefter sælger du et spamfilter. Hatten af for det hehehe

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:58
Mikkel... Hvis du hader at blive ringet op privat så ring til folkeregistret og sæt dig selv på den "Robinson Listen". Så skulle du forhåbentlig være ud over det problem.

Hvad angår erhvervsmæssigt er jeg enig med dig i, at det kan være belastende. Men man er jo også nødt til at se på hvordan dælen virksomheder ellers kan afsætte produkter. Det eneste de så efterhånden må (ud over networking) er, at sende et brev pr post....!
En løsning kunne vel være, at lave en robinson liste for virksomheder, eller ?

Men er enig med martin i at man da bare kan lade dem sende den skide mail og sende et standard svar. Så slipper du for at kalde folk ting og sager i telefonen, samt at ødelægge dit eget humør når de ringer Nu laver jeg ikke telemarketing, men skulle jeg nogensinde bevæge mig derud - er du den første der kommer på min no-do liste
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:00
Dato: 12/1/2005 7:53:57 PM Forfatter: Mikkel deMib

> Har man et godt spamfilter, så er den risiko ikke så stor

Du ER sgu en krejler, Martin - først beder du folk om at give deres email til spammere og bagefter sælger du et spamfilter. Hatten af for det hehehe

Du kan også vælge at se det på en anden måde. Sender de dig efterfølgende spam, kan du sagsøge dem langt ned i helvede

Dbh Martin

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)