Det er ganske simpelt - du må ikke snylte på apples brand. Hvis dine varer åbenlyst er plagiater idet de er fuldstændig magen til apple's produkter, - så er du galt på den. Hvis dine varer bærer apples logo eller lign - så er du galt på den. Du må dog gerne sælge tilbehør til iphone hvis du vil. Hvis du har importere kopivarer, - så bid i det sure æble, - og skid hul i at de andre krænker varemærket - hvis det giver dig nogen tilfredsstillelse kan du dog stikke dem, og få det stoppet den vej. Det sure æble går ud på at du indgår et forlig med apple, som nok kommer til at lyde sådan her: Varerne destrueres Du betaler omkostningerne hertil, - og du giver et bidrag til deres advokat som beskytter varemærket, - og som skat har vækket fra de døde for at tage sig af din sag. |
Jørgen Olsen:Hvis du har importere kopivarer, - så bid i det sure æble, - og skid hul i at de andre krænker varemærket - hvis det giver dig nogen tilfredsstillelse kan du dog stikke dem, og få det stoppet den vej.
Jeg tror ikke det er så ligetil, og hvis Skat's nye praksis er at stoppe denne import, er jeg sikker på at det kommer til at ende i en sag.
Der er flere problemstillinger, som jeg ser det:
Er det kompatible enheder til en iPhone, ligesom tonere kan være det til en printer?
Er det originale men renoverede reservedele?
Eller er det deciderede kopier?
Jeg kender ikke svaret, men jeg tror som nævnt ikke på, at man bare kan sige at det er så simpelt :o)