Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reservedele til iPhone taget af skat som kopivare

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ganske simpelt - du må ikke snylte på apples brand.

Hvis dine varer åbenlyst er plagiater idet de er fuldstændig magen til apple's produkter, - så er du galt på den.

Hvis dine varer bærer apples logo  eller lign - så er du galt på den.

Du må dog gerne sælge tilbehør til iphone hvis du vil.

Hvis du har importere kopivarer, - så bid i det sure æble, - og skid hul i at de andre krænker varemærket - hvis det giver dig nogen tilfredsstillelse kan du dog stikke dem, og få det stoppet den vej.

Det sure æble går ud på at du indgår et forlig med apple, som nok kommer til at lyde sådan her:

Varerne destrueres

Du betaler omkostningerne hertil, - og du giver et bidrag til deres advokat som beskytter varemærket, - og som skat har vækket fra de døde for at tage sig af din sag.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:18
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:
Hvis du har importere kopivarer, - så bid i det sure æble, - og skid hul i at de andre krænker varemærket - hvis det giver dig nogen tilfredsstillelse kan du dog stikke dem, og få det stoppet den vej.

Jeg tror ikke det er så ligetil, og hvis Skat's nye praksis er at stoppe denne import, er jeg sikker på at det kommer til at ende i en sag.

Der er flere problemstillinger, som jeg ser det:

Er det kompatible enheder til en iPhone, ligesom tonere kan være det til en printer?

Er det originale men renoverede reservedele?

Eller er det deciderede kopier?

Jeg kender ikke svaret, men jeg tror som nævnt ikke på, at man bare kan sige at det er så simpelt :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:34

Jeg indgår ikke forlig med den begrundelse at hvis jeg kan købe kopi apple reservedel i danske webshops

må jeg også vel importer på lige vilkår

Så jeg ser frem til en retsag

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 13:36

Kim Fog:

Jeg indgår ikke forlig med den begrundelse at hvis jeg kan købe kopi apple reservedel i danske webshops

må jeg også vel importer på lige vilkår

Så jeg ser frem til en retsag

Lyder dyrt og dumt.

Simpelthen fordi du har lovgivningen imod dig.

Man må gerne købe kopivarer til privat brug, - men man må ikke importere det med videresalg for øje - længere er den ikke.

Jeg håber du tænker dig om en ekstra omgang og indgår et forlig.

Og så håber jeg du lærer noget af sagen.

Hvis jeg nu åbner en hashklub, - skal jeg så sige i retten - at hvis de må sælge ude på christiania, - så må jeg også på lige vilkår ? Og forvente de æder den ?

Tilmeldt 13. Jul 10
Skrevet kl. 14:57

Hvad er det der er dumt??? du lyder en en advokat

Jeg har da samme rettigheder som dem der importer og sælger videre

der er MANGE danske hjemmesider som gør det samme jeg har gjort???

jeg bøjer mig da kun hivs de siger mytrendyphone er ulovlig og deres dele bliver fjernet fra deres hjemmeside

Tilmeldt 13. Jul 10
Skrevet kl. 15:00

Læs hvad sagen går ud på

Hvorfår må mytrendyphone sælge kopi vare på deres hjemmeside når jeg ikke må importer dem

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:05

Hvis vi skal kunne hjælpe dig skal du fortælle om du har importeret kopiprodukter.

Mytrendyphone ser umiddelbart rimelig legitim ud i mine øjne. Hvis du tror de sælger kopivarer må du gerne give et link til et produkt du mener det gælder for.

Du må skam gerne sælge tilbehør til apple produkter ! :-) Du må bare ikke lyve og sige apple har lavet dem, - og produkterne må heller ikke selv lyve (indpakning, fake varemærker m.v.).

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:13

Såfremt der er tale om kopivarer har du qva oprettelse af denne tråd og den information du har givet gjort det forholdsvis nemt for Apple at sandsynliggøre:

At varerne er indkøbt med videresalg med øje.

At varerne er købt med forsæt (velvidende at der var tale om kopier).

Så vi må håbe de ikke støder på denne tråd, - for så vil de nok være meget skråsikre, og derved urokkelige ifht. indgåelse af evt. forlig.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 15:54

Kim Fog:

Hvis du ikke kan bidrage med noget konstruktiv så hold din kæft

Hej Kim Fog

Skal vi lige holde os på et godt niveau, hvis dette ikke kan opretholdes så er vi nødsaget til at bruge andre midler.

Med venlig Hilsen

Arlo - Moderator Teamet

Tilmeldt 13. Jul 10
Skrevet kl. 11:01

Jeg kommer lige med en opdate på sagen

Skat udlever mine vare til mig

Jeg får ingen forklaring men må gætte mig til at apple ikke gør noget ved det. Jeg føler mig til grin

det kan da ikke være første gang skat står med disse varer. De er åbenbart så inkompetente

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)