Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart i Tyskland. Hvor mange % skal jeg give min partner?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 74
Fra  din e cigaret Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa derude.

Jeg overvejer kraftigt at kopiere min forretning og lave en tysk webshop ud af det. Jeg har en mand på opgaven som jeg kender godt til at stå for lidt research omkring det.

Mit spørgsmål er hvor meget jeg med rimelighed kan tilbyde ham af omsætningen vi kommer til at lave. Han skal ikke investere nogen penge, men han skal tilgengæld stå for at oversætte siden til tysk, reseearche omkring betalingssystmer og oprettelse af virksomhed samt tage imod ordrer og sende dem ud. Der vil også være noget support arbejde.

Tilgengæld står jeg får alt andet. Min webshop bliver duplikeret, jeg bestiller varerne hjem og derudover hjælper jeg med annoncering og rådføring.

Det kommer ikke til at koste ham andet end hans arbejdskraft, tilgengæld skal han have en procent af overskuddet. Spørgsmålet er hvad jeg med rimelighed skal tilbyde ham?

Dette er mit spørgsmål til jer derude. Hvad synes i han skal have? Skriv blot en procentsats og argumenter gerne herfor hvis i ønsker!

Tusind tak=)

Kvit tobakken og lev et sundere liv uden tjære og kemikalier med en e-cigaret. Rygestop?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:44

Hej

Er det ikke en ide at lave en dropshipping aftale med ham? Den kunne køre på 2 måder:

1) Han står selv for alt - udgifter til webshop, betalingsløsninger etc. med X% i avance
2) Du står for alle udgifter til webshop, betalingsløsnings etc. Hans risiko og derved avance er så også lavere.

Det kunne også laves som en ren konsulentopgave. Du hyrer ham til at oversætte shoppen, finde web udbyder, betalingsløsning etc. og så X antal kroner for hver henvendelse / supportopgave han løser.

Du kunne i den forbindelse udlicitere alt fragt og lager til et tysk pick & pack lagerhotel.

En helt anden måde kunne være at oprette dine produkter på fx. Ebay.de - her har du allerede betalingsløsning og platform, så her skal du blot have oversat slgsteksten. Dog tror jeg ikke at alle produkter kan sælges via Ebay.de - tror primært sådanne portaler er gode hvis du primært konkurrerer på pris.

Ebay er dog en let måde at komme igang...

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:01

Det er meget svært at svare på med den begrænset indsigt vi har i det. 

Jeg ville som Morten nævner betale mig fra det eller få en som fast skal stå for den tyske afdeling. Det lyder nemlig lidt som om han kun skal gøre lidt arbejde over en kort periode.

Der findes rigtig mange tyskere som snakker dansk her hvor jeg bor(Flensburg) og de formentlig kunne ordne flere af de ting du nævner.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 14:13

Hej esben

Jeg ville passe på med at gå ind på det tyske marked medmindre der kom en advokat indover. Retssituationen med E-cigaretter er ikke helt klarlagt i Tyskland (i hvertfald ikke sidst jeg undersøgte det) og du risikerer at få en del abmahnungen fra diverse advokater som keder sig. De er hurtige til at sagsøge i Tyskland.

Men hvis du har styr på dette, så er der helt sikkert et marked for det i Tyskland da ikke ret mange har turdet starte det op.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 15:28

Følger lige med - interessant måde at brede sig ud på.

Umiddelbart vil jeg dog vurdere at du skal overveje 2 ting.

1. Hvordan minimerer du din egen risiko mest muligt.
  2. Hvilke kompetencer har du og hvilke kompetencer har din kompagnon.

Kigger du så på avancen på dit produkt ja så kan du måske lidt nemmere vurdere hvordan cuttet skal være på baggrund af arbejdsopgaver, risiko, investering mm.

Jeg ville nok selv være klar til at aflevere 50 % af avancen, hvis vedkomne stod med al risiko og udgifter forbundet hermed.

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)