Hejsa derude. Jeg overvejer kraftigt at kopiere min forretning og lave en tysk webshop ud af det. Jeg har en mand på opgaven som jeg kender godt til at stå for lidt research omkring det. Mit spørgsmål er hvor meget jeg med rimelighed kan tilbyde ham af omsætningen vi kommer til at lave. Han skal ikke investere nogen penge, men han skal tilgengæld stå for at oversætte siden til tysk, reseearche omkring betalingssystmer og oprettelse af virksomhed samt tage imod ordrer og sende dem ud. Der vil også være noget support arbejde. Tilgengæld står jeg får alt andet. Min webshop bliver duplikeret, jeg bestiller varerne hjem og derudover hjælper jeg med annoncering og rådføring. Det kommer ikke til at koste ham andet end hans arbejdskraft, tilgengæld skal han have en procent af overskuddet. Spørgsmålet er hvad jeg med rimelighed skal tilbyde ham? Dette er mit spørgsmål til jer derude. Hvad synes i han skal have? Skriv blot en procentsats og argumenter gerne herfor hvis i ønsker!
Tusind tak=) |
Hej
Er det ikke en ide at lave en dropshipping aftale med ham? Den kunne køre på 2 måder:
1) Han står selv for alt - udgifter til webshop, betalingsløsninger etc. med X% i avance
2) Du står for alle udgifter til webshop, betalingsløsnings etc. Hans risiko og derved avance er så også lavere.
Det kunne også laves som en ren konsulentopgave. Du hyrer ham til at oversætte shoppen, finde web udbyder, betalingsløsning etc. og så X antal kroner for hver henvendelse / supportopgave han løser.
Du kunne i den forbindelse udlicitere alt fragt og lager til et tysk pick & pack lagerhotel.
En helt anden måde kunne være at oprette dine produkter på fx. Ebay.de - her har du allerede betalingsløsning og platform, så her skal du blot have oversat slgsteksten. Dog tror jeg ikke at alle produkter kan sælges via Ebay.de - tror primært sådanne portaler er gode hvis du primært konkurrerer på pris.
Ebay er dog en let måde at komme igang...
Hilsen Morten