Hej FBT
Den generelle holdning her er nok at der er for meget skat på arbejde og for meget papirnusseri og så en masse politikere der hyler op uden at have nogen som helst ide om hvad der sker i dk eller hvordan man skaber denne vækst som alle går og taler om.
Antallet af regler eksponentielt og har været det længe. Når man taler med politikere generelt er der ikke meget gehør for iværksætteres synspunkter og det generelle når man rejser dette problem over for politikere (hvilket jeg gjorde denne weekend) var svaret er at man jo må sætte sig ind i reglerne før man starter virksomhed. Dette er desværre bare ved at være umuligt da ny lovgivning bliver sendt ud i et sådan tempo at du ikke længere kan følge med (selvom du ikke laver andet 24/7). Iværksættere er også normale mennesker med familier og andre ting der skal passes og jeg tror enlig ikke at vi er klogere end alle andre vi er nok bare mere risiko villige og vores døgn er også begrænset af 24 timer og der er jo ikke meget ved at have en virksomhed der ikke producere noget.
Jeg tror personligt at V-C-O's (eller SF-S for den sags skyld) økonomiske politik samt den uendelige nye række af lovgivning er den største risiko for min forretning fordi jeg tror den øger konjunktursvingninger i dansk økonomi og derved gør det svært for kunder såvel som mig selv at planlægge. Jeg tror at R og Liberal Alliances gode meningsmålinger er udtryk at mange nok deler mine bekymringer med bare hjernedødt at smide offentlige penge i økonomien hver gang det er ved at gå galt. Det ender snart med at de smider penge ud fra en helikopter for at få folk til at bruge flere penge!
Misforstå mig ikke Danmark er et dejligt land at starte virksomhed i for erhvervslivet er godt og tillidsfuldt men vores politikere lægger i højere og højere grad hindringer i vejen. Jeg er ikke i tvivl om at hvis man omlage skat fra arbejde til andre ting og fjernede 90% af alle regler ville vi sikkert kunne vinde en 1% om året i bnp vækst og kunne spare de ca 20.000 djøf'ere væk der er kommet til i det offentlige de sidste 10 år.
Men det er nok en rimeligt uopnåelig drøm!