Så er jeg igen blevet ramt af finanskrisen, og er blevet opsagt pr. 4/9 2011. pga. manglende ordretilgang. ( Jeg er træt af det) Har i den forbindelse stødt på en jobannonce, hvor de søger en montør til opsætning af postkasse,da de har rygende travlti forbindelse med den nye postkasselov. til jobbet kræver det dog at man er villig til selv at bruge sin egen bil. Og man vil blive lønnet i forhold til antal postkasser man sætter op (fair nok) min umiddelbare tanke er, at der skal godt nok sættes mange op for at jeg når man tænker på at der både skal være overskud til bilen, mester og jeg.+ alt det andet vil igang nu! jeg skal jo overleve finanskrisen og sætte postkasser op det kan jeg, men hvorfor ikke starte mit eget lille montagefirma på bagrund af den nye lov. hvis jeg vil igang meget hurtigt hvordan kommer jeg så det? hvilke regler skal jeg følge( ikke opsætningsregler) i forhold til toldog skat i andre off. myndigheder? kan det betale sig at lease en bil i starten ? og hvor hurtigt kan man det? må jeg gå igang nu selvom jeg ikke er registreret selvstændig? kunne jeg evt dele flyers og sætte opslag op div. steder og se om jeg får nogle henvendelser, før jeg foretager mig noget yderlige. ? og hvordan med selvstændighed og dagpenge? ( det er vidst ikke så godt) glæder mig til at høre hvad i har at sige om emnet. i er altid gode når jeg har fået en ide. den her ide handler mest om overlevelse igennem finanskrisen, så må vi se senere hvad der kan bygges på. Ifølge postloven 2011 skal alle postkasser være placeret korrekt i slutningen af 2011 så vi har travlt. mvh Jacksonfive |
Først ØV med opsigelsen - det er altid sørgeligt, kender det fra familien
Du kunne jo se hvad det indebærer det job - se hvad det giver. Det kan naturligvis ikke betragtes som fint at snuse til jobbet og lære hvordan og hvad priser der tages, men omvendt - det er jo et job som står og venter, og måske blev du glad?
Dernæst - du skal hvis du omsætter for over 50.000 registreres med CVR - personligt selskab, og dermed med moms. Omsætning under 50.000 kr per år, ingen registrering nødvendig og ingen moms nødvendig. I forhold til private kunne det vel være en fordel at kunne levere de første 50.000 kr uden moms?
Du skal måske samtidigt se om du kan finde et godt sted at få leveret postkasser - måske engros - men det er nok ikke så let. Jeg tror en del private vil være glade for at få alternativer med billeder og ca priser på postkasser ind med flyer, og du kan jo udvælge de som har postkassen forkert anbragt i forhold til de nye regler.
Gi ikke fast pris før du har undersøgt alt - der kan være el kabler, telefon og andet i jorden hvor du skal sætte holder op, så tag forbehold for det.
Så - hvis - når - du registrerer CVR så skal du ha en der kan bogføre for dig - eller bruge tiden på at sætte dig ind i bogholderi.
I forhold til at postkasserne skal stå ved indgangen osv inden udgangen af 2011, så JA, det er nok i efteråret der er en del at lave, men jeg tror mange ligger efter, så der skal nok være postkasser at flytte og sætte op langt ind i 2012
Held og lykke - kombiner det med et CV hos flere job udbydere med din profil så du kan få tilbud fra dem løbende samtidigt - og tab ikke modet
vh