Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotografering af varer til webshop.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes dit eventyr lyder helt fantastisk og jeg synes det er en skide god idé.. Det handler jo om at lade pengene arbejde for sig i sidste ende.. i dit tilfælde.. et produkt der sælger sig selv (forhåbentligt) 

Og i mit tilfælde.. en dag have folk der render og laver alt det administrative og skaffer mig kunder så jeg bare skal møde op og trykke på knappen og kun stå for det kreative.

Mht din kammerat.. Så vil jeg ikke pådutte ham noget.. da jeg jo ikke kender ham og han har mere erfaring end jeg.
Jeg vil stadig stå ved at det ikke .. i sidste ende kan betale sig at konkurrere på prisen alene. Hvilket var hvad jeg synes jeg kunne læse ud fra dit indlæg.

Jeg er af den overbevisning at Danmark ikke kan hamle op med udenlandske produktioner.. Vi er et idéland.. og det skal vi holde på.

Mht din kammerat.. så har jeg stadig meget meget svært ved at se hvordan han kan få tingene til at hænge sammen til den pris hvis vi snakker komplekse packshots og ikke bare et par sokker på en hvid baggrund.. Faktisk vil jeg rigtig gerne se det med mine egne øjne.. men det er nok lidt svært at få adgang til..

Ville ellers ha væddet en bajer.. :D

Nu vil jeg ud i det gode vejr og nyde de sidste par dage her i NY.. pengene bruger jo ikke sig selv.. !.... 

Men Lundsby.. jeg håber du kan se hvor jeg vil hen mht at konkurrere på prisen i det større billede.  

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 18:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon

Jeg er da principielt enig i at man ikke bare skal byde under hinanden.
Men hvis det er Trendshot du hentyder til, så er det kun tøj de fotograferer - og i et helt standardiseret setup - og gerne mere end 100 stk ad gangen - og stort set ingen billedbehandling - for at man får de gode priser.
Det er billigt - men tror jeg da godt kan gå - hvis man ved hvad man laver.

Det med at forærer noget væk, har jeg nu også en anden holdning til end dig.
Hvis du på en eller anden vis hjælper en iværksætter - som nok alligevel ikke vil have haft råd til at købe ydelsen hos dig - så kunne det jo tænkes at han henvendte sig til dig, når han bliver "større" og har råd til at betale.

Hvis din vvs man var flink og fortalte dig, hvordan du selv kunne skifte din vandhane - en opgave han alligevel ikke rigtig kan tjene noget særligt på - så kunne det jo være du gav ham opgaven, når du engang skal have badeværelset skiftet - fordi du nu kender ham og har oplevet ham som en flink fyr.

Nogle gange er det en god investering at forære noget væk.

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 18:09

Jeg ved ikke om Simon er mig.. Men det virker til du kommenterer de ting jeg sagde..

Der er forskel på at hjælpe og investere i mulige forretningsforbindelser.. Og så er der "amino priser".. dvs folk der har en hobbybiks som sælger dem selv til en meget meget... meget lav pris i forhold til resten af samfundet.

Det er fakta..

Mht mit eksempel på VVS manden så drejer du min pointe så det passer til dit eget argument istedet for at se idéen i min symbolik. Igen..der er forskel på vennetjenester og så forære sin viden væk til folk for næsten ingen penge.. altså i sidste ende gøre sig selv arbejdsløs..

Nåh.. ses senere.  

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:08

Hej Dennis

Jeg er super glad for at du synes om CloudSprout, med det response jeg har fået ligner det i høj grad et produkt der sælger sig selv og gratis versionen vil helt sikkert give os en rigtigt stor udbredelse.

Jeg forstår godt hvad du mener, vi bor i Schiller-huset så jeg kender en god sjat fotografer. Der er ingen tvivl om at det de fleste fotografer, helst vil konkurrer på kreativitet, lave geniale shoots der virkeligt gør en forskel f.eks. i en stor kampagne. I sådan et game giver det ikke meget mening at konkurrere på pris, for de kunder der har råd til at bære de omkring liggende omkostninger til modeller, location etc. har så store budgetter at honoraret til fotografen er lige meget. I sådan et game, handler det om at slå sit navn fast og lande de lækre kunder.
Men helt ærligt, den slags fotografer (og nok også dig selv) bliver ikke vildt tændte af at tage simple packshots for f.eks. webshops. Det er bare surt arbejde, det nødvendige onde der bringer smør på brødet.

Det er her Trendshots kommer ind, de vil kun lave packshots, de har ingen ambitioner om kreativ verdensklasse, de vil havde en fabrik der laver packshots mere effektivt end resten af branchen.

Det er to forskellige forretningsmodeller, og som jeg ser det er begge egentligt lige legitime.

PS: Jeg er meget misundelig på at du er i New York. Apple Store'n skulle være fantatisk, nyd ferien!

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 04:17

ferie??.. jeg er sgu ik på ferie.. jeg er ovre og knokle.. du ved.. med at slå navnet fast ;) 

Har lige et par dage hvor jeg kan tulle rundt og lege turist og .. jah.. indse at man kender hele byen som man kender sit eget hood tiblage i Kbh.. En dejlig følelse.

Du har ret i at der er stor forskel på at lave en skydning med modeller og et helt hold bag sig og så produktskud.. men en kunde er en kunde i min bog og begge skal have lige god behandling. Jeg har været så heldig at have været med på adskillige store skydninger og musikvideoer. både her i NY og derhjemme.. Jeg har lavet arbejde til USA Vogue og diverse blade rundt om i verden.. Men det gør mig jo ikke for fin til at hjælpe Susanne som lige har startet en garnbutik op.. Alle skal have samme behandling. 

Derfor piner det mig at se folk falde til patten pga prisen... De ved jo ikke bedre.. De er nye iværksættere og de er ude og svømme blandt hajer som alle vil sælge dem noget.  

Nye iværksættere ved måske ikke så meget om priser og kvalitet. De får bare en masse tilbud kastet i hovedet og selvfølgelig tager de den billigste. Men det er bare ikke altid den bedste løsning. I 9 ud af 10 tilfælde får du hvad du betaler for. Som regl er det jo hobbyister som egentlig synes det er lidt sjovt det der foto.. Så har de et par lamper ude i garagen hvor der engang imellem også står Trine på 17 som gerne vil have taget lidt babebilleder med en nervøs velour baggrund.

Ved siden af står der et lystelt købt på ebay eller strikket sammen af jem & fix's lørdagstilbud. Ej at forglemme lys fra alle sider så produktet bliver fuldkommen flat og uden dimensioner.

Det er jo klart at en ny iværksætter måske ikke har forstand på kvalitet når han ikke har været i gamet før.
Men det er et søm til min kiste hver eneste gang jeg får et svar om at en eller anden padehat har leveret et tilbud som ikke engang dem i østen gad røre ved.. Hvilket de er i deres fulde ret til.. Jeg forstår ærlig talt bare ikke hvorfor de ikke hæver prisen og tjener lidt penge på det istedet..  

Jeg tænker ikke kun pris Lundsby.. jeg tænker faktisk også på at udbrede fotografien samt gode og lækre billeder. Desuden er jeg træt af at DK skal være så lille et land og mange træder på fotografen, hans rettigheder og bare nakker billeder på må og få.. Værst af alt.. fotografer som røvrender hinanden.. underbyder hinanden og leverer dårligt arbejde. 

Så selvom jeg ikke skal leve af at tage packshots.. Så har jeg stadig en stor mængde potentielle nye kunder herinde.... som bliver forblændet af pinlige priser og billeder fyldt med fejl...og det gør naller at se på. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:35

Dennis Møller:

Undskyld jeg siger det, og der er intet ondt ment med det, men du lyder virkelig som en gammel, sur og bitter mand, som af ukendte årsager bare har en utrolig negativ holdning til konkurrence og dine konkurrenters adfærd...

Dennis Møller:

Jeg tror simpelthen ikke på at de kan levere fejlfrie produktskud til så lav en pris.. medmindre de har dundrende underskud. Den mængde tid man bliver nødt til at bruge på visse produkter, blanke produkter, sammenkopieringer og lign.. Det kan ikke streamlines som du prøver at bilde folk ind.. Det ville kræve at de får skuddet i kassen ved første tryk.. og det kan ikke lade sig gøre da alle produkter er forskellige.

Hvis du derimod har en fast lyssætop til ALLE produkter (som er fuldkomment forkert).. og skider på kvaliteten, reflektioner og dimensioner i billedet.. så kan du godt bilde mig ind de kan spytte en pris ud der er så langt ude.. 

Er det ik nogle grove beskyldninger mod konkurrenters setup, som du slet ik kender?
Du aner intet om, hvordan og med hvilke betingelser de yder deres service, men alligevel konkluderere du, at de næsten må gøre dit og dat, og det hele er knap så godt.
Burde du nærmest ik være glad for, at der findes sådanne konkurrenter, så du kan skille dig ud fra mængden?

Dennis Møller:

En anden ting der er lige så mærkeligt at jeg simpelthen ikke kan forstå det... er.. hvorfor.. vil man lære folk at lave billeder når det er det ens arbejde går ud på... Det ville jo svare til at VVS manden kom forbi med en folder hvor han havde skrevet ned alt hvad han vidste og så afleverede den til sin kunde.. smuttede igen og missede en kunde.. Jeg forstår det ikke..

Ret basalt, fordi de gerne vil brande sig selv, og måske sælge nogle konsulent eller service ydelser til kunder, som de aldrig ville få som kunder alligevel. Hvis du begynder at segmentere dine potentielle kunder, så vil du opdage, at man sagtens kan få benefits på kunder, som aldrig ville købe dine fotos. Med lidt hjælp kunne du måske sælge dem noget andet, eller de ville købe af dig senere hen, når økonomien osv var til det...
Det er jo den branding, som du selv omtaler, og den forstår du ikke?

Dennis Møller:

Det er da simpelthen så dumt at konkurrere på prisen.. Det er det værste man kan gøre.. specielt i et land som Danmark...

Jeg forstår ikke at folk ikke brander sig på deres unikke egenskab istedet for at konkurrere på prisen.. Det er det værste man kan gøre.. Brand dig selv for helvede istedet for det andet.. 

Hvorfor? Du mener direkte at konkurrence på prisen i DK er dumt? Det er altså en meget gammeldags og underlig tilgang til tingene...
Det lyder som om, at du ALDRIG har segmenteret dine potentielle kunder, og derfor tror, at du kan få gud og hver mand som kunde... Sådan er virkeligheden dog langt fra til info...

Dennis Møller:

Så skil dig ud.. Det gælder i alle brancher.. Hvilket mange åbenbart ikke forstår..  

En meget komisk afslutningssætning. Du siger, at man skal skille sig ud. Når dine konkurrenter så gør dette via smarte og billige setups, så får de verbale tæsk, fordi de konkurrere på prisen...
Discount er kommet for at blive, og det er altså også en måde at brande sig på. Om du kan lide det eller ej ;D

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 16:14

Uh halløj. 

Trend. Jeg kan godt forstå at mit indlæg kan lyde som noget bittert stads. Det er dog ikke tilfældet :) .. Irriteret måske. Mest pga den overordnede tilgang til tingene.

Uden at vi skal gå hen og tolke hinandens indlæg henover internettet hvor det typisk går helt galt.. Så vil jeg da bare mane den til jorden at sige.. folk kan da gøre hvad de lyster. Det skal jeg jo ikke blande mig i.. som jeg nævner i mit indlæg så forstår jeg bare ikke at folk sænker deres priser så meget at selv dem i østen ikke gider være med.. Der er jo ingen grund til det. Jeg forstår bare ikke de ikke har lyst til at tjene flere penge. Men fred være med det.

Jeg forstår udemærket hvordan man brander sig selv og andre. Jeg har trods alt brugt et par år på det.

Det kan godt være vi er enige om at være uenige.. Jeg mener stadig at positionere sig selv udelukkende på pris er en forkert tilgang til tingene. Hvilket mange jo gør. Det kan godt være at de får nogle kunder på det i det korte løb. I det lange tror jeg bare ikke det holder.

Desuden er det faktisk muligt at læse folks billeder.. Du kan jo se lynhurtigt hvilke paraplyer, softboxe eller rhondoer de har brugt. Du kan jo også se hvilken teknik de har brugt i photoshop.. hvordan de har fritskrabet og om det er løst godt.. Så jo.. jeg kan faktisk godt kommentere på de fleste folks setups :) 

Mht service kan jeg jo læse mig frem til hvad de tilbyder og hvilke termer.. hvilket drager mig til den konklusion at de ikke lever af det.. fordi ellers ville de aldrig kunne betale husleje. Forstå mig ret.. Følg min symbolik her..

Igen.. jeg er ikke bitter selvom nogle nok vil kaste det stempel på mig.. hvilket de skal have lov til.
Det som måske lyder lidt spøjst er at jeg faktisk godt kan lide konkurrencen. Hvis det bliver gjort med omtanke. Jeg vil stadig det bedste for min branche her i DK.. og jeg har erfaret.. så mange gange.. både hos amatørfotografer (hvor vi alle starter) og selv hos de top professionelle at folk røvrender hinanden. Folk bekriger hinanden og branchen NYDER det.. de spiller folk ud mod hinanden og de har næsten pulveriseret fotografens rettigheder til det rene ingenting efterhånden.

Det er hvad jeg virkelig er imod.. det kan godt være du ikke tror mig. .men jeg er komplet ligeglad med om folk driver en hobbyvirksomhed og hygger sig med det.. det rør mig ikke. De er ikke dem jeg ønsker at konkurrere med.

Sorry hvis mit indlæg lød bittert.. Jeg har en dum tendens til at glemme vi er på internettet og man ikke kan se og høre hvorn man siger tingene ;) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:33

Dennis Møller:

Trend. Jeg kan godt forstå at mit indlæg kan lyde som noget bittert stads. Det er dog ikke tilfældet :) .. Irriteret måske. Mest pga den overordnede tilgang til tingene.

Hvorfor udnytter du det så ik til din fordel? Du kan jo brande dig på bekostning af dine konkurrenter, hvis det er deres tilgang...

Dennis Møller:

Uden at vi skal gå hen og tolke hinandens indlæg henover internettet hvor det typisk går helt galt.. Så vil jeg da bare mane den til jorden at sige.. folk kan da gøre hvad de lyster. Det skal jeg jo ikke blande mig i.. som jeg nævner i mit indlæg så forstår jeg bare ikke at folk sænker deres priser så meget at selv dem i østen ikke gider være med.. Der er jo ingen grund til det. Jeg forstår bare ikke de ikke har lyst til at tjene flere penge. Men fred være med det.

Jeg forstår udemærket hvordan man brander sig selv og andre. Jeg har trods alt brugt et par år på det.

Det kan godt være vi er enige om at være uenige.. Jeg mener stadig at positionere sig selv udelukkende på pris er en forkert tilgang til tingene. Hvilket mange jo gør. Det kan godt være at de får nogle kunder på det i det korte løb. I det lange tror jeg bare ikke det holder.

Det kan man så have flere holdninger til. Aldi, Lidl, Netto, Ryan Air, Norweigen, Telmore, Jem&Fix, one.com og ja vores solbrille webshop, slår alle på prisen, og det går nu meget godt for de nævnte. Så helt dumt kan det ik være...

Det kommer jo helt og aldeles an på konceptet, og hvad man gerne vil opnå med sin forretning. Men det er også klart, at f.eks B&O aldrig vil kunne konkurrere med Philips på prisen. Men det er næppe samme målgruppe, som jeg omtalte i mit første indlæg.
Så i stedet for at være irriteret og lidt halv bitter, så vær dog glad for, at du måske kan samle nogle kunder op, som ik er tilfreds med dine discount konkurrenters service... For det vil ske før eller senere hen.

Dennis Møller:

Desuden er det faktisk muligt at læse folks billeder.. Du kan jo se lynhurtigt hvilke paraplyer, softboxe eller rhondoer de har brugt. Du kan jo også se hvilken teknik de har brugt i photoshop.. hvordan de har fritskrabet og om det er løst godt.. Så jo.. jeg kan faktisk godt kommentere på de fleste folks setups :) 

Mht service kan jeg jo læse mig frem til hvad de tilbyder og hvilke termer.. hvilket drager mig til den konklusion at de ikke lever af det.. fordi ellers ville de aldrig kunne betale husleje. Forstå mig ret.. Følg min symbolik her..

Okay det vidste jeg ik, at du kunne se ;D

Dennis Møller:

Igen.. jeg er ikke bitter selvom nogle nok vil kaste det stempel på mig.. hvilket de skal have lov til.
Det som måske lyder lidt spøjst er at jeg faktisk godt kan lide konkurrencen. Hvis det bliver gjort med omtanke. Jeg vil stadig det bedste for min branche her i DK.. og jeg har erfaret.. så mange gange.. både hos amatørfotografer (hvor vi alle starter) og selv hos de top professionelle at folk røvrender hinanden. Folk bekriger hinanden og branchen NYDER det.. de spiller folk ud mod hinanden og de har næsten pulveriseret fotografens rettigheder til det rene ingenting efterhånden.

Det er hvad jeg virkelig er imod.. det kan godt være du ikke tror mig. .men jeg er komplet ligeglad med om folk driver en hobbyvirksomhed og hygger sig med det.. det rør mig ikke. De er ikke dem jeg ønsker at konkurrere med.

Det ved jeg så heller intet om. Jeg forholdte mig bare til den tekst, hvor du var meget negativ overfor priser og konkurrence.

Dennis Møller:

Sorry hvis mit indlæg lød bittert.. Jeg har en dum tendens til at glemme vi er på internettet og man ikke kan se og høre hvorn man siger tingene ;) 

Tell me about it. Er selv ik den bedste til online kommunikation, og det har da betydet et par misforståelser i diverse debatter af og til ;D

PS du får lige 5 stjerner herfra for dit glimrende svar!
Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 17:02

Min tanke er lidt mere overordnet .. jeg prøver.. og det kommer nok tit til at lyde provokativt.. men jeg prøver at kommentere og gå folk lidt på spidsen.. mest fordi jeg så gerne at hele branchen kom tilbage til hvad den var engang. Dengang før krisen.. dengang kunder ikke blev sure over de ikke bare kunne bruge deres billeder til hvad de ville. 

Tænk engang.. jeg har set folk blive sure over at de ikke måtte bruge deres nyindkøbte billeder til lige præcis hvad de havde lyst til .. selvom aftalen kun omhandlede flyerbrug.. så kunne kunden ikke forstå at de ikke måtte bruge billederne udenlands og til andre ting.

Det var ALDRIG sket i udlandet hvor folk faktisk respekterer rettigheder og de forstår at billederne faktisk er noget af det mest vigtige ansigt udadtil. Herhjemme er det bare langsomt gået i forfald fordi folk konkurrerer indbyrdes på det forkerte grundlag.

Nåh.. nok om det. Længere debat.

Hvis du prøver at sætte dig og regne folks priser ud.. hvad folk tager for at lave logo'er, identiteter og jah.. billeder også.. Så finder du meget hurtigt frem til at de i sidste ende ikke tjener på det.. ELLER de måske har en løn som svarer til noget der er dårligere end den 15årige flaskedreng i netto..

Hvilket jo må betyde at de har en anden indkomst.. ellers ville de jo ikke kunne sidde i deres lejlighed, hus .. osv..
Det er her jeg står uforstående.. fordi der er ingen grund til at tilbyde sig selv så billigt.. det er en mentalitet kunderne har skabt fordi de har haft frit spil i så mange år.. Jeg ved godt jeg lyder som en tåbelig optimist.. men hvis folk bare kunne løft i flok så ville mange flere blive gladere i længden. Plus de ville faktisk blive belønnet for det arbejde de udfører. En masse som ikke lever af fotografi, grafisk design osv.. de ville faktisk kunne leve af det.

Det kan godt være det er håbløst.. men man kan da kun håbe.

Mht at læse billederne... Så er det jo muligt.. Det er jo hvad en uddannelse gør i denne her branche. At være uddannet fotograf giver en masse teknisk erfaring omkring lyslægning og lign. Det er jo typisk det som giver forskellen på billederne i sidste ende ;) ..

Din solbrillebiks, netto, aldi osv.. De er billige ja... MEN.. Men men.. du skal huske på at selvom de er billige.. så løber deres regnskab rundt. De har en avance et eller andet sted.. Hvilket må betyde at et eller andet sted sælger de deres vare for mere end hvad de har givet for den.. :) 

Jeg var engang ude for at der var en som ville have taget produktbilleder af sit produkt.. vi snakker flere 100 billeder. Hvilket jo er en ganske fin opgave hvor man kan tjene en god slat penge.. plus kunden får nogle fede billeder som (forhåbentligt) alle sammen ligner hinanden mht hvidbalancen, lys og redigering.. 
Uden at være overrasket blev jeg jo underbudt til den store guldmedalje hvilket jo er helt fair.. jeg var dog SÅ nysgerrig fordi min pris var så billig at jeg fik helt ondt i maven da jeg trykkede send.. jeg blev simpelthen nødt til at høre hvad pris personen havde fået.. 
Det vidste sig så at den pris var så lav at ..for det første at fotografen ikke engang kunne outsource billederne til fritskrab i indien.. fordi allerede der ville det gå i minus.. jeg tror det var en timeløn på omkring 13kr.. hvis jeg skulle lave det til den pris.. og jeg er ret hurtig når det kommer til den slags optagelser.. 

Jeg grinte hele aftenen over at det var godt det ik var mig som skulle fritskrabe flere 100billeder. 

Nåh.. men måske vi bare skal lade den ligge... Det kan jo væres vi ses til et arrangement når jeg engang kommer hjem til DK. Så gir jeg sgu en bajer. 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)