Mange tak for dit konstruktive indlæg! Jeg har selv henvendt mig til en del møbelkæder og designhuse med forslag om et samarbejde om komplementærprodukterne - billedkunst og boligindret. Sjovt nok har alle fundet ideen og tanken spændende, men har så ikke lige tid.... til at gøre noget ved det nu, men det kan jo komme.
Og du har helt ret - det handler om at gøre indkøberne opmærksom på kvaliteterne i den originale billedkunst - og det skal nok komme. Der er intet i vejen med at have en kommerciel tilgang. Det har jeg selv som professionel billedkunstner. Det er det det handler om, at få solgt sin kunst og ikke producere til lager.
Jeg kan være lidt mere i tvivl om Monet-filosofien. Ingen tvivl om, at de nu er afløst af serieproducerede værker af kunstnere der arbejder under pseudonym - de vil altså ikke stå frem og ved det de leverer - eksempelvis til IdeMøbler - og det må der jo være en forklaring på !!!
Noget andet er vil folk betale det det koster at erhverve ægte kunst. Nogle vil - godt du er i blandt!
Andre vil ikke med henvisning til, at man fx ikke kan forstå, at et maleri skal koste 10.000 kr., når man kan købe et komplet sengemiljø i Jysk inkl. sengelinned og plakater der matcher for måske 2.900 kr. Den er sgu svær at hamle op med og jeg plejer da også at sige, jamen køb dog i Jysk!
Det er dog min erfaring, at når folk først har set den ægte vare, ja så sætter det noget i gang. Fx ved besøg hos venner og familie der har kunst og dermed kan formidle værdien heraf. Det smitter og på den måde udvides kundekredsen.
Ideen med en
bank som mellemmand lyder oplagt - tak for den! Det kan so du skriver begrænse tab og sikre en bedre løbende likviditet i forbindelse med afbetalingskøb.
Så tak for de gode ord!