Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af billedkunst - advice needed

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for tips! Det lyder som en kanon idé - kombinationen af kontorindretning og udsmykning i ét hug. Jeg vil tillade mig at kontakte din fars foretagende og høre omdet er muligt at komme med på listen!

ART-Y alias Billedkunstner Erik Værbak

Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 10:55

Mange tak for dit konstruktive indlæg! Jeg har selv henvendt mig til en del møbelkæder og designhuse med forslag om et samarbejde om komplementærprodukterne - billedkunst og boligindret. Sjovt nok har alle fundet ideen og tanken spændende, men har så ikke lige tid.... til at gøre noget ved det nu, men det kan jo komme.

Og du har helt ret - det handler om at gøre indkøberne opmærksom på kvaliteterne i den originale billedkunst - og det skal nok komme. Der er intet i vejen med at have en kommerciel tilgang. Det har jeg selv som professionel billedkunstner. Det er det det handler om, at få solgt sin kunst og ikke producere til lager.

Jeg kan være lidt mere i tvivl om Monet-filosofien. Ingen tvivl om, at de nu er afløst af serieproducerede værker af kunstnere der arbejder under pseudonym - de vil altså ikke stå frem og ved det de leverer - eksempelvis til IdeMøbler - og det må der jo være en forklaring på !!!

Noget andet er vil folk betale det det koster at erhverve ægte kunst. Nogle vil - godt du er i blandt!

Andre vil ikke med henvisning til, at man fx ikke kan forstå, at et maleri skal koste 10.000 kr., når man kan købe et komplet sengemiljø i Jysk inkl. sengelinned og plakater der matcher for måske 2.900 kr. Den er sgu svær at hamle op med og jeg plejer da også at sige, jamen køb dog i Jysk!

Det er dog min erfaring, at når folk først har set den ægte vare, ja så sætter det noget i gang. Fx ved besøg hos venner og familie der har kunst og dermed kan formidle værdien heraf. Det smitter og på den måde udvides kundekredsen.

Ideen med en bank som mellemmand lyder oplagt - tak for den! Det kan so du skriver begrænse tab og sikre en bedre løbende likviditet i forbindelse med afbetalingskøb.

Så tak for de gode ord! 

Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 10:57
Det glæder mig usigeligt, at I er glade for de erhvervede billeder - og din beskrivelse af fremgangsmåden svarer til min egen. Så igen kan man så håbe/ønske at eksempelvis jeres positive oplevelser med kunsten og begejstringen breder sig!

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:47
Dato: 11/30/2005 10:54:40 AM Forfatter: Art-Y
Jeg kan være lidt mere i tvivl om Monet-filosofien. Ingen tvivl om, at de nu er afløst af serieproducerede værker af kunstnere der arbejder under pseudonym - de vil altså ikke stå frem og ved det de leverer - eksempelvis til IdeMøbler - og det må der jo være en forklaring på !!!

Ja, de er vel ret beset bange for at komme i klemme i kunstverdenen og få deres værker "dømt ude" af kunstens smagsdommere...
Prøv at vende den lidt om. Forestil dig i hvor mange hjem værkerne af en bestemt kunstner kommer ud. Kunstneren opnår derved det han/hun ønsker, dels at kunne leve af sin kunst, og dels at glæde en masse mennesker

Hvad ville det f.eks. koste dig at lave 20 billeder i str. 80x80 og så ellers sætte dem til salg på Qxl eller Lauritz.com (indkøbspris) - tillæg din egen arbejdstid, men genbrug eventuelt nogle af de velfungerende ideer - dermed kan udviklingsomkostningerne holdes nede og du kan gensælge dine ideer.
Du kunne også lave 10 stk. str. 20x20 og så sætte dem til salg i onlinegallerier osv - risikoen er minimal, bortset fra at du kan blive betragtet som kommerciel.

Noget andet er vil folk betale det det koster at erhverve ægte kunst. Nogle vil - godt du er i blandt!

Nej, jeg vil helst ikke betale hvad det koster - men kunstnere er heldigvis også en slags forretningsfolk når det kommer til stykket...

Jeg håber virkelig du finder en god vinkel så du kan få solgt noget kunst!

Mvh Carsten
Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 13:36

Mange tak for endnu et godt bidrag! Jeg har luret lidt på Lauritz.com mfl. - og vil da overveje om det også er en vej at gå. Der er umiddelbart én hænger. Ved indlevering af ting til disse firmaer, vurderes effekterne, og det er ikke altid den vurdering de når frem til svarer til markedsprisen = den pris tilsvarende værker er blevet solgt til. Og vurderingen skal nogenlunde svare til markedsprisen, ellers vi de kunder der har købt på sædvanlig vis undre sig over, at et værk fx er vurderet til 1.200 kr. når de selv måske har givet 6.500 kr. for et tilsvarende værk. Men det kan jo kun komme an på en prøve, om man kan blive enig om en vurdering.

Jeg har ikke på skrivende fod kostpriser på værker. Det afhænger helt af størrelse og materialevalg, men mest af produktionstiden. Nogle værker er endog meget længe undervejs og det vil og skal naturligvis afspejles i salgsprisen. Men det vil man hurtigt kunne regne på, når man mere præcist har udvalgt hvilke værker der kunne blive tale om at sætte på auktion. Dit forslag om andre onlineauktioner er fremragende!

Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:30

Hej.

Jeg viser reklamer, musikvideoer, 3D-animation, infospot OG KUNST, i Odense Banegårdscenter.

Her venter folk i alle aldre HVER DAG på ca. 200 tog til og fra hele landet, 400 rutebiler til hele Fyn, og 750 bybusser til hele Odense.

Jeg har tidligere haft kunst for DR1´s kunstprogram, en fotograf, og vist vinderbilleder fra Odense Fotomarathon.

Du kan jo tage nogle digitale billeder af dine malerier, og så sætte EVT. hjemmesideadresse under, så kommende kunder kan komme i kontakt med dig.

Hvis du vælger at få dine billeder vist hos LQREKLAME.DK, får du selvfølgelig gratis link til din hjemmeside.

Venlig hilsen Lars Qvick

Tilmeldt 29. Nov 05
Skrevet kl. 09:14

Hej LGREKLAME

Tak for de nyttige informationer. Jeg har studeret dit produktsortiment, priser m.m. - og synes bestemt du har noget at byde på inkl. muligheder for at vinkle tingene lidt anderledes. Og da kunst jo på en del områder afviger fra andre forbrugsgoder, kan det være nødvendigt med lidt anderledes markedsføringstiltag.

Så altså, jeg har dine produkter i baghovedet næste gang jeg skal have sat et markedsføringstiltag i søen.

Bedste hilsener

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)