Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg ikke bruge dette navn?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Modtog i dag denne mail:

 


Hej Kenneth Boysen,


 


Tillykke med dit firma. Vores reklamebureau har gjort os opmærksomme på, at du bruger navnet ”Fedt nok” til din foredragsrække. Det kan vi godt forstå, for det er et godt navn. Desværre er det allerede i brug professionelt, da vores firma bærer navnet – se her: www.fedtnok.net.


 


Da vi ofrer mange ressourcer og penge på markedsføring af vores brand, vil vi bede dig skifte navnet. For en god ordens skyld bemærkes, at vi allerede har tjekket og dobbelttjekket med vores advokat, om vi rent faktisk har eneret på fedt nok/fedtnok (i erhvervsøjemed/professionelt), og det har vi.


 


Vi beklager, hvis du ender i en åndssvag situation mht. til dit foredrag (http://www.denfedecoach.dk/foredrag), men da vi ikke arbejder sammen og ikke kender kvaliteten af dit arbejde, vil vi ikke risikere, at vi bliver forvekslet.


 


Skriv hvis du har spørgsmål. Ellers kan du blot give besked, når du har skabt et nyt fedt navn.



Med venlig hilsen, XXXXXXXX

 

 

Er meget itvivl her! Nogen der kan hjælpe?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke advokat, men jeg kan ikke se at de kan lægge beslag på en så alm. sætning i det Danske sprog.
Næste gang vil de måske have dig til at holde op med at bruge ordet "coach"?

Jeg ville hive den til en advokat, og høre om vedkommendes mening, og var der bare den mindste 1% chance for at få ret via systemet, ville jeg sende en høflig mail tilbage (udformet af advokaten) om, at de kunne rende og hoppe.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth, du bør checke eller få nogen til at checke  den ret dem du har fået mailen fra siger de har, for de er lidt uklare i meldingen. Har de kun en domæneret til navnet er deres beskyttelse begrænset-har de varemærkeret eller registreret "fedt nok" som selskabsbetegnelse er deres ret bedre. MEN :"Fedt nok" er det man kalder generisk-brugt af alle, så mit klare bud er at de ikke kan komme efter dem. Få en advokat til at bede dem hoppe i havnen efter at du har fået det endeligt vurderet. vh Jon Stefansson,  LETT 
Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved en hurtig søgning ser vi at fedtnok.net kom for sent til at købe fedtnok.dk, så deres ret min bare

Fedtnok.net
created: 2006-04-04 15:16:48 UTC
modified: 2007-03-15 11:06:05 UTC
expires: 2008-04-04 15:16:49 UTC



Fedtnok.dk
Registration date: 2002-09-18


Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre godt det kan give dig problemer.

Da i beskæftiger jer med samme målgruppe, og har næsten
samme navn - så er der belæg for en forveksling.


Men som der bliver nævnt, så synes jeg du skal rådgive dig
via en advokat.

Jeg krydser fingre for dig.


Dbh

Ronni
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Bogen jeg linker til er anmeldt i år 2001, ergo kan den senest være udkommet i 2001. Bogen handler også om dette emne.

Fedtnok.net samt .info har købt deres domæner i 2006. Ifølge mit hoved har de intet at have deres "venlige henvendelse" i.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor vidt man ejet domænet eller ej er set fra mit perspektiv underordnet for om du må kalde dit arrangement for "Fedt nok". Hvis jeg var dig ville jeg tage den med ro, og i stedet for at fare til en advokat ville jeg skrive et pænt svar hvor du forklarer at du ikke var opmærksom på deres eksistens og naturligvis er ked af sammenfaldet, men at du gerne vil vide på hvilken baggrund deres advokat mener at de har eneretten til at bruge det begreb, og så ud fra deres svar kan du altid se om du bør kontakte en advokat. Jeg synes umiddelbart det lyder som et tomt argument han kommer med, men kan da godt forstå at de er kede af at der holdes foredrag med samme navn som det de bruger.

Hvis ikke du har brugt for mange ressourcer på at markedsføre dit arrangement under det navn endnu, ville jeg dog overveje at skifte navnet af respekt for dem samt for at undgå at folk skal forveksle jer med hinanden.
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-04-2007 18:37:23 Forfatter:Kenneth Boysen
Hejsa


Modtog i dag denne mail:



Hej Kenneth Boysen,



Tillykke med dit firma. Vores reklamebureau har gjort os opmærksomme på, at du bruger navnet ”Fedt nok” til din foredragsrække. Det kan vi godt forstå, for det er et godt navn. Desværre er det allerede i brug professionelt, da vores firma bærer navnet – se her: www.fedtnok.net.



Da vi ofrer mange ressourcer og penge på markedsføring af vores brand, vil vi bede dig skifte navnet. For en god ordens skyld bemærkes, at vi allerede har tjekket og dobbelttjekket med vores advokat, om vi rent faktisk har eneret på fedt nok/fedtnok (i erhvervsøjemed/professionelt), og det har vi.



Vi beklager, hvis du ender i en åndssvag situation mht. til dit foredrag (http://www.denfedecoach.dk/foredrag), men da vi ikke arbejder sammen og ikke kender kvaliteten af dit arbejde, vil vi ikke risikere, at vi bliver forvekslet.



Skriv hvis du har spørgsmål. Ellers kan du blot give besked, når du har skabt et nyt fedt navn.



Med venlig hilsen, XXXXXXXX



Er meget itvivl her! Nogen der kan hjælpe?


 

Det de skriver er en gang bullshit.. Hvis de virkelig havde tjekket ("og dobbelttjekket".. mærkelig formulering - hvor meget tillid har de til deres advokats ekspertise hvis de skal spørge ham 2 gange om et så ret simpelt spørgsmål?? :) ) med deres advokat, hvorfor i alverden kommer brevet så ikke fra ham? Det er ganske almindelig praksis at lade den slags kommunikation gå gennem sin advokat i juridiske sager.. Derudover fedter de lige lovlig meget for dig i sidste del af mailen, deres retorik virker som om at de prøver at smoothtalke dig til at fjerne Fedt Nok.

 

Hvis jeg var dig ville jeg enten, som mange allerede har foreslået, bede din egen advokat sende dem et behørigt svar (om at de kan glemme det), eller hvis du ikke har lyst til at bruge tid eller penge på det, så evt. ignorer det.. Det ser meget tyndt ud i mine øjne..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for de rigtig gode svar. "Fedt nok" at kunne få så mange gode svar på så kort tid.

 

Jeg er mere afklaret nu og vil kontakte en advokat i morgen.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)