Hej Jastr
Hvad med at du dropper ideen med et MLM system der udbetaler rede penge og i stedet opbygger det via et pointsystem.
Lav et system i 3 niveauer (det er rigeligt):
Reference i 1. niveau kunne f.eks. give 120 point for hver gang der købes for 100 kroner.
Reference i 2. niveau kunne give 60 point for hver gang der købes for 100 kroner.
Reference i 3. niveau kunne give 20 point for hver gang der købes for 100 kroner.
(Jeg vil foreslå en fordeling hvor 1. niveau giver meget og sidste niveau giver mindst.)
I det givne tilfælde vil hver kunde max. repræsentere 200 point hver gang der købes for 100 kroner.
Så afgør du hvad; eller hvor meget de point skal repræsentere i egentlig værdi.
Hvis du
pr. 100 kroner vil bruge 5 kroner på systemet - så repræsenterer 200 point altså 5 kroner.
Så kunne du i din shop eller whatever have produkter/gaver til f.eks. 2000 point (50 kroner), 5000 point (125 kroner), 10000 point (250 kroner)... og så kunne kunderne bruge deres point på dér og pengene kanaliseres tilbage i din forretning. (Og du slipper for checks og/eller for at skulle oplagre evt. følsomme oplysninger der skal bruges til at betale dine kunder deres penge).
Men én grundide med
MLM er jo netop, at du kun afregner dine repræsentanter når der sælges noget. - Og du ved hvad der skal afregnes på forhånd hver gang et
salg finder sted.
Bortset fra det, så kan du jo også investere i en gulerod.
En særligt attraktiv gave, til den bedste repræsentant igennem en periode. - Der er masser af muligheder.
Bare husk alle de formaliteter der skal være i orden, hvis DU skal kanalisere penge tilbage til dine kunder på regelmæssig basis. :)
Mvh.
James