Jeg står overfor at skulle opsætte et MLM netværk. Jeg har i den forbindelse behov for assistance med at udtænke præcis hvilken struktur jeg skal vælge til min løsning og måske inspiration til hvordan den rent procentmæssigt skal skrues sammen med brugerens indtjening. Har vi i Danmark nogen folk der har forstand på denne slags udregninger og sammensætning af modeller eller er der en der kender et specifikt program til netop samme formål?
Jeg har selv levet mit eget provisions system.... Men det er ikke abre at lave et provisions system, det skal laves ud fra produkterne og salgsprisen, er det et engangs produkt, som kræver salg hele tiden før det løber rundt eller er det produkter som skal fornyes hele tiden ( shampoo mv. ) Send info her eller i Privaten
Jeg er ikke ude efter et provisions system blot en måde at udregne den gængse mlm strukturer på. Altså en mulighed for at sige. Hver bruger giver 5kr i kassen hvordan skruer vi så strukturen sammen så ledes at han få lidt fra de referenter han kommer med uden at det hele gå i minus for mig. Det må findes en formel eller lignende til at regne den slags ud måske endda et program hvor i man kan indtaste sin fortjeneste og den ønskede mlm fortjeneste og så kan det fortælle dig hvordan din struktur nemmest skrues sammen. I vores tilfælde er der ikke tale om salgsprovision men blot om reference indtjening. Jeg ved ikke om du også på dette punk har kendskab til hvordan man skruer den slags sammen?
Jeg er ikke ude efter et provisions system blot en måde at udregne den gængse mlm strukturer på. Altså en mulighed for at sige. Hver bruger giver 5kr i kassen hvordan skruer vi så strukturen sammen så ledes at han få lidt fra de referenter han kommer med uden at det hele gå i minus for mig. Det må findes en formel eller lignende til at regne den slags ud måske endda et program hvor i man kan indtaste sin fortjeneste og den ønskede mlm fortjeneste og så kan det fortælle dig hvordan din struktur nemmest skrues sammen. I vores tilfælde er der ikke tale om salgsprovision men blot om reference indtjening. Jeg ved ikke om du også på dette punk har kendskab til hvordan man skruer den slags sammen?
Er der tale om "reference indtjening" i flere led?
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Ja der er tale om en indtjenings model i flere led. Præcis som det er tilfældet med WGI og hvad de ellers hedder alle sammen.
Så begynder det at blive halv-kompliceret... skal du lave reference afregning ifm. whatever du har gang i - så lav en simpel uni-level afregningsmodel: 5% på hvert niveau i 5 niveauer eksempelvis. Og betaling for hvert niveau - ikke noget med binær regler, hvor du skal balancere to sider eller opnå x point for at få del i bonus. Do it simple: 5 niveauer af 5% eksempelvis.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Problemet er der er tale om lav indtjening pr. bruger men et ønske om at brugerne gerne skulle have mulighed for at tjene lidt mere en 1-2kr. om dagen. Jeg ville meget gerne gå i detaljer omkring projektet men ikke i dette forum.
Hvad med at du dropper ideen med et MLM system der udbetaler rede penge og i stedet opbygger det via et pointsystem.
Lav et system i 3 niveauer (det er rigeligt): Reference i 1. niveau kunne f.eks. give 120 point for hver gang der købes for 100 kroner. Reference i 2. niveau kunne give 60 point for hver gang der købes for 100 kroner. Reference i 3. niveau kunne give 20 point for hver gang der købes for 100 kroner.
(Jeg vil foreslå en fordeling hvor 1. niveau giver meget og sidste niveau giver mindst.)
I det givne tilfælde vil hver kunde max. repræsentere 200 point hver gang der købes for 100 kroner. Så afgør du hvad; eller hvor meget de point skal repræsentere i egentlig værdi.
Hvis du pr. 100 kroner vil bruge 5 kroner på systemet - så repræsenterer 200 point altså 5 kroner.
Så kunne du i din shop eller whatever have produkter/gaver til f.eks. 2000 point (50 kroner), 5000 point (125 kroner), 10000 point (250 kroner)... og så kunne kunderne bruge deres point på dér og pengene kanaliseres tilbage i din forretning. (Og du slipper for checks og/eller for at skulle oplagre evt. følsomme oplysninger der skal bruges til at betale dine kunder deres penge).
Men én grundide med MLM er jo netop, at du kun afregner dine repræsentanter når der sælges noget. - Og du ved hvad der skal afregnes på forhånd hver gang et salg finder sted.
Bortset fra det, så kan du jo også investere i en gulerod. En særligt attraktiv gave, til den bedste repræsentant igennem en periode. - Der er masser af muligheder.
Bare husk alle de formaliteter der skal være i orden, hvis DU skal kanalisere penge tilbage til dine kunder på regelmæssig basis. :)
Der er blot det problem ved 3 leds systemet at motiveringen for at finde nye led i mlm strukturen hurtigt forsvinder. Det gode ved mlm er jo netop at man kan bevare brugerens fortjeneste ved hver salg eller reference. At fjerne den efter 3 led ville jo være dumt. Der må da findes et program eller lignende hvor man kan indtaste hver bruges indtjening og hvor mange led man ønsker at køre mlm strukturen i og så får man den gyldne procentsats for hver bruger? Alternativt må der da findes nogen her i danmark der er lige så stærke i denne markedsføring som guldstellet fra birkerød?
Dato: 05-04-2007 11:00:38 Forfatter: Jastr Hej James, Alternativt må der da findes nogen her i danmark der er lige så stærke i denne markedsføring som guldstellet fra birkerød?
God Påske
Guldstellet fra Birkerød? Hva´ referere du til?
MVH