Hej Kim Løsning med Garmin er lige den løsning som jeg egentlig havde forestillet mig. Jeg har forsøgt at finde ud af mere om den, men det med de 50 adressepunkter har jeg nu ikke kunnet finde på skrift nogen steder. Jeg skrev så til Garmin direkte og de anbefalede istedet for Zumo 500 som iøvrigt kun koster det halve af Streetpilot 7200 som også er for stor til at flytte rundt hvis dette ønskes. Hej Lisbeth Håber det går godt oppe nordpå. Jeg får også tilsendt alt materialet fra VIFU og det ser professionelt ud, men jeg har valgt ikke at deltage i netværket, da jeg alt for mange gange er blevet skuffet over det udbytte eller mangel på samme som det har resulteret i. Kaffesnak er hyggelig nok men hver ting til sin tid, umiddelbart har jeg set alt for mange "projektorienterede" firmaer og institutioner starter netværk, kurser og projekter op for EU-midler og når kassen så er tom så løber det hele ud i sandet. Men jeg håber da at jeg tager fejl ![]() Hej Preben Mht. at stille pakken uden kvittering, har vi gjort dette lige siden vi startede for små 5 år siden og efter over 11.000 pakker kan jeg kun erindre en enkelt sag om en "stjålet" pakke. Så umiddelbart er det ikke et problem, vi brugte også dette da vi benyttede DF, så hvis det skulle være argumentation for en merpris holder den ikke en meter... Din idé om en konference/møde er ok, men det ville være rart på forhånd af have nogle meldinger fra folk omkring hvor mange pakker de har og hvilke krav der stilles til leveringtider som også Sodavands Kompagniet efterspørger. Jeg har kendskab til andre distributionsnetværk hvor der leveres i bestemte områder på bestemte ugedage. Er det noget man kan leve med? I så fald var det måske lidt nemmere at distribuere. Som jeg ser det vil landsdækkende daglig levering stille store krav og kræve mange biler. Vi har ca. 100 pakker om ugen fordelt over hele landet. Returemballage er ønskeligt, men kan muligvis undværes hvis vi snakker køletransport. Mht. pris betaler vi pt. PostDK´s pakkepriser og det er for dyrt. Salg af fødevarer er meget prisfølsomt og jo lavere distributionspris jo flere kunder, så omkring 50,- kr. vil være ønskeligt. Jeg ved at nogle af vore konkurrenter får kørt ud endnu billigere, men her spiller mængden selvfølgelig også ind. |
Hej alle!
Klart Lars P. at det ville billiggøre distribution hvis man kunne dele landet op i områder, med f. eks. 1 ugentlig lev. eller 2.
Har selv tidligere arbejdet på denne måde som vognm. med pallegods.
Vil være forholdsvis simpelt at opdele ruter efter postnumre, men kan alle klare sig med det?
Mener ikke at den pris du nævner er urealistisk, men afhænger af hvor mange man kan få med.
Preben A.