Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal jeg betale moms på fragt?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Peter

Når det så er sagt, synes jeg faktisk er det er temmelig bekymrende, at den forkerte kommentar kommer fra en 'bogholder', der gerne vil føre regnskab for virksomheder No, der har dette problem.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:32

Amaris Charvell:
Betyder det så ikke at man i teorien gør det meget nemmere for sig selv ved blot at køre med fri fragt? Altså mindre regnskabs bøvl etc.?

Jeg synes nu ikke, at det er særlig besværligt - det er bare en ekstra postering. Jeg sender rigtig mange maxibreve med en porto på 35 kr. VEd at benytte udlægsordningen sparer jeg 7 kr, hver gang jeg sender et brev til 35 kr, og det bliver faktisk til rigtig mange penge på et år.

Men det er selvfølgelig et valg, som den enkelte må træffe.

MVH
Kirsten

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 22:33

Kirsten E:

Martin E. Jensen:

1. Du skal føre en udlægskonto, hvor du bogfører de portoudlæg, som du lægger ud for dine kunder. Ideelt set, skal der føres en konto pr. kunde.

2. Alle dine portokøb skal kunne henføres til en specifik kunde, og du skal føre portokøbet i din kundes navn

Sikke noget sludder - læs dog vejledningen(sakset direkte fra SKAT's hjemmeside, dog er fremhævningen min egen):

Virksomheden er herefter berettiget til under ét at behandle portoudgifter vedrørende sådanne forsendelser som momsfrie udlæg for kunderne, således at den del af de samlede gebyrer, opgjort under ét, der modsvares af portoudgifter under udlægsordningen, ikke indgår i den momspligtige omsætning. Der kræves ikke en opgørelse kunde for kunde. Portoudgifter under udlægsordningen føres på en samlet udlægskonto

MVH
Kirstne

Hej Kirsten,

1. Lad os starte med at udrede den fejl du laver ved at referere til en ikke længere gældende tekst. Her er linket til de korrekte regler:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=95986

2. Dernæst må du indrømme, at du laver endnu en fejl, når du nævner, at der ikke er moms på porto, når man sælger til private. Der skal som udgangspunkt tillægges moms på alt, også selvom der er tale om porto. Det er således direkte forkert rådgivning.

3. I de sætninger du henviser til skriver jeg ikke, at der kræves en opgørelse per kunde, men at det idéelt set vil være en god idé. Man må nemlig ikke fakturere et større udlæg, end man har afholdt per kunde.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 22:35

Peter - Revisor:

Enig med Kirsten.Yes

Det er ikke korrekt, hvad Martin skriver!

Hej Peter,

Lad mig høre, hvad det er som ikke er korrekt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

Yes...Kirsten.

Har en kunde med ca. 20.000 salgstransaktioner p.a., hvor det faktisk bliver en meget pæn besparelse

p.a.

MvH

Peter

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:48

Martin E. Jensen:
3. I de sætninger du henviser til skriver jeg ikke, at der kræves en opgørelse per kunde, men at det idéelt set vil være en god idé. Man må nemlig ikke fakturere et større udlæg, end man har afholdt per kunde.

Det er jeg fuldstændig klar over, men jeg har helt styr på hvad jeg har afregnet til postvæsenet på den enkelte forsendelse - min webshop har en fuldstændig beregning af vægten, og portoen fremgår af den enkelte faktura.

Det, jeg klippede ind i mit indlæg var et svar, jeg har fået fra SKAT ( og jeg går ud fra at de ved, hvad det taler om), og du referer faktisk til præcist det samme link (som åbenbart er gammelt). Men hvis du har et andet (og nyt), vil jeg da gerne se det.

Og nej, jeg laver  ikke en fejl, når jeg siger, at der ikke er moms på porto til private (men der er til erhverv) - se her fra FDIH: http://www.fdih.dk/nyheder/2011/mar/faa-styr-paa-momsen,-naar-du-sender-med-post-danmark/

Og det er så det sidste, der kommer fra mig i denne tråd.

MVH
Kirsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin..jeg synes det er meget arrogant......at skrive "Lad mig høre...........".

Synes du enten skal læse lovgivningen ordentligt eller spørge SKAT(som jeg har

gjort adskillige gange ifm. udlægsordningen).

Det tyder ikke på, at du har forstået ordningen!

MvH

Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:05

Kirsten E:

Martin E. Jensen:

Det er jeg fuldstændig klar over, men jeg har helt styr på hvad jeg har afregnet til postvæsenet på den enkelte forsendelse - min webshop har en fuldstændig beregning af vægten, og portoen fremgår af den enkelte faktura.

Jeg anklager dig ikke for at have rod i dit regnskab. Kun i din rådgivning.

Kirsten E:

Det, jeg klippede ind i mit indlæg var et svar, jeg har fået fra SKAT ( og jeg går ud fra at de ved, hvad det taler om), og du referer faktisk til præcist det samme link (som åbenbart er gammelt). Men hvis du har et andet (og nyt), vil jeg da gerne se det.

Du må ikke altid regne med, at de svar som SKAT giver er korrekte. Skal du have et korrekt svar fra SKAT, så skal du bede om et bindende svar.

Herunder indsætter jeg lige begge vores links. Så er det muligt at se, om de er 100% ens, som du påstår (læg mærke til vandmærket i dit link, hvor der står "Historisk. Ikke gældende"):

Kirsten E:

Du kan finde reglerne her:

http://www.skat.dk/display.aspx?oId=95986&vId=201613 - læs under portoudgifter.

Martin E. Jensen:

Her er linket til de korrekte regler:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=95986

Kan du se forskellen på de to links? De aktuelle regler finder du på det link jeg har indsat.

Kirsten E:

Og nej, jeg laver  ikke en fejl, når jeg siger, at der ikke er moms på porto til private (men der er til erhverv) - se her fra FDIH: http://www.fdih.dk/nyheder/2011/mar/faa-styr-paa-momsen,-naar-du-sender-med-post-danmark/

Hvis du læser efter i denne artikel, så kan du se, at de også kun opnår momsfri porto ved at anvende reglerne om udlæg.

Som udgangspunkt er der nemlig moms på porto, som faktureres af en momsregistreret erhvervsdrivende, og kun ved at anvende reglerne om udlæg kan man komme uden om momsen.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:14

Peter - Revisor:

Martin..jeg synes det er meget arrogant......at skrive "Lad mig høre...........".

Synes du enten skal læse lovgivningen ordentligt eller spørge SKAT(som jeg har

gjort adskillige gange ifm. udlægsordningen).

Det tyder ikke på, at du har forstået ordningen!

MvH

Peter

Helt i orden, at du synes jeg er arrogant, fordi jeg beder dig specificere, hvor du mener jeg laver fejl...

Jeg synes du er en guttermand med styr på det hele! Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32

Tja..ved godt, at du ikke kan tåle at blive fagligt irettesat..og at det går lidt ud over din

"stjernesamling". Desværre..that is the game.

MvH

Peter

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)