Super indlæg. |
Hej Cookie
Jeg kan ikke undgå at blive inspireret af følgende vise ord:
"Nogle vil ikke tro på noget, før de ser det. Andre ser det, fordi de tror på det"
Kh. Jens L. More
Super indlæg. |
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
Det er også gode ord, og hvad der er bedst er ikke så let at afgøre. Det spændende er, om nogen med sikkerhed kan sige at bunden på måske 3 års sigt ligger længere nede eller ikke. Det påstår jeg er meget vanskeligt at spå om. Historien vil pege på at den ligger højere, men omvendt skal historien vel engang vise sig erfaring der kan være billet til et tog der er gået. Er man nervøs for sine penge, er aktier ikke lige stedet for tiden, er man ikke, så viser al historie trods alt, at de nemt kan være det. Jeg ville undlade græske statsobligationer og visse klare aktier, men hele verden går ikke i langvarig resesion, det gør Europa måske nogle år i værste fald, og måske USA, men verden er mere end det. Du kan ha helt ret i en meget dybere bund - vi ved det bare ikke, og vidste markedet det - så var bunden der i morgen vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej Cookie Ja, markederne er meget i vildrede lige nu. Og ikke sært når vi hører, hvad vores politikere og centralbanker bliver ved med (gennem hele 2011) at fortælle os. At dette kun er et lille bump på vejen og at væksten kommer i 2. havldel af 2011, at det er pga. af jordskælvet og andre naturkatastrofer etc. etc.. Jeg forsøger at fortælle, at jeg ser og tror, at vi nu er igennem anden fase af et historisk marked, hvor "Bjørnen har lullet os i søvn" og fået mange til at tro, at man skulle eje aktier igen og alting vedrørende recessionen fra 2008 skulle være overstået. Jeg sammenligner med historien, hvor vi havde en meget lignende situation i 1934-1937, under den Store Depression. Vi er nu inde i begyndelsen af 3. fase, hvor jeg tror, vi skal ned og teste, som minimum, niveauerne fra marts 2009. Kh. Jens L. More |
Det bliver dejligt igen at kunne købe 3 aktier for en hund i Danske Bank... :-) Det var der sgu penge i, mener jeg at kunne huske
|
Ja, der er altid muligheder i alle slags markeder. Både når det går op i sinus-kurven, og når det går ned! |
Jeg er som ikke uenig - jeg er også hundebekymret og glad for en lidt forsigtig politik på aktiesiden allerede inden denne ny nedtur. Det ændrer ikke ved, at markedet når vi taler aktier jo faktisk også ser negativt på det og HVIS markedet generelt mente vi skulle ned i Marts 2009 - så var vi der på ingen tid - så usikkert er det trods alt - for virksomhedernes indtjening har ikke svigtet på en måde der retfærdiggør faldene. Jeg er stadigt ikke selv uenig med dig, vi kan sagtens skulle derned eller lavere, og skulle Grækenland gå mere galt end det lige nu ser ud til, eller Cypern gå ned - for så slet ikke at turde sige Spanien og Italien - så ser det langt værre ud end Marts 2009. Tror man det, skal man nok ikke ligge i Europa med sine hovedinvesteringer. vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com