Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny fotografhjemmeside søger kærlig og konstruktiv kritik.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle. 
Jeg har lige omrokeret, nedbrudt og genopbygget min hjemmeside.
Den er på engelsk da jeg ikke udelukkende henvender mig til det danske marked.

Jeg ville sætte stor pris på lidt konstruktiv feedback på følgende.

1. Overblik og gennemskuelighed
2. Udstråler den seriøsitet
3. Ville du hyre mig ud fra hjemmesiden
4. Løst og fast jeg sikkert har overset..

Siden er HER

PS. Stavefejl er gratis. Kommaer er roden til alt ondt.

På forhånd tak.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 07:41

Jeg ville vælge en anden fotograf da siden er på engelske, jeg ville hoppe hurtigt videre. For jeg ville tro du bor ikke Danmark derved ikke tilbyder foto opgaver her med kun i udlandet.

Gallerie mangler man kan zoome ind på dem så kan se dit arbejde mere deltaljeret.

Kontakt siden mangler adresse hvor du levere foto opgaver og et CVR nummer og telefon nummer ville give større troværdighed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:49

Hej Dennis.

Jeg synes, din hjemmeside ser meget professionel ud - det trækker naturligvis også op, at dine fotografier er af høj kvalitet.

Jeg driver selv denne oversigt over fotografer og blandt de 100+ danske fotografhjemmesider, som jeg har kigget igennem de seneste måneder, så ligger din i mine øjne i den øverst fjerdedel med hensyn til både kvalitet og professionalisme.

Men lidt ris har jeg dog :)

1) Jeg er ikke stor fan af "sorte" hjemmesider, omend jeg ved, at mange fotografer har en forkærlighed for at lade sort være den dominerende farve på hjemmesiden. Som et godt eksempel på en "hvid" hjemmeside kan jeg fremhæve www.tapetet.dk.

2) Din hjemmeside har ikke mange klare "Call to action" elementer. Hvis du vil have dine besøgende til at kontakte dig, skal der på alle sider være en naturlig og meget synlig vej til din kontaktformular eller dit telefonnummer.

3) Fotografer som har priser på deres hjemmeside har generelt en højere konverteringsrate. Med andre ord så tager en højere procentdel af hjemmesidens besøgende kontakt til fotografen, hvis der prisinformationer på siden. Det er naturligvis en "alt andet lige" betragtning, som forudsætter at priserne er konkurrencedygtige.

4) Fjern "Blog" fra topmenuen, indtil du har indhold klar. "Under construction" skilte er den sikre vej til at få brugerne til at forlade din side igen.

5) To slåfejl på din about side.

"I needed a outlet of some sorts." der skal vist stå an.

"fashion, editorial, still life, portraits, retouch work". Hvad menes med still life? slåfejl?

6) Installer dette WP plugin wordpress.org/extend/plugins/si-captcha-for-wordpress/, så slipper du for spam mails via din kontaktformular.

7) Omdøb dine URLs fra fx. http://www.dennismoller.dk/?page_id=30 til noget, der også giver mening for mennesker (og søgemaskiner). Det vil bidrage til at løfte din hjemmesides placering i Google søgeresultater.

8) Du bør også sørge for, at dine sider overholder en række basale SEO regler. Du kan få hjælp her:

http://www.webspear.dk/w/webside?url=http://www.dennismoller.dk/?page_id=30

Dette plugin kan hjælpe dig med at løse dine SEO problemer - http://wordpress.org/extend/plugins/wordpress-seo/

Det var vist alt for denne gang.

Hvis du er interesseret, så du meget velkommen til at tilmelde dig til www.fotografoversigt.dk - http://www.fotografoversigt.dk/tilfoj-ny-fotograf. Jeg kan se i Google Analytics, at jeg allerede sender en pæn del trafik videre til de tilmeldte fotografers hjemmesider - og da tilmelding er gratis, så er der vist ingen undskyldninger for ikke at bruge 5 minutter på tilmeldingen :)

Mvh Troels.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:55

Sletter lige dubletten - Amino mente det åbenbart ikke alvorligt, da den crashede under indsendelsen af mit første indlæg...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:12

Det er god feedback du har fået

Mht at hvidt er bedre er jeg dybt uenig i. Jeg kan personligt langt bedre lide den sorte, men ikke nødvendigvis pga farven. Den hvide har dog funktionelle fordele som den sorte ikke har. Den har blandt andet tekst til billederne. Ret relevant i forhold til Google og hvis det er sat lækkert op med skrift kan der også gives mere mening til billederne. Den sorte har desuden også et setup, der gjorde jeg gad at browse en del af billederne igennem. Den ligner så også noget jeg har lavet for et firma for mange år siden. Overskriften i midten lige over billedet er dog en torn i mit øje. Jeg ville forsøge at aligne den med venstre overskrift.

Mht det engelske og ingen dansk, og du endda har et .dk domæne. Jeg ville afgjort få skrevet noget på dansk, da danskere har tendens til at købe fra dansk domæne med dansk sprog. Det er mest tillidsvækkende måske endnu vigtigere: bliver også nemmere at finde på Google. Konkurrencen er hård nok i forvejen :-) Desuden synes jeg ikke blogoverskriften vidner om at det er en god idé at skrive blogs på engelsk til et professionelt fotografsite: "Isent up yet.."

Jeg synes der mangler en adresse. Det er ellers rimeligt relevant for en kunde, måske medmindre du er stjernefotograf, der tager billeder for Vogue.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Fin hjemmeside, men jeg kan som Troels heller ikke lide sorte baggrunde. Især ikke til fotografhjemmesider, fordi de afspejler den dystre og tungere side af livet, og det er osse det, dine fotos viser; særligt det med pigen og kragerne.

Men at Gita er uenig med Troels idet med sort/hvid viser bare, at det er en smagssag, så hold bare fast i dit valg.

Jeg er enig med de andre i, at du skal sørge for at have en dansk hjemmeside med engelsk som oversættelse.

Pas også på med det engelske, fx hvor du på siden About skriver "Since then I have been all over the place." Er sikker på, at det er det, du mener? Så vidt jeg ved, betyder "all over the place" på engelsk at du føler dig slået ud følelsesmæssigt, og alting er eet stort rod, fx "My feelings were all over the place". Jeg går ud fra, at du mener, at du har været rundt omkring og besøgt en hulens masse steder. Jeg ville snarere skrive noget i stil med "Since then I've literally been everywhere" eller "visiting every corner of the town/country"

Enig med Gita i, at der mangler en firma-adresse på kontakt-siden. Hvis det er din privatadresse, kan du bare skrive vejnavnet, du behøver ikke skrive nummeret - men mindst postnummer og by, og - som Mikael Christiansen altid pointerer: CVR-nummer!

Overvej om det er nødvendigt med "Subject" i kontakt-formularen. Det er jo et ekstra indtastningsfelt for brugerne.

Det kan være svært at læse de hvide bogstaver på den sorte baggrund. Jeg ville gå lidt op i font-størrelse, så bogstaverne bliver lettere at læse

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 14:54

Mange tak for svarene. Rigtig fedt med god feedback. 

Jeg skal forsøge at svare.

Mikael > Der står jeg bor i Danmark. Men det kan være det skal udspecificeres :)
Jeg prøver at ramme en rigtig opløsning og jeg vil prøve at gøre billederne større og se om det gør det bedre.

Mht Cvr nummer så gør det ikke kredibiliteten større i min verden. Det er billederne der tæller.. Men jeg hører hvad du siger. Det er måske noget man kan smide i footeren..

Troels > Jeg vil checke din side ud. Helt sikkert. 
Jeg er enig med dig i at der skal være nem vej til kontakt.. Der er også kun 1 link der adskiller det på alle tider.. Jeg ville mene at det ville være overkill hvis der var et link på alle sider til kontaktsiden.

Sort is my thing :) .. 

Priser .. ja.. pandoras æske.. Jeg vil gøre det meget klart allerede nu og sige at jeg vil aldrig smide priser på min side. Det er det mest uprofessionelle man kan gøre og ikke noget man kan definere uden videre. Jeg henvender mig ikke til dem som søger et produktskud til 10kr og vil aldrig røre det med en ildtang. Jeg henvender mig til dem som anerkender fotografien og forstår at kvalitet kan koste mere end en standardpris. 

Der er vi meget uenige. Men tak for dit synspunkt. 

Blog bliver fjernet indtil den er klar.. Tak :) 

Jeg skal også have gennemarbejdet teksten lidt mere så det bliver klart at jeg arbejder både i DK og udenlands. 

Still life = Produktfotografi.. Stilleben oprinder fra tysk. 

Jeg har godt set noget plugin der skulle fjerne spam.. Det vil jeg lige checke op på.. Det er min første cms side så jeg er på dybt vand vedr mange af tingene :D 

Mht google.. så vidste jeg faktisk ikke at linksne gjorde så meget .. det vil jeg ordne :) Mange tak.

Tak Troels. 

Gitte > 
Jeg vil overveje en adresse. Jeg bor i Kbh. Dog burde det ikke have nogen relevans hvor i landet jeg bor som sådan da DK er så lille.. Det tager alligevel kun et par timer at køre landet igennem. Men jeg smider nok Kbh på :) 

Jeg bor PT i New York og arbejder for en fotograf herovre.. og sjovt nok har jeg faktisk lige fået et billede i US Vogue som jeg har retoucheret.. :) .. Desuden har jeg leveret retouch til diverse franske, spanske og amerikanske magasiner.. :) 

Poul > Lige pt har jeg engelsk på siden da jeg henvender mig til udenlandske kunder. Jeg skal have en .com hjemmeside på et tidspunkt. 
Det skal siges at efter min side er kommet op .. 1 dag med det nye design, har jeg fået en henvendelse fra en fotograf i Italien som ønsker et samarbejde. Så jeg beholder den engelske tekst lidt endnu :) 

Jeg kan godt se hva du mener mht teksten. Den skal ordnes lidt mere. Tak. 

God pointe med kontaktformularen. Den ordner jeg. 

Mange tak alle.. Endelig kom med mere.. Jeg sætter stor pris på det. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:08

Dennis Møller:

Mange tak for svarene. Rigtig fedt med god feedback. 

Jeg skal forsøge at svare.

Mikael > Der står jeg bor i Danmark. Men det kan være det skal udspecificeres :)
Jeg prøver at ramme en rigtig opløsning og jeg vil prøve at gøre billederne større og se om det gør det bedre.

Mht Cvr nummer så gør det ikke kredibiliteten større i min verden. Det er billederne der tæller.. Men jeg hører hvad du siger. Det er måske noget man kan smide i footeren..

så siden kun er på engelske , jeg har endnu ikke set  nogle danske fotograf sider kun på engelske , men ting er sikkert jeg havde hoppet videre hurtigt vis siden var fundet på google for siden er helt , på engelske

Derved vis henvender sig til dansker skal siden også være på , ellers mister nok du nok de fleste kunder der lige hurtigt ser siden , jeg tror ikke jeg er den eneste der hurtigt tænker du ikke her danmark og jeg har ikke tid til at lede på siden , da jeg ikke troet du henvendte dig til mig da jeg ikke troet du boet i danmark da siden er på engelske .

Derved tjekker jeg overhovedet ikke adresse der er, for jeg er allerede videre til næste hjemmeside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 15:31

Men Mikael.. Der staar jo paa kontaktsiden ..det eneste tekst paa siden at jeg bor i DK.. Er det ikke svar nok paa at jeg befinder mig i dk? :)

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:34

Hej Dennis,

Det er en fin side, du har. Men den er næsten for pæn - den minder mig om en færdigkøbt flashtemplate, som blot skal udfyldes. Jeg synes, den mangler personlighed og noget mere, der fortæller, hvem du er. Med fare for at lyder dum, bliver jeg nærmest skræmt af det og ville nok finde en anden fotograf, som virkede mere menneskelig i sit udtryk. 

Der er noget blufærdighed ved at blive fotograferet og de gange, jeg har hyret en fotograf til en opgave, ved jeg, at mine kunder lægger vægt på at føle sig trygge.

Misforstå mig ikke, men du virker simpelthen for "sort", lukket og tjekket. Men det afhænger selvfølgelig af, hvilke øjne (og kunder), der ser den.

Smid flere billeder på, del dem op i kategorier, så man kan klikke rundt og lade sig betage. Vis, at du mestrer mangfoldige opgaver.

Ret stavefejl - vi er desværre nogle fagidioter, der lader os påvirke af den slags Smile

Jeg ville som kunde glæde mig til at læse, hvad der står i bloggen. Når du vælger at lægge den så integreret på dit site, vil den få en stor betydning for brugerens syn på dig og din faglighed.
En brugervenligheds ting vil være at lade bloggen åbne i nyt faneblad.

Held og lykke.

Katrine

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)