Og alligevel bliver du ved at sammenligne med H&M, lad være med det. Det tøj du engang skal sælge, skal være af en helt anden kvalitet. H&M er ikke det man køber, hvis man vil have kvalitet. Du skal sammenligne dig med en virksomhed, som sælger den kvalitet, DU gerne vil sælge, og så gøre det BEDRE end dem.
Jeg tror du læser Simones indlæg som fanden læser biblen.
Det jeg får ud at hendes indlæg er, at Simone har den holdning at H&M er faldet af på den kvalitetsmæssigt og der kan være noget om det, da deres regnskaber i årevis har blødt.
Omsætning har ikke nået estimaterne eller markedets forventninger, hvilket betyder at folk har købt mindre hos H&M end førhen, hvilket kan skyldes flere faktorer, men npr det generelt er billige produkter, så er en forbrugers dom ofte baseret på en ringere kvalitet og dermed mindre køb.
Derfor ser det ud til at Simone har ret i sine betragtninger.
Om hun kan blive ligesp stor som H&M ...You never know... INGEN er for store til at ligge ned.
Samtidig kan man sige at H&M er i en presset situation, idet deres margin er for lav i forhold til niveauet generelt i tøjbranchen, men omkostningerne til medarbejdere er steget, en styrket økonomi giver udfordringer da folk købere dyree ind jo flere penge de har osv..så alt i alt skidt for H&M.
En af Danmarks gulddrenge indenfor tøjbranchen startede med at kopiere andres design ved at købe dyre kollektioner, skære dem op og får dem kopieret i Letland/Litauen dengang, han er god for mange hundrede millioner i dag, og har dog efterfølgende tabt på en del andet.
Alt kan lade sig gøre - og jeg kan kun krydse fingre for at de negative indspark her ikke ændrer Simones holdning eller tilgang til markedet, da hun med den iver kan nå langt.