Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er musik Spam?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har følgende spørgsmål til Jer:

Er det Spam hvis jeg sender en mail til P3 og spørger om de vil spille mit musik?

I mailen er der intet vedhæftet, det er sobert, det er kun tekst.  Der selvfølgelig et link til bandets hjemmeside.

Svar udbedes :)

Loven:

Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Blogger & Tekstforfatter

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 10:18
DR holder faktisk en slags "castings" netop til det formål. Det der sker er at man finder ud af hvilken dag ders musikpanel (består af 4-5 dr medarbejdere) samles, og så møder man op med sin CD i hånden. Man kommer så ind og har 3-4 minutter til at spille noget musik og tale sin sag. Det er i øvrigt også her at pladepromotere (som Anders Breinholt i øvrigt har været) kommer ind med de nye CD''er fra pladeselskaberne.

Så hvis jeg var dig ville jeg ringe til DR og høre hvornår de næste gang holder sådan en "casting".

Husk i øvrigt at de vidst nok har en eksklusiv aftale med KODA, så hvis du ikke er medlem der, så kommer du nok ikke i radioen hos DR.

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Skrevet kl. 10:21
Playliste møde hedder det... og foregår en gang um ugen:

http://www.spotfestival.dk/view.php3?SectionID=1006&ContentID=3594

Jeg var selv til ovenstående foredrag, og det var meget lærerigt.

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 10:21
Hej Morten.

Mange tak for feedback. Jeg ved ikke hvad du giver feedback på, men det var ikke mit spørgsmål :)

Jeg ved godt at P3 holder Plugging møder, men jeg har brug for Jeres juridiske vurdering. :

Må jeg sende en mail til P3 og spørge om de vil høre mit musik?

Meget simpelt spørgsmål :)

Loven:

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Mvh

IK

Blogger & Tekstforfatter

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:41
Jeg vil ikke gå ud fra at du må sende dem en mail med en opfordring til at spille din musik.

Sådan som jeg ser det vil du kunne opnå en økonomisk gevinst ved at din musik bliver spillet i radioen, da folk dermed får kendskab til det og så går ud og køber din cd hvis de finder at musikken falder i deres smag.

Det er vel også din hensigt at du skal tjene penge på musikken, eller giver du det gratis væk på nettet f.eks.?

Hvis det er noget du forærer væk falder du næppe under markedsføringsloven.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Skrevet kl. 10:43
Dato: 30-03-2007 10:20:36
Forfatter: Idé Kongen
Hej Morten.

Mange tak for feedback. Jeg ved ikke hvad du giver feedback på, men det var ikke mit spørgsmål :)

Jeg ville bare give lidt generel feedback på hvordan man får sin musik på P3, da jeg troede det var målet med at sende en e-mail :-) Men rent juridisk ved jeg ikke om det er spam at sende den mail, så det må nogle andre svare på.
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 11:43

Det er vel også din hensigt at du skal tjene penge på musikken, eller giver du det gratis væk på nettet f.eks.?

Hvis det er noget du forærer væk falder du næppe under markedsføringsloven.

Det er selvfølgelig med salg for øje i sidste ende. Det er også dér min tvivl ligger, fordi min første hensigt er at musikken skal spilles i radioen og derved ikke salg. Men alligevel!

Et andet perspektiv er at radiostationer har jo decideret medarbejdere der taqger sig af pressemeddelser, så det kunne jeg jo bare kalde min mail? En pressemddelse.

Så i bund og grund må jeg heller ikke sende en mail til din virksomhed og spørge om du vil markedsføre mit produkt?

Er der en advokat tilstede? :)

Mvh

Ik

Blogger & Tekstforfatter

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:52
Dato: 30-03-2007 11:43:11
Forfatter: Idé Kongen

Så i bund og grund må jeg heller ikke sende en mail til din virksomhed og spørge om du vil markedsføre mit produkt?

Nej, det er korrekt opfattet at du ikke må det.

Men du må gerne sende dem et brev, men ikke e-mail, om at du gerne vil have at de spiller din musik.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:55
Det er også tilladt at være lidt pragmatisk.

Der sker ikke en kæft ved at maile DR og spørge, det ville jeg selv gøre anytime...

Dbh Martin

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 11:56
Er du 100% sikker??

Er det samme lovgivning i hele verden?

Blogger & Tekstforfatter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)