Nej, jeg har godt nok læst jura tidligere, men ikke nok til at ende som advokat 
Markedsføringsloven er meget præcis på punktet om elektroniske henvendelser, som du jo også selv poster i dit oprindelige indlæg
Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere
§ 6.
En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
Men hvis radioastationen har anmodet lyttere om at sende musik ind, så er det som tidligere nævnt ikke længere uden forudgående anmodning, hvorved du gerne må sende dem din musik.
Hvis andre vil, kan de læse hele markedsføringsloven her: http://147.29.40.90/_GETDOCI_/ACCN/A20050138930-REGL
Som Martin Thorborg skrev tidligere vil man næppe forvente at det giver ballade at sende musik til en radiostation, men rent juridisk vil det ikke være korrekt uden forudgående anmodning, eller tilladelse.
En anden indgangsvinkel kan være at ringe og spørge om du må sende dem din musik pr mail, eller blot sende dem en cd med musikken, fremfor pr mail, så er det fuldt legalt.
Tingene er næppe så firkantede i praksis, som loven beskriver det.
En af begrundelserne for at "elektronisk post" spam er forbudt, men at "almindelig post" spam er tilladt er at elektronisk post ikke rigtigt koster afsenderen noget at sende i millionvis, hvorimod almindelig post koster porto for afsenderen.
|