Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er musik Spam?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-03-2007 11:54:48 Forfatter: Martin Thorborg
Det er også tilladt at være lidt pragmatisk.

Der sker ikke en kæft ved at maile DR og spørge, det ville jeg selv gøre anytime...

Dbh Martin

Det er dejligt med iværksættere der tænker fremad og løser problemerne, men det er stadig ikke mit spørgsmål. Hvis jeg får lov af DR at sende en mail er det lovligt, det er der ingen tvivl om.

Mit spørgsmål er stadig et juridisk spørgsmål. Radiostationer opfordrer jo til at sende musik ind.

Blogger & Tekstforfatter

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:24
Dato: 30-03-2007 12:06:37
Forfatter: Idé Kongen
[QUOTE]

Mit spørgsmål er stadig et juridisk spørgsmål. Radiostationer opfordrer jo til at sende musik ind.

Hvis de opfordrer til at sende musik ind er det jo ikke en uopfordret henvendelse, hvorfor det ikke længere hører under markedsføringsloven.

I det tilfælde er det ikke spam, og dermed lovligt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:07
Et eller andet sted er det jo fuldstændig galimatias hvis den ikke holder i retten!

At man ikke må sende en mail til en radiostation og spørge om de vil lytte til ens musik og evt give det airtime, er jo som en kunde der mailer til din forretning med en ordre og du siger "nej tak, det må du ikke".

Radioen lever jo af musikken.

Eller er det fordi jeg er ved at blive bitter nu? Syntes bare det er for langt ude..

Hvem er du Anders? er du Advokat? Hvordan kan du være så sikker.

Mvh

IK

Blogger & Tekstforfatter

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:50
Nej, jeg har godt nok læst jura tidligere, men ikke nok til at ende som advokat

Markedsføringsloven er meget præcis på punktet om elektroniske henvendelser, som du jo også selv poster i dit oprindelige indlæg

Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere

§ 6.

En
erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk
post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af
varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser,
medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Men hvis radioastationen har anmodet lyttere om at sende musik ind, så er det som tidligere nævnt ikke længere uden forudgående anmodning, hvorved du gerne må sende dem din musik.

Hvis andre vil, kan de læse hele markedsføringsloven her: http://147.29.40.90/_GETDOCI_/ACCN/A20050138930-REGL

Som Martin Thorborg skrev tidligere vil man næppe forvente at det giver ballade at sende musik til en radiostation, men rent juridisk vil det ikke være korrekt uden forudgående anmodning, eller tilladelse.

En anden indgangsvinkel kan være at ringe og spørge om du må sende dem din musik pr mail, eller blot sende dem en cd med musikken, fremfor pr mail, så er det fuldt legalt.

Tingene er næppe så firkantede i praksis, som loven beskriver det.

En af begrundelserne for at  "elektronisk post" spam er forbudt, men at "almindelig post" spam er tilladt er at elektronisk post ikke rigtigt koster afsenderen noget at sende i millionvis, hvorimod almindelig post koster porto for afsenderen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)