Her er jeg virkelig i en knibe - rent faktisk er det mit firmas fremtid det drejer sig om, her er kniben: Jeg er festarrangør og serverer i den forbindelse spiritus til festerne. Primært arrangerer jeg 18-20 års fødselsdage. Der er doge en knage når man serverer spiritus: bevillingerne! Jeg er indforstået med at man skal være 25 for at kunne søge alkoholbevilling, 23 hvis man er uddannet inden for restaurationsbranchen. Jeg er 18 .. Arrangementerne foregår i diverse forsamlingshuse, jeg er bekendt med at de fleste forsamlingshuse har tilknyttet en alkoholbevilling - er det nok for mig? Hvis ikke; jeg har læst man kan søge om dispensation for at få tildelt en alkoholbevilling hvis man er under 25/23.. hvordan får jeg fat i sådan en? Hvor søger man?? Hvis ingen af disse kan lade sig gøre, kan jeg så overhovedet beholde mit firma, eller må jeg dreje nøglen om før det får konsekvenser? Håber I har nogen vise råd mod min kattepine.. |
De pokkers bevillinger
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Jeg har selvfølgelig været inde på ovenstående side en million gange, ellers ville jeg ikk henvende mig her :-) . Jeg har også snakket med Erhvervs og Selskabsstyrelsen - de kunne ikke fortælle mig noget, der kunne hjælpe. De KUNNE vidrestille mig 5 gange, men ingen kunne egentlig svare. Jeg har prøvet mit lokale bevillingskontor, men der befinder sig verdens mest brydske betjent, der kun kunne kigge skævt til mig. Jeg har læst på denne hjemmeside: http://www.nanoq.gl/gh.gl-love/dk/2000/ltl.nr.%2011%202000%20dk.htm at man kan få dispensation fra kommunalrådet? Jeg er iøvrigt forvirret, idét der står i §3 stk 4: Bevillingen skal være knyttet til et bestemt eller bestemte lokaler. Hvilke lokaler, det drejer sig om, skal klart fremgå af bevillingen. Men i §8 stk 1 står der: Ved enkeltstående foreningssammenkomster , der finder sted i forsamlingshuse, biografer eller andre til offentlig brug egnede lokaler, må udskænkning af stærke eller svage drikke mod betaling eller nydelse af sådanne under omstændigheder, der har karakter af udskænkning, kun finde sted efter en i hvert tilfælde forud indhentet lejlighedsbevilling fra kommunalbestyrelsen. Når jeg bruger det samme forsamlingshus igen og igen, er det så enkeltstående arrangementer eller er det forsamlingshusets alkoholbevilling der gælder? Det ville være fantastisk hvis nogen vidste hvordan man får dispensation til at få alkoholbevilling når man er under 25! |
Hvis det er det samme sted du bruger hver gang, så er det deres bevilling der gælder. Min svigermor har selv et forsamlingshus, hvor de lejer det ud til fester og den slags. og det er deres bevilling, der dækker det salg af øl/vand osv. Det gælder også hvis du bruger ander forsamlingshuse, men spørg dem for en sikkerheds skyld, du kan risikere at nogen af forsamlingshuse selv vil beholde øl/vand osv pengene, men de så tilbyder dig proppenge, at de får 5 kr pr øl, 3 kr pr sodavand osv. mvh |
Hej Hvis det er privat fester som du bare er konsulent på tror jeg ikke du skal have bevilling til det. Hvis det er offentlige arrangementer tror jeg der følger temmelig meget mere med. Bevilling som du selv er inde på. Koda / Grammex. Almendelige arbejdsmarkeds regler. Løn og arbejdsregler. Skat - Moms. Hvis jeg var dig ville jeg undersøge det meget grundigt inden du risikere få noget i klemme. Held og Lykke Mvh. Thomas Bonde |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)