Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god VPS eller dedikeret server?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Haløjsasa,

Jeg skal snart bruge enten en dedikeret hosted server eller en god VPS løsing. Er der nogen der kan hjælpe mig med et overblik over hvem der er gode udbydere, og hvor performance og pris hænger nogenlunde sammen?

Jeg har kigget lidt på tyske http://www.hetzner.de/en/. Er der nogen der kender dem?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:35

Jeg er overbevist om at der er masser af hjælp at få, men du er nok nødt til at beskrive en smule mere detaljeret hvad serveren skal lave, førend det er muligt at give god rådgivning om hvad du skal købe.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:40

Frands:

Jeg er overbevist om at der er masser af hjælp at få, men du er nok nødt til at beskrive en smule mere detaljeret hvad serveren skal lave, førend det er muligt at give god rådgivning om hvad du skal købe.

Ja det var nok en god ide! :-)
Min forventning er nok 1 eller 2 gigabyte ram, 2-300 GB disk og så en fornuftig CPU. ( Jeg har ikke helt styr på hvad de hedder nutildags! )

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:43

Lars Nielsen:
Ja det var nok en god ide! :-)
Min forventning er nok 1 eller 2 gigabyte ram, 2-300 GB disk og så en fornuftig CPU. ( Jeg har ikke helt styr på hvad de hedder nutildags! )

Jo, men hvad skal den lave?  Er det til webhoteller eller er det f.eks. meget I/O krævende operationer. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:47

Ahh.. :-) Ja det er primært til webhoteller. Dvs. Linux, Apache, Mysql m.v.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 00:01

Lars Nielsen:

Ahh.. :-) Ja det er primært til webhoteller. Dvs. Linux, Apache, Mysql m.v.

Så tror jeg ikke 2GB ram er nok. Der ville jeg nok gå efter at smide minimum 8GB efter den.
Hvis det er en dedikeret maskine ville jeg nok gå efter. Og så lave en system partion med et par 72GB diske i raid1 og så få et kæmpe raid5 til data storage.
Og så ellers en god multikerne processer. Dem er jeg ikke med på hvad hedder, så der vil andre nok kunne hjælpe.

Vælge du at smide plesk eller cpanel på så tager det jo også ekstra ressoucer. :-)
Men det afhænger naturligvis af hvor mange webhoteller du har planer om at have pr maskine. :-) 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 00:13

Martin Arendtsen:

...

Så tror jeg ikke 2GB ram er nok. Der ville jeg nok gå efter at smide minimum 8GB efter den.
Hvis det er en dedikeret maskine ville jeg nok gå efter. Og så lave en system partion med et par 72GB diske i raid1 og så få et kæmpe raid5 til data storage.
Og så ellers en god multikerne processer. Dem er jeg ikke med på hvad hedder, så der vil andre nok kunne hjælpe.

Vælge du at smide plesk eller cpanel på så tager det jo også ekstra ressoucer. :-)
Men det afhænger naturligvis af hvor mange webhoteller du har planer om at have pr maskine. :-) 

Jo det er rigtigt at 8 er bedre end 2 :-) Men til det behov jeg har lige nu er 2gb fint. Det er faktisk kun til 3 sider indtilvidere, så det er en "lille" dedikeret jeg er ude efter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:17

Lars Nielsen:
Jo det er rigtigt at 8 er bedre end 2 :-) Men til det behov jeg har lige nu er 2gb fint. Det er faktisk kun til 3 sider indtilvidere, så det er en "lille" dedikeret jeg er ude efter.

Hej Lars,

Hvor meget trafik taler vi om her? Besøgende? Type af tjeneste?

I mange tilfælde er en dedikeret server eller VPS faktisk overkill i forhold til det faktiske behov.

Eftersom jeg lever af hosting, ved jeg hvor ressourcekrævende det er at tage backup, vælge ordenligt hardware, med ordenlige diske, raid 1 osv. for ikke at glemme sikkerhedspatche alm vedligeholdelsesarbejde osv.

Det er en meget tung post at drive en server :) Måske er du bare ikke stødt på det webhotel der passer til dine behov? :)

Dbh Jannik

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 00:20

Lars Nielsen:

Ahh... jamen sådan en her har jeg selv.
http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/x2
Den er ganske fin. Og jeg har endnu ikke haft nogle problemer med den.

Alternativt denne her:
http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/x3 
Den giver lidt flere muligheder for at vokse.

Hvis du kan klare dig med en vps... hvilket lyder sandsynligt så er denne her nok et godt bud.
http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_vserver/vq12

Håber det er svar nok. :-) 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 00:24

Jannik Hansen:

I mange tilfælde er en dedikeret server eller VPS faktisk overkill i forhold til det faktiske behov.

Eftersom jeg lever af hosting, ved jeg hvor ressourcekrævende det er at tage backup, vælge ordenligt hardware, med ordenlige diske, raid 1 osv. for ikke at glemme sikkerhedspatche alm vedligeholdelsesarbejde osv.

Det er en meget tung post at drive en server :) Måske er du bare ikke stødt på det webhotel der passer til dine behov? :)

Dbh Jannik

Hvad? Backup er det ikke når diskene kører raid1? ;)
Og det der linux er da totalt sikkert. Sig mig hvad er du på?
Det er da bare at smække sådan en kasse op og så rykker det. :-D

(Ironi kan forkomme ;-) ) 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)