Der er ofte mange om at byde, men vil du overleve så beregn aldrig under 300 + momspr. time. Kan du ikke få det har der været en der er mere spændende/kan tilbyde bedre service. Har kunden kun interesse i discountløsninger, så drop at bruge for meget krudt på det tilbud. Selv giver jeg tilbud dagligt, men får kun omkring hver 5. Kunde jeg byder på;) So What! - lad de andre brække halsen. Jeg gør det ikke;)
tænk opgaven igennem oppe i hovedet, når du tror du ved hvor lang tid det tager, ganger du med 1,2, og ganger med din timepris. Vupti, så har du regnet et tilbud. Husk at tage forbrugsvarer med, kørsel, osv. En stor del af det at regne tilbud er erfaring, du er nødt til at starte et sted, og på et eller andet tidspunkt brænder du nallerne.
Det som Mikmira siger passer meget godt, prismæssigt. Men det afhænger også af hvilken slags opgave det drejer sig om : er det ekstra hårdt, kræver det mange eller dyre materialer osv ?
Jeg får heller ikke så mange kunder, som jeg ville have gjort uden en finanskrise, men jeg får kunder og jeg vokser. Og jeg knækker ikke nakken.
Og som jeg også skriver i mit blogindlæg , så går virkelig mange konkurs, eller stopper frivilligt hurtigt i vores branche. Der vil også komme en syndflod af rengøringsfirmaer der vil gå konkurs her indenfor de næste år, og så skal man jo bare holde sig til ;-)
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.