Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fastsætte udsalgs-pris?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 3 metoder:

Konkurrentbaseret; Her kigger du på hvor meget dine konkurrenter tager for produktet og ligger dig lidt under eller lidt over. Det er typisk den nemmeste måde at gøre det på.

Avancebaseret: Her har du som regel en fast avance på produktet som du ligger ind - hvis du f.eks. beslutter dig for at tjene 80% per vare og du selv har givet 100 for den så skal du sælge for 225 (100*1,8*1,25 = udgift * avance * moms). Denne model er god hvis du har rigtig mange varenumre og ikke gider analysere konkurrentmarkedet hver gang.

Købsbaseret; Her tænker du ikke over hvor meget du vil tjene, men på hvor meget du kan sælge for. Dette er den sværeste prisfastsættelse og kræver at du har et meget unikt produkt og som regel også et stærkt brand. Dem som bruger denne metode kan f.eks. være Gucci eller den der enlige cafe som altid ligger på turiststeder og sælger deres kaffe til 1000 kr. fordi de ved folk køber det alligevel.

Håber du kunne bruge svarene til noget :-)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)