Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skuffet over kundeservice

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en lille historie, jeg korser mig over.

Min mors tørretumbler ville pludselig ikke starte. For at hjælpe hende, søgte jeg på nettet, og det så umiddelbart ud til, at det skyldtes en defekt kontakt, som skal registrere om døren er lukket.

I manualen står der, at ved problemer skal kundeservice kontaktes på tlf. Derfor vælger min mor, at ringe til Bosch Kundeservice, for at høre hvad hun skal gøre.

Efter typiske timers ventetid kommer hun igennem, forklarer fejlsymptomerne og fortæller at den er 2 år og 4 måneder gammel.
Fyren hun snakker med er nærmest forarget over, at deres produkt fejler efter så kort levetid og sender straks min mor videre til reparationsafdelingen.

Her bliver hun spurgt om hvornår den er købt, og fortæller datoen, tilbage i 2009, som svarer til de 2 år og 4 måneder.
De sender så en reparatør.

Den kære reparatør ankommer to dage efter, fikser problemet på 10 minutter, og går så ud i bilen.
Her printer han en faktura på 1250 kr., hvoraf 350 kr. er en reservedel og resten er løn.

Min mor siger, at det kan ikke være rigtigt, men vælger ikke at diskutere det med reparatøren.
Næste dag ringer hun og beder som minimum, at lønnen på fakturaen krediteres. Efter lang tid i telefonen giver hun op og "nøjes" med at få krediteret 1/3 af beløbet.

Pointen her er: Der er ikke på NOGET TIDSPUNKT blevet så meget som hentydet til, at der skulle betales.
Vi får forklaret, at den er uden for garanti (2 år) og derfor skal vi selvfølgelig betale. Men kunne der ikke lige så godt have været udvidet garanti på?

Så vidt jeg ved er det endda ULOVLIGT at udføre arbejde uden på forhånd at aftale noget omkring betaling.

Det er nok forsent at gøre noget ved det, men hvad siger i til det? Er det os der er nogle naive klovner, eller er det bare ekstrem dårlig kundeservice, der tager røven på os?

Venlig hilsen,

Sune Westphalen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28

Tjaaa, jeg er nok lidt erhversskadet, jeg ville nok have bedt om et skriftligt tilbud først, eller spurgt om det var garantien der dækkede det.. Ellers er det som regel billigere og hurtigere at ringe til den lokale elektriker :)

Kan godt se at situationen er kedelig, men tvivler på at den er ulovlig, når i trodsalt har "bestilt" det. De har jo ikke haft en chance for at give dig en pris på opgaven, før de er sikre på hvad der konkret er galt :)

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 14:30

Det er bare jer der er naive, når nu du spørger :-)

Det er en super trist ærgrelse at få, og du skal have tak for historien, for det kan få os andre til at være opmærksomme.

Hvis et produkt er over 2 år gammelt, og du ved at der ikke er nogen garanti - så kan du næsten være sikker på at de vil tage sig betalt at ordne dit problem.

Det kan så være lidt dårlig kundeservice ikke at gøre kunden opmærksom på at det vil koste 1 times reparatør + reservedel, for så kan man som kunde selv vurdere om det er pengene værd.

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 14:38

I er godt selv klar over at den er over 2 år gammel, og alligevel stiller i ikke selv spørgsmål til at der med glæde kommer en reparatør for at lave den? 

Umildbart så hænger i på den, da i har bestilt en mand til at lave det. Og efterfølgende taget imod fakturaen.

Men det er svært at vurdere da vi ikke ved hvad i har snakket med deres kundeservice om. 

Du ved reelt ikke hvad din Mor og deres kundeservice har snakket om, vel? Det kunne jo være at hun havde misforstået noget? 

Jeg forsvare ikke det firma i har problemer med, men jeg har selv siddet i KS og har haft mange kunder hvor familiemedlemmer bliver inddraget, hvor det viser sig at de har misforstået noget.

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 14:39

Jeg fulgte med i en trådAmino tidligere, hvor det var udtrykt, at hvis man som webdesigner ringer og spørger, om man ikke skal lave en bedre hjemmeside for en kunde, for så at udvikle den og opkræve et beløb - uden aftale om pris - så var det ulovligt.

I mine øjne passer det perfekt inde i denne model?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

..bortset fra at det selv er kunden der har henvendt sig til leverandøren.

Du brokker dig vel heller ikke over at en taxatur koster penge, selvom du ikke kendte den eksakte pris for turen inden du satte dig ind i vognen?

Det er altså en kundes pligt at spørge hvad en serviceydelse koster, INDEN den udføres, medmindre man bare vil faktureres efter forbrugt tid + reservedele.

Tag oplevelsen som lærepenge og lær at spørge ind til prisen inden du næste gang bestiller en håndværker til at udføre et stykke arbejde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Anders Christensen:

Du brokker dig vel heller ikke over at en taxatur koster penge, selvom du ikke kendte den eksakte pris for turen inden du satte dig ind i vognen?

Det er altså en kundes pligt at spørge hvad en serviceydelse koster, INDEN den udføres, medmindre man bare vil faktureres efter forbrugt tid + reservedele.

Tag oplevelsen som lærepenge og lær at spørge ind til prisen inden du næste gang bestiller en håndværker til at udføre et stykke arbejde.

Så kan det vidst ikke siges meget smukkere :-)

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 14:54

Anders Christensen:

Ja - okay, selvom det egentlig er kundeservice og ikke reparatøren hun henvendte sig til.

Godt eksempel med taxa'en :-)

Selv bestiller jeg aldrig noget uden at være 100% sikker på omkostningerne, i modsætning til min mor.
Om fyren fra kundeservice var smigrende nok, til at jeg selv var blevet overbevist om at det var kvit og frit, da han siger, at det ikke er iorden, at den allerede er gået i stykker, ved jeg ikke.

Lige præcis om de har oplyst, at han ville reparere den (i forhold til at 'bestille en håndværker') ved jeg ikke - min opfatning var, at de ville komme og kigge på problemet - men han havde jo fixet det inden vi kunne tælle til 1000. ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:09

Det er helt sikkert en uheldig oplevelse... Men om det direkte er ulovlig kundeservice, det vil jeg nu nok sætte spørgsmålstegn ved!

Da ingen andre end din mor kender den præcise ordlyd, at det som der blev aftalt i telefonen med reperationsafdelingen, så er det altså svært at kommentere den del. For hva nu hvis personen i afdelingen spurgte på følgende måde "skal vi sende en mand ud og kigge på problemet?" eller "vil du have en teknikker ud og fixe problemet?". Hvis din mor siger ja efterfølgende, så har hun sådan set accepteret, at de kommer og laver hendes tørretumbler, selvom hun ik har fået oplyst en evt pris.

Desuden kan det være svært at oplyse en pris, når man ik kender 100% til problemet. Det kunne jo være noget andet, som der var galt, end det du var nået frem til...

Tag det som en oplevelse, og lær af situationen til en anden gang! Det positive er, at tørretumbleren virker igen ;D

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 15:15

Jeg mener at det er rimeligt at kundeservice oplyser at det ikke er dækket af garantien. Og herefter tilbyder at sende en reparatør ud og kigge på problemet mod betaling.

Hvis der er tvivl om hvem der betaler kan man kun ende med en utilfreds kunde.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)