Hej Aminoer, Jeg har en lille historie, jeg korser mig over. Min mors tørretumbler ville pludselig ikke starte. For at hjælpe hende, søgte jeg på nettet, og det så umiddelbart ud til, at det skyldtes en defekt kontakt, som skal registrere om døren er lukket. I manualen står der, at ved problemer skal kundeservice kontaktes på tlf. Derfor vælger min mor, at ringe til Bosch Kundeservice, for at høre hvad hun skal gøre. Efter typiske timers ventetid kommer hun igennem, forklarer fejlsymptomerne og fortæller at den er 2 år og 4 måneder gammel. Her bliver hun spurgt om hvornår den er købt, og fortæller datoen, tilbage i 2009, som svarer til de 2 år og 4 måneder. Den kære reparatør ankommer to dage efter, fikser problemet på 10 minutter, og går så ud i bilen. Min mor siger, at det kan ikke være rigtigt, men vælger ikke at diskutere det med reparatøren. Pointen her er: Der er ikke på NOGET TIDSPUNKT blevet så meget som hentydet til, at der skulle betales. Så vidt jeg ved er det endda ULOVLIGT at udføre arbejde uden på forhånd at aftale noget omkring betaling.
Venlig hilsen, Sune Westphalen |
Tjaaa, jeg er nok lidt erhversskadet, jeg ville nok have bedt om et skriftligt tilbud først, eller spurgt om det var garantien der dækkede det.. Ellers er det som regel billigere og hurtigere at ringe til den lokale elektriker :)
Kan godt se at situationen er kedelig, men tvivler på at den er ulovlig, når i trodsalt har "bestilt" det. De har jo ikke haft en chance for at give dig en pris på opgaven, før de er sikre på hvad der konkret er galt :)