Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sager med Way2Web?

Side 3 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Da jeg netop har en sag med Way2Web eller e-cart.dk om et webhotel vælger jeg at bringe denne gamle tråd på banen igen.

Jeg købte i september/oktober 2007 en webshop hos e-cart.dk / Jacob Hansen. Denne webshop er behæftet med en del fejl,

som jeg gentagne gange beder om at få rettet. Lotte og Jacob forsøger i starten at rette på problemerne, men dette lykkedes ikke.

Efter at have forsøgt at kontakte dem utallige gange uden at fejlene bliver rettet, forsøger jeg pænt at få mit penge returneret (14 dages prøveperiode) men NEJ, det kan man ikke få. Derfor laver jeg via min bank en indsigelse på min kortbetaling, men de kan ikke hjælpe det der er tale om en ikke-fysisk vare.

Derfor ser jeg nu ingen anden udvej end at anlægge sag igennem min advokat. Det drejer sig kun om 4.475,00, men for mig er det en princip-sag. Derfor er jeg klar til at gå rettens vej - koste hvad det koste vil.

Såfremt andre har sager med Wey2Web / Lotte og Jacob, kunne vi evt. køre sagerne på engang med en advokat.

Med venlig hilsen

Henrik B.S. Thomsen

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:27

Hej Henrik,

Jeg er ikke sikker på, at indlæg i amino er det bedste man kan gøre, når man vil gå rettens vej. Du burde i stedet kontakte din advokat, og lad ham/hende rådgive dig - jeg tror lidt, at det hurtigt kan blive selvmål i retten.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 13:49

Hejsa,

Vores var også smækfyldt med fejl, og derfor ønskede vi at komme ud af aftalen med dem. Desværre havde vi ikke råd til at gå i retten med dem, ellers havde jeg også gjort det, for i den sidste ende kom det til at koste os mange penge og timer for den sags skyld. Jeg er helt grøn på området, og stod med et dyrt varelager der bare skulle ud på den shop vi skulle have, så vi skulle hele møllen igennem atter engang!

Havde jeg vidst der var flere der ikke fik hvad de betalte for, så havde jeg måske turdet gå i retten, men det er vist for sent nu. 

Finkena

Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:25

Goddag Henrik B.S. Thomsen.

Ja. hvor skal jeg begynde ? det er korrekt som du skriver at vi tilbyder 14dages prøveperiode, men som vi skriver, så giver vi ikke pengene retur hvis de er betalt ! hvis du ikke havde betale og opsagt inden da 14ddage, så var der slet ikke nogle problemer .... !

hor er det dog utroligt at folk bliver ved med at "tude" når de kan læse sig til tingene i vores handelsbetingsler...

Jeg er desværre ikke klar over hvilket fejl du har haft i din shop. men jeg ved at vi retter fejl så hurtigt som vi kan !. nogle gange så tager det desværre lidt mere end 5 minutter !

Jeg vil da lige gøre opmærksom på at det ikke er os pålagt at yde 14dages returret, men det gør vi altså alligevel som en service, men vi tilbagebetaler altså ikke pengene, og det er der mange andre firmaer der heller ikke gør

Jeg er naturligvis ked af at du ikke har checket det du har købt igennen før du har betalt. men det kan altså ikke være vores skyld !!!

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 17:36

Goddag Finkena.

Helt ærligt hvis i virkelig ikke ville tude. så fortæl dog folk hvorfor vores produkt er så dårligt og vær specifik !!! det hjælper ikke noget at i siger at den er fyldt med fejl.. hvem siger ikke at der blot er jer der har lavet fejlen ? oprettet forkerte fragtpriser osv. ??? jeg er ked af at sige det, men det oplever vi ofte er tilfældet.

det er min klare overbevisning at amino ikke er til denne slags kommentarer. og som i kan læse, så er folk TRÆTTE af at læse om dette

Generalt til alle der TUDER. så tag dog for .... at gøre jer selv den tjeneste at
0. Start i god tid
1. Undersøg markedet GRUNDIGT
2. Læs handelsbetingelser, og hvis du er i tvivl. så spørg
3. Undersøg muligheder for udvidelse, koster det penge, sker det automatisk, osv.
4. Gennemtest dit produkt før du betaler

Dette burde ikke være nødvendigt at sige til erhvervsdrivende, men ok, hvis det hjælper lidt

Og ja. gå blot rettens vej. vi har vores 100% på det rene

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 19:43

Hej soft

Ja. du har faktisk ret. og det er faktisk direkte ulovligt at skrive som en del personer gør på nettet, vi har faktisk mulighed for at sagsøge de personer der truer og hænger ud på nettet !

Desuden så syntes vi som mange andre her på amino absolut ikke at det er stedet at udtale sig om disse ting. dise ting er imellem firmaet, advokaten og kunden. amino er stedet hvor man råder andre som ikke har erfarring, og kommer med sine mening, men så vær konkret. alle kan jo komme at sige at det er et skodprodukt. men hvad kan vi bruge det til ? ved du overhovedet om det er meningen at det skal gøre som det gør ?

vi har aldrig været i retten eller blevet kontaktet af nogle advokater, ej hellere betalt nogle penge tilbage som vi har vurderet ikke skulle betales tilbage, det siger måske at vi alligevel ikke gør noget forkert ? til trods for at vi bliver truet med advokater.

Jeg er ked af hvis folk syntes at jeg går over stregen og er for streng overfor disse kunder. men de skader et firma som jeg har været med til at opbygge, og det er sq ikke behageligt, ja. jeg ved godt at det følger med et firma, men så har jeg også lov til at forsvare mig !

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:56

Hej

Jeg siger ikke at det er ulovligt.

Jeg siger, at det er dårligt stratetisk set. Og jeg siger måske også, at jeg er lidt træt at amino bruges til lidt tvivlsomme formål. En stor del af oplæggene på amino burde ikke offentliggøres.

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 19:59

Hej Soft. hehe. nej. det er blot mig der oplyser dette.

og jeg må give dig fuldstændig ret. hav en god aften :)

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Dec 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:26

det kan godt være at der aldrig er en advokat der har kontaktet jer, men på den anden måde har i heller aldrig fortalt hvad i får ud af hele tiden at skulle ligge herinde på amino og forsvare jer mod jeres forretningsprencipper og den måde i agere på, jeg mener jo der må være mere nyttige ting at tage sig til. Men jeg vil gerne have et svar på hvad i opnår med jeres opførsel.

Mvh Frank Olin

Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 20:40

Besked til alle: (dette er også skrevet i en lignende tråd, men har også relevans i denne tråd)

Delvist på baggrund af kritik her på amino har vi nu ændret vores betingelser.  
  Vi har valgt en model som dk-hostmaster benytter sig af 

således at der ved udeblivende betaling blot lukkes for den pågældende service og aftalen ophører. 

kunder vil derfor ikke blive fastholdt af den indgåede aftale, og vil ikke kunne blive hæftet for det efterfølgende.

Vi takker for alle meninger og kommentarer. og beklager tidligere kunder der kunne have brugt denne ændring tidligere

Side 3 ud af 9 (81 indlæg)