Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennembrud for ByensBedsteBabysitter.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er indehaver af www.ByensBedsteBabysitter.dk

Hele formålet med konceptet er, at det, i hele landet, skal være så enkelt som muligt at få en babysitter. Evt. en babysitter med ren straffeattest og børneattest.

1. Man tager telefon og ringer for at bestille en babysitter eller...
2. Man opretter en booking på www.ByensBedsteBabysitter.dk eller...
3. Man finder selv sin babysitter online

Sitet kører med hhv. abonnementsbetaling eller et gebyr for straksbookingen.

Konkurrence
Vi opererer på et marked, hvor der findes en lang række sites som kører "automatisk" og gratis. Dvs. forældre og babysittere skal selv finde hinanden og håbe at der sker en udveksling af informationer.

Byensbedstebabysitter.dk adskiller sig ved...
At sørge for at babysitterprofilerne hele tiden er optimalt udfyldt, at have en telefonservice for abonnenter, at man kan oprette en straksbooking, at babysitterne opfordres til at indsende straffeattest og børneattest (sikrer mod pædofili), samt at servicen er en batalingsservice.

Jeres hjælp?
Jeg har brug for hjælp til at vurdere hvordan ideen kan få et gennembrud. En vinkel som gør vores historie interessant for pressen samt holdningstilkendegivelser på om tanken bag konceptet rent faktisk også er den som kommer ud på sitet. Hvor finder vi (flere) kunder?
Lad os få godt som skidt vi kan lære af det hele.

Mvh Carsten

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:51

Jeg synes især den med at slå på pædofili ville være effektiv. Det er så meget fremme i medierne og hvis i kan sige med garanti jeres babysittere ikke er pædofile så tror jeg det kan give en god omtale.

Derudover tror jeg desværre det er super svært med sådan et koncept online, nu ved jeg fra min omgangskreds at barnepigen altid er en man kender som kender en der har en datter der gerne vil være babysitter.

Det er kun de faste babysittere i kan få fat i efter min mening.

Men jeg er sikker på Mads eller en af de andre presse guruer herinde kan komme med et meget bedre svar end mit :)

Held og lykke med projektet
Tilmeldt 20. Nov 05
Skrevet kl. 18:04
Hej Martin og tak for svaret.

Er nok enig i at det kan være en god idé at profilere lidt stærkere, at her er der "rene" babysittere. På en eller anden måde er det jo tryghed vi leverer.

Jeg har selv puslet med tanken om at have denne vinkel:
"Slut med barns første sygedag - ny service passer børnene når de er syge", men det er måske lidt stærkt og kan måske give modvind - for hvilken lønmodtager værner ikke om "retten" til barnets første sygedag? Faktum er bare at man må blive hjemme indtil der kan komme nogen og passe børnene ;0)

Som svar til din mening omkring servicen som onlineservice kan jeg oplyse at det fungerer online. Typisk kan vores service bruges som platform for et længerevarende samarbejde mellem babysitter og forældre. Hvis der så er en dag den "faste" babysitter ikke kan - ja, så bruger de os igen.
Derudover anvendes vores service af kommuner og hoteller - heldigvis ;0)

Mvh Carsten
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:45
Hvad angår vinklingen med pædofili, så er jeg absolut ikke enig.

Jo, det ville sikkert fungere i den forstand, at journalister ville skrive om emnet, fordi det desværre er "oppe i tiden", men jeg ville personligt stå helt af, hvis jeg stod og skulle finde en babysitter og så, at pædofili overhovedet blev omtalt. Det ville afholde mig fra at bruge en fremmed, som ikke er blevet anbefalet af venner eller familiemedlemmer.

Det er jo ikke nok, at der skrives om tjenesten. Det skrevne skal også appellere til forældrene.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:51
Lasse - ville du ikke helst have en babysitter der var "testet" for pædofili? nu ved jeg ikke hvordan den der børneattest virker.

Men hvis jeg skulle vælge en babysitter var det netop den slags jeg ville gå efter. Så var jeg på den sikre side.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> hvis i kan sige med garanti jeres babysittere ikke er pædofile så tror jeg det kan give en god omtale.

Jeg ville være yderst varsom med at udstede en sådan garanti - og iøvrigt køre for meget på denne vinkel. Faktum er at du IKKE kan udstede en sådan garanti, da der altid vil eksistere pædofile som ikke er "opdaget" af nogen som helst systemer endnu. Hvis du absolut skal køre på dette tema bør du nedtone det til en garanti for at du har gjort hvad der er muligt for at frasortere uheldige elementer. Det er for farligt for dig at tage hele ansvaret på dine skuldre.

Tilmeldt 20. Nov 05
Skrevet kl. 19:27

Tak.

Glem bare pædofili-garantien, den del af debatten kan vi godt lukke... Jeg er enig og får bare bekræftet at det er en slags antireklame.
Den bedste måde at gardere sig på er ret beset at sørge for at det kun er kvindelige babysittere ;0)
Et faktum man ikke kan tillade sig at udtale, men en realitet hvis man arbejder med børn i disse tider.

Mvh Carsten
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:31

> Den bedste måde at gardere sig på er ret beset at sørge for at det kun er kvindelige babysittere

Jeg går ud fra det var en joke - du er vel ikke så naiv at du forestiller dig at kvinder ikke er involveret i misbrug af børn?

Tilmeldt 20. Nov 05
Skrevet kl. 19:43
Nej, jeg laver ikke sjov med dette emne - alt for alvorligt, men...

Vi forsøger at gardere os maksimalt - vi KUNNE f.eks. vælge:
1. Kun kvindelige babysittere
2. Kun babysittere med rene attester
3. Forældre har altid et indledende møde (passer kemien, er der tillid osv.)
4. Det er ALTID forældrene der træffer et valg om hvem de vil benytte.

Personligt ville jeg føle mig mest tryg ved en sød babysitter, måske sygepleje- eller pædagogstuderende, med rene papirer

Men hvordan får vi bedst fortalt omverdenen om vores virksomhed, og vores - synes vi selv - fremragende produkt? Hvordan skaber man et gennembrud så forretningen rammer loftet?

Mvh Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:09

> Men hvordan får vi bedst fortalt omverdenen om vores virksomhed, og vores

Ofte ville jeg jo sige, at søgemaskinerne er et godt sted at starte - for her leder folk i forvejen efter alverdens services. Men, i lige netop jeres tilfælde står i ovefor en særlig udfordring: Folk søger simpelt hen ikke ret meget i søgemaskinerne efter babysittere og børnepasning. Det kunne tyde på, at målgruppen endnu ikke er vennet til at de kan få sådanne services online. Beovet for pasning er der, men folk bruger tilsyneladende andre kanaler.

Jeg tror derfor din første udforing er, at venne folk til at de kan ordne den slags på Nettet. Det er ikke altid let at være first-mover :)

Jeg tror som sagt ikke så meget på at slå på sikkerhed, og da slet ikke i form af kun kvindelige babysittere. Faktisk ville jeg personligt opfatte det direkte negativt (bl.a. på grund af den naivitet jeg mener det er udtryk for, men også fordi mine børn fandme ikke kun skal passes af kvinder!) .

Jeg tror "behagelighed" - at det er let at finde og booke en god babysitter, er et væsentligt faktum, som der kan slås på - hvis det altså kan holdes.

En anden ting er prisen. Spørgsmålet her er om din løsning kan kunkurere med en sort babysitter (naboens søn eller datter) , som jeg tror er det de fleste vælger i dag. Hvis ikke dit produkt kan konkurere med prisen, skal du nok finde nogle solide argumenter som kan forsvare merprisen.

Jeg tror du skal satse på de erhvervsaktive forældre, der i forvejen er vant til at bruge Nettet (også til køb), som har travlt og har rimeligt med penge - nok til at det ikke er det eneste afgørende om en babysitter koster 50 eller 100 kroner i timen. Folk der ser mere på kvalitet, sikkerhed og hvor let det er.

Da disse folk, som sagt, ikke søger ret meget efter denne serviceydelse online i dag, ville jeg nok vælge en eller flere former for viral markedsføring blandet med on- og off-line PR. Du skal have de førnævnte forældre i målgruppen til at fange ideen og snakke om den.
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)