Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter på kontanthjælp

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
MLM er vel næppe sagen for en iværksætter, der tidligere har været på kontanthjælp og som ønsker at leve af sit iværksætteri indenfor forholdsvis kort tid. Nu kender jeg ikke så pokkers meget til MLM, men jeg forstår dog at det handler om - i første omgang - at udnytte sin familie og omgangskreds til at tjene penge.

Hvis vi går ud fra, at MLM-salg på et lavere niveau skal opbygges (meget) gradvist, så kan der vel nemt gå flere år før man kan supplere sin indtægt som kontanthjælpsmodtager bare sådan nogenlunde med MLM-salg. Korrigér mig hvis jeg tager fejl, og gerne med faktuelle og realistiske eksempler.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:18
Dato: 28-03-2007 23:09:20 Forfatter: Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]Nu kender jeg ikke så pokkers meget til MLM, men jeg forstår dog at det handler om - i første omgang - at udnytte sin familie og omgangskreds til at tjene penge.

Det er jo helt forkert - især i forhold til det jeg beskriver omkring mulighederne indenfor salg af tøj - nu tager jeg fat i netværksbranchen, idet der her findes en lang række firmaer som giver muligheden for primært at tjene penge på at afsætte selskabets varer; det kan være tøj, det kan være Tupperware (som jo også er et netværksfirma), det kan være Aloe Vera - og meget andet.

I eksemplet jeg tager frem her i tråden, handler det om at pågældende gerne vil åbne en tøjbutik - nu tror jeg ikke pågældende måske har gjort sig de store tanker, andet end selve tanken; "det kunne være hyggeligt med børnetøjsbutik" - samtidig har pågældende måske brug for lige at opgradere sine salgsevner - og det vil jo passe perfekt ind i en sammenhæng, hvor man nogle timer om ugen kan holde små homeparties hvor man præsentere en række tøjkollektioner - og dermed skaber en bi-indtægt - som alt efter indsats sagtens kan blive til en deltidsindtægt eller fuldstindtægt UDEN man overhovedet starter med at bygge et netværk af forhandlere.

Nu ved jeg godt hvad du tænker på når du refere til at din viden om MLM går på, at du har hørt at ideen er at man skal tjene penge på venner og familie - det er blot ikke en regel - og ej heller noget ret mange gør i - MEN det vil ALTID være naturligt at dele sin begejstring for et produkt med eks. venner m.fl. - men oftest kan man sagtens skabe egen-omsætning - og for den sags skyld et netværk - ved at gå målrettet efter dem som er INTERESSERET i tøj eller whatever på homeparties, ligeså vel som der findes massevis af folk som gerne vil starte en bi-forretning eller deltids-forretning i netværksregi.

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:20
Dato: 26-03-2007 23:07:40
Forfatter: Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]
Hej Benicia,

Du skal heller ikke både starte som iværksætter og være på kontanthjælp, så bliver det bare en sovepude og desuden er det ulovligt.  

Ville ikke lige citere det hele, blot lige rose Kim for et super godt indlæg.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:05
Hej Lasse,

Du hopper let og elegant udenom det esentielle; kan man starte en virksomhed op (og leve af den indenfor rimelig tid) med MLM? Du giver dog selv svaret; nej. Det er præcis som du beskriver opgradering, indsats, netværk. Du nævner også begejstring for produkterne for at starte op som MLM-forhandler. Helt ærligt Lasse, hvem pokker kan være begejstret for nogle produkter de ikke umiddelbart kan forholde sig til, men som de bliver tæsket ørene fulde af på de såkaldte MLM-møder som - for nogles vedkommende - nærmere minder om vækkelsesmøder? Der er vel nærmest tale om en eller anden form for scene-hypnose, eller?

Hvad angår dit svar på hvor vidt familie og venner indgår i et givent MLM-netværk, vil jeg karaktisere din udtalelse som det rene vrøvl. Jeg har aldrig hørt om en MLM-slave, som ikke på den ene eller anden måde har udnyttet familie og venner. Jeg har heller aldrig hørt om nogen af dem som er blevet udbyttet, som ikke har fortrudt at de købte, men ikke kunne få sig til at "brokke" sig (men det er jo igen fordelen).

Det er vel de færreste MLM-forretninger, der udelukkende tjener penge på egen-omsætning. Det er vel nærmest modstridende konceptret i MLM - at lave forretning på dem, der stoler mest på én?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:29

Dato: 29-03-2007 00:04:45 Forfatter: Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk] Hej Lasse,

Du hopper let og elegant udenom det esentielle; kan man starte en virksomhed op (og leve af den indenfor rimelig tid) med MLM? Du giver dog selv svaret; nej. Det er præcis som du beskriver opgradering, indsats, netværk.

Ens forretningsplan, handlingsplan... budget... målsætning... whatever er da ikke anderledes indenfor vores branche sammenlignet med alle mulige andre brancher, såsom at handle med Trope Fisk... for så vidt... du skal jo have kunder i bixen - og det har du en plan for.

Man kan sagtens starte en virksomhed op i MLM regi og endog leve af det ganske hurtigt - indenfor såvel 1, 2 eller 3 måneder hvis man selvfølgelig arbejder for det. For eget vedkommende skabte jeg en levevej indenfor et par måneder med min forretning, ligeså vel som jeg har flere kolleger i andre selskaber der har endog meget store indtægter indenfor relativt kort tid... LIGESOM jeg kender mange der udelukkende sælger mange varer og lever rigtig godt af det - især ses det i selskaber som Tupperware og indenfor de selskaber der i Danmark handler med tøj i netværksregi.

Hvornår er en levevej indenfor rimelig tid nået indenfor tropefisk branchen...? Vel fuldstændig individuel afhængig af flere omstændigheder...
Den væsentligste fordel, for den der vælger et netværkskoncept, som skabelon for sin forretning er at pågældende ikke skal spekulere i traditionelle udgiftsposter som eks. en tropefisk forhandler: husleje, kassekredit, ansatte.... rengøring... annoncering... radioreklame.... und so weiter...

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:37
Dato: 26-03-2007 20:07:03 Forfatter:benicia
 Jeg havde forretning i ca. 4 år for 16 år siden, det gik desværre ikke mere da jeg dengang blev skildt og der var intet overskud da jeg måtte sælge forretningen, kun gæld.

Hej Benicia,

Det er måske et lidt hårdt spørgsmål, men hvorfor skulle situationen være anderledes nu?

Du har prøvet at drive en forretning i fire år, og selv efter fire år var der ikke overskud. Jeg ved godt at man bliver klogere med tiden, og lærer en masse. Men jeg synes at du bør tænke MEGET grundigt over hvad der gik galt dengang, og hvad du kan gøre nu for at drive en forretning med succes. For det vil da være ærgeligt at lukke endnu en butik med underskud.

Når du har fundet ud af hvad du vil gøre anderledes, og hvordan du vil øge chancen for overlevelse/succes, så er du godt på vej til at have en forretningsplan som banker etc. vil se på med mere positive øjne.

mvh Carsten

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 09:36
Hej Benicia.

Jeg synes absolut IKKE at du skal finde en anden branche.. hvor er det dog noget underligt noget at råde dig til.. Det er de færreste der får success med at lave noget de ikke brænder for, og er børnetøjs salg noget du brænder for er det da det du skal lave!!!!!

Selvfølgelig er der en masse mas med opstarten når du både er kontanthjælpsmodtager OG RKI registreret... det giver jeg de andre ret i.... men man kan altså sagtens finde løsninger på dit problem hvis du altså er indstillet på at arbejde for at få det. Du kan evt. starte med at finde dig et arbejde, det behøver ikke være fuld tid (evt. indenfor branchen og på den måde også få nogle brugbare input omkring denne) og så forsøg at spare lidt op... Så er du heller ikke belastet af at skulel være til rådighed. Du behøver ikke at starte en forretning op for flere hundrede tusinde kroner... Du kan altid udvide og "opgradere" inventaret med tiden...jeg vil mene at du kan klare en spæd opstart for mellem 50-100 K Jeg har selv gjort det nogle gange og for meget mindre... men så må du også være indstillet på at alt inventar er købt brugt, evt selv lavet (en flot desk kan eks. vis laves selv af et genbrugsmøbel med snørkler og males med hvid/cremehvid alcydmaling som giver det et antikt look) Du kan satse på at leje en  lille butik (30-40 m2) uden afståelse... der er som regel 3 mdrs. depositum... og så købe lidt mindre tøj til opstarten og hænge det lidt kreativt op så det ser ud af mere... ;-) Eks. på bøjler med fronten af tøjet udaf i stedet for ophæng side om side... På den måde kan et halvt sortiment se ud som et helt :-)

Ydermere kan du skrue servicen og venligheden helt i top... for folk vil enten have super service (rar oplevelse når de handler) eller en "smart" butik... for at komme igen - så sørg for slik til ungerne, evt. et lille "lege hjørne" som får børnene til at sige til deres forældre at DÉR vil de hen igen ;-)

Du kan sagtens... men du må bruge mange timer hver dag for at få lagt din strategi. Lad dig ikke gå i baglås fordi der er så mange hindringer i dit liv lige nu og fordi mange gerne vil gøre dig opmærksom på hvor svært det er. Det er kun så svært som du selv gør det til. Tro på det selv, så kan andres meninger være ligemeget.

Det med at du er på kontanthjælp og skal være til rådighed kan du jo nemt komme udenom ved at få dig et "ligegyldigt" job indtil du er klar... tjen nogle hurtige penge, spar lidt op,  planlæg og så skal det nok lykkes.

Held og lykke.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:29
Godt indlæg Sue.dk

>>Det med at du er på kontanthjælp og skal være
til rådighed kan du jo nemt komme udenom ved at få dig et "ligegyldigt"
job indtil du er klar... tjen nogle hurtige penge, spar lidt op,
 planlæg og så skal det nok lykkes.

Præcis.
Det at have et "ligegyldigt" job, giver jo alligevel mening når det er en del af en strategi om at tjene penge, der medvirker til at du kan realisere din drøm om at blive selvstændig

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:38
Ja det er dét...

"ligegyldige" jobs betyder ikke at de er ligegyldige for alle, men for dig fordi det ikke nødvendigvis er i en branche du ønsker at blive i, mange år endnu. Eks. rengøring (og det er ikke en nedværdigelse (læs IKKE) for der er mange der elsker at gøre rent og som tjener fedt på det!!!)

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:18
Hej alle som har været så søde at besvare mit indlæg.

Allerførst vil jeg lige sige at jeg ikke har planer om BÅDE at starte forretning og være på kontanthjælp, det er jo forbudt, det er jeg udemærket klar over. At det ikke er nemt at komme igang sådan bare lige ved jeg også, da jeg jo har prøvet det før. Mit mål er en baby/børnetøjsforretning med brugt pænt tøj, samt sekendhand, og babyart. som skal vær nye. Leverandørene er ligeglade med om jeg er i RKI, så må der bare betales kontant ved levering. Jeg vil først og fremmest satse på mødre der ikke har det store at gøre med, okay det tjener man så heller ikke en farlig masse ved, men hvem ved for det rygtes jo sådan noget, det ved jeg. Der var rigtig mange som var kede af at jeg efter 4 år desværre var nødt til at lukke dengang jeg havde en forretning i samme stil i Fredericia. Med hensyn til mine børn så er de 11 og 16 så det er intet problem.

Det jeg egentlig bad om herinde var bare om nogen vidste om der stadig er noget der hedder iværksætterydelse, måske fik jeg ikke skrevet det på den rigtige måde,,,,,

Og jeg starter i det små så må tiden vise hvad det kan blive til, her i Nyborg er der intet i samme stil, ej heller store babytøjs forretninger, det er en enkelt mindre, samt Føtex og Kvikly. Jeg tror selv meget på at der er nogle der har brug for at kunne klæde sine kære små godt på for små penge. Nu mangler jeg bare forretningslokale,,, såååå hvis nogen kender nogen eller hører noget så skriv endelig.

RIGTIG GOD PÅSKE TIL JER ALLE!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)