Hvis vi går ud fra, at MLM-salg på et lavere niveau skal opbygges (meget) gradvist, så kan der vel nemt gå flere år før man kan supplere sin indtægt som kontanthjælpsmodtager bare sådan nogenlunde med MLM-salg. Korrigér mig hvis jeg tager fejl, og gerne med faktuelle og realistiske eksempler. |
Dato: 28-03-2007 23:09:20 Forfatter: Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]Nu kender jeg ikke så pokkers meget til MLM, men jeg forstår dog at det handler om - i første omgang - at udnytte sin familie og omgangskreds til at tjene penge.
Det er jo helt forkert - især i forhold til det jeg beskriver omkring mulighederne indenfor salg af tøj - nu tager jeg fat i netværksbranchen, idet der her findes en lang række firmaer som giver muligheden for primært at tjene penge på at afsætte selskabets varer; det kan være tøj, det kan være Tupperware (som jo også er et netværksfirma), det kan være Aloe Vera - og meget andet.
I eksemplet jeg tager frem her i tråden, handler det om at pågældende gerne vil åbne en tøjbutik - nu tror jeg ikke pågældende måske har gjort sig de store tanker, andet end selve tanken; "det kunne være hyggeligt med børnetøjsbutik" - samtidig har pågældende måske brug for lige at opgradere sine salgsevner - og det vil jo passe perfekt ind i en sammenhæng, hvor man nogle timer om ugen kan holde små homeparties hvor man præsentere en række tøjkollektioner - og dermed skaber en bi-indtægt - som alt efter indsats sagtens kan blive til en deltidsindtægt eller fuldstindtægt UDEN man overhovedet starter med at bygge et netværk af forhandlere.
Nu ved jeg godt hvad du tænker på når du refere til at din viden om MLM går på, at du har hørt at ideen er at man skal tjene penge på venner og familie - det er blot ikke en regel - og ej heller noget ret mange gør i - MEN det vil ALTID være naturligt at dele sin begejstring for et produkt med eks. venner m.fl. - men oftest kan man sagtens skabe egen-omsætning - og for den sags skyld et netværk - ved at gå målrettet efter dem som er INTERESSERET i tøj eller whatever på homeparties, ligeså vel som der findes massevis af folk som gerne vil starte en bi-forretning eller deltids-forretning i netværksregi.