Hej! Jeg skriver her for første gang og håber nogen kan hjælpe. Jeg ønsker at starte en mindre forretning med baby/børnetøj, men det store spørsmål er: kan det overhovedet lade sig gøre når man er på kontanthjælp og ydermere er uheldig at være registreret som dårlig betaler. Jeg vil gerne kunne klare mig selv og mine 2 børn, låne penge i banken er jo desværre også umuligt p.g.a. ovenstående. Så er der overhovedet nogle steder man kan få hjælp til at komme i gang. Jeg havde forretning i ca. 4 år for 16 år siden, det gik desværre ikke mere da jeg dengang blev skildt og der var intet overskud da jeg måtte sælge forretningen, kun gæld. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. |
Hvis jeg var dig ville jeg tale med dem på AF, på et tidspunkt var det sådan at man kunne få støtte det første år - jeg tror det var det samme som dagpenge, men jeg ved ikke om det gælder stadig.
Hvis du kan få støtte i opstartsfasen så mangler du jo bare nogen penge at starte op for og der er jo andre muligheder end bankerne, let bliver det dog ikke da det som regl drejer sig om rimelig mange penge når man både skal have forretning og lager. Du kunne jo også prøve at skaffe en partner som så skal ligge halvdelen af pengene.
En ide jeg havde på et tidspunkt var at man kunne lave en second hand med børne tøj, altså opkøbe tøj og andet på nettet og den blå avis og så sælge det i sin forretning, dette ville jo nedbringe udgiften til lager en del.
Held og lykke
Venlig hilsen
Ania