Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er jobbet som canvas telefonsælger?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men du ryger hurtigt ud så fremt du ikke sælger noget.  

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:45

Canvas telefonsalg er det hårdeste salgsjob du nogensinde kan komme i nærheden af. Samt den bedste oplæring i salg du nogensinde kan få!

Der er stor forskel på telemarketingbureuerne og deres seriøsitet, så brug lidt tid på at finde det rigtige sted.

Jeg startede min karriere indenfor telefonsalg og det er har givet mig størstedelen af min salgsuddannelse. Jeg sidder stadigvæk med salg, men i dag på et højt strategisk niveau, hvor jeg sælger til topledelse og niveauet lige under til de største virksomheder i Danmark og jeg har succes, fordi jeg har lært håndværket salg på den hårde måde.

Så mit råd er at prøve det. Hvis det ikke er dig, så har du fået det afklaret. Hvis du får succes som kanvassælger, så kan du få succes med alle typer af salg.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 01:22

Thomas Sørensen:

Der er stor forskel på telemarketingbureuerne og deres seriøsitet, så brug lidt tid på at finde det rigtige sted.

Hvordan kan en uerfaren person spotte en mindre seriøs virksomhed?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:30

Thomas Sørensen:

Canvas telefonsalg er det hårdeste salgsjob du nogensinde kan komme i nærheden af. Samt den bedste oplæring i salg du nogensinde kan få!

Jeg startede min karriere indenfor telefonsalg og det er har givet mig størstedelen af min salgsuddannelse. Jeg sidder stadigvæk med salg, men i dag på et højt strategisk niveau, hvor jeg sælger til topledelse og niveauet lige under til de største virksomheder i Danmark og jeg har succes, fordi jeg har lært håndværket salg på den hårde måde.

Så mit råd er at prøve det. Hvis det ikke er dig, så har du fået det afklaret. Hvis du får succes som kanvassælger, så kan du få succes med alle typer af salg.

Enig! Det er et vildt hårdt job. Der forventes en masse, og du belønnes med langt mindre. Jeg arbejdede som kold canvas-sælger i 5 måneder, men derefter var jeg også totalt udbrændt, og jeg gør det aldrig igen. Det er mit personlige mareridt af et job.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:38

Mnemiq:
Jobbet er på ca. 8 timer om ugen, så det er kun et fritidsjob. Er det realistisk at tjene noget særligt på den tid, eller vil det være spild af tid, også når man tænker på markedet for telefonabonnementer?

Med 8 timer om ugen, vil det ikke kunne lade sig gøre at tjene gode penge.

En god canvassælger kan både sit eget, og konkurrenternes, produkt på rygraden, og kan dermed fremhæve styrker og svagheder hvor det er nødvendigt.

Og når du taler små/mellemstore virksomheder (og dermed sandsynligvis ikke SOHO segmentet), er der en noget længere proces, end hvis det er salg til enkeltmandsvirksomhederne. Selve salget vil oftest strække sig over flere mails/telefonsamtaler, og hvis du kun er til at træffe 8 timer om ugen, hvor du i øvrigt ikke har tid fordi du skal ringe ud, så er du ikke en interessant partner.

Intet er selvfølgelig umuligt, men jeg vil mene at med 8 timer om ugen, er det i hvert fald utroligt svært.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 01:47

Enig! Det er et vildt hårdt job. Der forventes en masse, og du belønnes med langt mindre. Jeg arbejdede som kold canvas-sælger i 5 måneder, men derefter var jeg også totalt udbrændt, og jeg gør det aldrig igen. Det er mit personlige mareridt af et job.

På vilken måde va det det et mareridt?

Var den fysiske arbejdsmiljø dålig?

Fik du dålige emner at ringe til?

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 06:29

Michael_N:

Det er et mareridt for de fleste, idet du konstant måles på performance, du _skal_ have X antal minutters taletid om dagen, du _skal_ have X antal opkald om dagen, du _skal_ have X antal dialoger, du _skal_ have X antal salg per X antal dialoger, du _skal_ nå dit budget.

Dertil er provisionsordningen tit og ofte udregnet således at man stort set aldrig når det på baggrund af emner, systemer, kundebehandling og alt muligt andet. Tilmed skal du nå at kontakte så forfærdeligt mange om dagen at du segner rundt.

Et sted jeg arbejdede et par år i træk, de har/havde(?) de vildsete provisionsordninger. Hvis dit budget eks. var 100.000 kr. på telefonen per måned (inkl. gensalgsemner!) og du så lavede 200.000, dvs. dit index lød på 200%, så fik du 50% af hele omsætningen inkl. grundløn, dvs. en løn på 100.000 kr., og som kørende sælger fik man både bil efter eget valg uden reklame på, telefon og computer til FRI afbenyttelse (inkl. brobizz :D). 

Jeg tror desværre disse jobs er historie, men DGS har eks. 58% i provision på telefonen fra først tjente krone. Dvs. sælger du for 100.000 kr. får du 58.000 kr. (Kan faktisk ikke huske om grundlønnen kommer oveni). Desværre har de så dårligt et ry at du skal ringe næsten 1.000 emner op om dagen for at holde dit budget, da alle knalder røret på når de hører "DGS" blive nævnt. 

Men vær obs på hvem du kontakter, du skal ikke tage et job hvis det er fuldtid, uden grundløn, og dit budget skal som udgangspunkt aldrig være langt over 150.000 kr. hvis du har med hverdagsprodukter at gøre. Der findes eks. virksomheder der sælger reklameplads på fladskærme, disse kræver ofte 400.000 kr. i omsætning per måned, og du får så latterligt lav en provision at du kunne modtage mere på kontanthjælp/dagpenge :D

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:42

Michael_N:

Thomas Sørensen:

Hvordan kan en uerfaren person spotte en mindre seriøs virksomhed?

Jeg har ikke været i kontakt med telemarketing i 15 år, så jeg ved det ikke rigtig. Brug den sunde fornuft og hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det nok. Telemarketing er hårdt arbejde og et håndværk der skal læres. Så det handler om hvor seriøst din arbejdsplads tager din oplæring og hvor gode produkter/provisioner de kan tilbyde.

De vil fortælle dig, at en dygtig sælger kan sælge alt. Det er også rigtigt - men uanset hvad får du nok større succes ved at sælge vand i sahara fremfor sand. Så et godt produkt markedet efterspørger til den rigtige pris og du er kommet langt i dit valg af telemarketingbureau.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)