Jeg tænkte på om det er muligt at agere som en slags "mellemled" mellem producenter og private købere?
Jeg synes at jeg har hørt andre firmaer, som sælger produkter og som ikke har noget lager af det, men blot sender ordren direkte til producenten, er dette muligt?
I så fald, kan man tjene nogen penge på dette, eller er det begrænset?
Jeg har ikke særlig stor kapital, og tænkte på at starte en shop på internettet, med hvilket produkt har jeg ikke besluttet endnu. Derfor så tænkte jeg på om dette ville være en mulighed og hvad det så kræver at gøre dette?
Andre tips relaterede til dette er også velkommen.
Lige præcis dropshipping, læste din guide i mellemtiden, meget interessant læsestof :P
Det gjorde mig også bare mere sikker på at det er det her jeg vil!
Jeg har bare ingen viden vedr. dette emne. Jeg kunne godt tænke mig at føre produkter fra Italien, så derfor tænkte jeg også på om det overhoved er muligt at lave dropshipping fra udlandet? (jeg tænker mere på transporttid, fragtpriser o.lign.?)
Hvis du vil ud i det dropshipping sjov, så find for guds skyld verdens bedste leverandør, det bare fungerer. Du skal tænke på at alle fejl de laver, er det dig der hænger på, og dig der ligger navn til.
Mads G. Jensen
Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.
FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.
MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.
Ofte er det billigere at sende en pakke fra et andet EU land til Danmark, end det er at sende en pakke fra et posthus i DK til en anden adresse i DK. Mærkeligt men sandt.
Som andre nævner har dropshipping den hage, at det er dig det går ud over, hvis leverandøren har glemt at skrive, at varen er udsolgt, hvis den bare ikke leverer eller der går noget helt andet galt. Der er altså en masse faktorer som du ikke kan styre, så find en leverandør hvor dropshipping fungerer i top.
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk
Tak for jeres tips, er især overrasket over at det er billigere at sende fra udlandet til Danmark. Men hvordan er det med fragtid når man har dropshipping fra et andet land, men ens kundebase er i Danmark? (inden for Europa)
Ville også gerne købe et lager, det eneste problem er at jeg ikke har den største kapital og derfor vil jeg ikke kunne have mange produkter hjemme ad gangen.