Hej alle i dejlige weekend Aminoer Jeg har undersøgt det lidt på nettet, søgt på Google osv., kan dog ikke finde præcis det jeg søger. Jeg ville høre om muligheden for at sælge scripts online. Scriptet er lavet sådan, at det købes (månedsabonnement) og downloades fra vores hjemmeside, hvorefter det installeres på ens egen server (ligesom Wordpress). Der kommer ikke til at ligge noget kode på vores server, dog kommer der en lille kode i scriptet som gør, at vi kan lukke et bestemt script hos en enkelt person. Men her kommer mit store spørgsmål: Hvordan kan man så sikre at de ikke bare koder det lidt om, så vores server ikke kan lukke scriptet eller komme i kontakt med det? Altså ikke rent teknisk (hvis man har gode ideer er de også velkomne), men mere juridisk? Hvordan sikrer man at folk ikke laver lidt om på scriptet, og bare bruger det gratis? Fx. hvis Wordpress var et betaingssystem, hvordan kunne de så sikre at folk ikke bare kodede lidt om i systemet og brugte det gratis? Mvh. Kenneth |
Så længe man downloader alt kilden til dit script, så tror jeg aldrig du kan sikre dig 100% mod misbrug.
Du kan dog gøre det mere besværligt at misbruge dit script, ved fx at kryptere din kildekode.