Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange reklamer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går i øjeblikket og spekulerer på, om man kan tale om nogen generel regel for, hvornår smetegrænsen er nået med hensyn til antallet af reklamer på en hjemmeside/blog. Jeg vil jo selvfølgelig gerne have så mange klik på annoncerne som muligt, men hvis folk bliver skræmt væk af dem, er jeg jo lige vidt.

Lige pt. har jeg tre områder på bloggen med Google annoncer (to i sidebar og én efter hvert indlæg), og det er vist også maks for hvor meget Google vil tillade? Rent æstetisk pynter de jo ikke (jeg er klar over at der findes alternativer som Euroads osv.), men der bliver klikket på dem alligevel.

Spørgsmålet er om jeg ville få større besøgstalsmæssig succes ved at begrænse mig lidt på annonceringen. Kan man sige noget generelt om det?

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget afhængigt af dit website og dit formål, men de fleste blogs og content baserede websites kan sagtens holde helt op til 6-7 reklamer pr. siden (og nogen gange flere).

Du skal have andet end Google ads, der opstår en form for banner blindhed når man ser de samme reklamer igen og igen. Kig på affiliate programmer hos f.eks. os eller andre der udbyder affiliate marketing.

Sørg for at bruge tekst links også, og få det til at virke homogent i forhold til dit content, det kan give nogle gode kliks.

Eksempelvis kunne man med dating på et Bil website lave et tekst link der siger:
"Smukke piger er til frække biler"

Nåh, bare lige lidt torsdags sludder mens jeg ser Tour de france

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 16:13

Tak for svaret. Som du vil kunne konstatere, hvis du givet bloggen et besøg, er der netop en kombination af tekst- og billedannoncer. Tekstannoncerne har ganske rigtigt netop den fordel, at de ofte i højere grad er relevante i forhold til indholdet i de enkelte blogindlæg.

Problemet med mange affiliate programmer er, at de i modsætning til Googles tekstreklamer sjældent har særligt meget med biler at gøre. Eksempelvis gider jeg ikke have reklamer for FDM Rejser liggende. Eller feriebiludlejning. Selvom de et eller andet sted knytter sig til autobrancen.

Men jeg vil under alle omstændigheder ikke overskride det antal af annoncer jeg har nu, for det bliver for grimt. 

Tilmeldt 19. Aug 10
Skrevet kl. 16:26

Har lige kigget på dit website og der er helt sikkert plads til flere reklamer på forsiden og undersiderne. Du bruger Wordpress? Bruger du quick adsense? Og så er nogle ting mht. interne links du kan gøre lidt bedre og, ja en masse SEO lir :)

Når du driver en side med et specifikt indhold: biler. Så skal du tænke på segmentet der bruger siden og ikke hvad du selv vil (i de fleste tilfælde). Du skal gå ind og analysere din målgruppe og finde frem til deres interesser.

Hvad interesserer folk der også går op i biler?
Mobiltelefoni, gadgets, mandeblade, whiskey, tøj, und so weiter ... prøv noget forskelligt af og se hvor der er flest kliks samt konverteringer til salg/leads whatever :)

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Skrevet kl. 16:36

Ja jeg bruger Quick Adsense. 

Når det kommer til interne links, så kan jeg forestille mig at du vil have mig til at gøre mere ud af at linke på kryds og tværs af indlæggene?

Tilmeldt 19. Aug 10
Skrevet kl. 17:36

Ja, flere interne links så du "låser" dine læsere fast på din side. Lave links med f.eks. SEO smart link.

Jeg synes virkelig godt der kan være flere reklamer på siden, alle mulige slags, både på forside og undersider. Tænk i call-to-action, hvad vil du have dem til at klike på?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)