Jeg går i øjeblikket og spekulerer på, om man kan tale om nogen generel regel for, hvornår smetegrænsen er nået med hensyn til antallet af reklamer på en hjemmeside/blog. Jeg vil jo selvfølgelig gerne have så mange klik på annoncerne som muligt, men hvis folk bliver skræmt væk af dem, er jeg jo lige vidt. Lige pt. har jeg tre områder på bloggen med Google annoncer (to i sidebar og én efter hvert indlæg), og det er vist også maks for hvor meget Google vil tillade? Rent æstetisk pynter de jo ikke (jeg er klar over at der findes alternativer som Euroads osv.), men der bliver klikket på dem alligevel. Spørgsmålet er om jeg ville få større besøgstalsmæssig succes ved at begrænse mig lidt på annonceringen. Kan man sige noget generelt om det? |
Det er meget afhængigt af dit website og dit formål, men de fleste blogs og content baserede websites kan sagtens holde helt op til 6-7 reklamer pr. siden (og nogen gange flere).
Du skal have andet end Google ads, der opstår en form for banner blindhed når man ser de samme reklamer igen og igen. Kig på affiliate programmer hos f.eks. os eller andre der udbyder affiliate marketing.
Sørg for at bruge tekst links også, og få det til at virke homogent i forhold til dit content, det kan give nogle gode kliks.
Eksempelvis kunne man med dating på et Bil website lave et tekst link der siger:
"Smukke piger er til frække biler"
Nåh, bare lige lidt torsdags sludder mens jeg ser Tour de france