Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udenom danske leverandører?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ved ikke om det er den rigtige kategori at skrive i, men prøver da alligevel.

Jeg står og skal sælge nogle apple produkter, men danske distributører sælger kun med 2-3% avance, og det kan man dårligt leve af, ja det er faktisk ikke engang forsøget værd.
 
Der er massere af udenlandske leverandører på f.eks. alibaba.com som sælger til MEGET bedre priser.... men..
 
Jeg er selvfølgelig bange for, at apple eller deres distributører ikke bliver videre lykkelige over en ny startet virksomhed der går udenom dem.  Hvad gør jeg? Vi er lige i opstart-fasen og har ikke i sinde at lægge os ud med giganter som apple.
 
Er der konkrete regler på området? De andre distributører vi har set på er indenfor EU, ændrer det på noget?
 
Jeg håber virkelig nogen ved noget fordi vi er i vildrede.
 
På forhånd tak
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Normalt er der jo visse fordele ved, som mindre/nystartet virksomhed, at bruge lokale distributører. Jeg tænker bl.a. på:
 
Du behøver ikke købe en 40-fods container med varer af gangen
Dag-til-dag levering = du har ikke store lagerbindinger
Distributøren tager udgifter til garantireparationer
Etc.
 
Skal du have varer hjem fra Asien med luftpost (alternativet er 6 uger på søen) ryger den økonomiske fordel hurtigt...
 
mvh Carsten
 
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du fuldstændig ret i. Vi forsøger netop også at lokalt, eller i hvert lokalt globalt set.

Men''et består i at, distributøren i danmark sælger til fast pris, som kun tillader 2-3 pct avance på det produkt vi havde paner om at tjene på.
 
De andre tilbud vi har ligger på omkring 50%-75% avance, inkl. fragt,uden at vi bestiller en kontainer fyldt hjem.
 
Spørgsmålet er : Vil apple og deres distributører se rødt hvis vi går udenom og tjener lidt penge?
 
Har vi nogle regler imod eller med os? Er markedet frit på den måde?
 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de andre leverandører I kigger på er indenfor EU''s grænser burde der som udgangspunkt ikke være nogen juridiske problemer med Apple, vi har jo fri bevægelighed af varer i EU. Desuden skal I så heller ikke tænke på told, men I skal dog nok stadig importregistreres.

 

Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man skal import registreres, og betale det der svarer til dansk købsmoms i stedet for told- og punktafgifter...

Jeg tror at jeg bare kører på med udenlandske leverandører, det er jo også nærmest en joke at, man som distributør kan sælge varer med så lav avance. Som authoriseret forhandler får man stadig kun 25-35%, så jeg kan slet ikke se hvordan man nogensinde kunne tjene penge på salget af en ipod købt i dette fagre kongerige....
 
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
" så jeg kan slet ikke se hvordan man nogensinde kunne tjene penge på salget af en ipod købt i dette fagre kongerige...."


Velkommen til Hardware branchen :D

Priserne er helt i bund og fortjenesten utroligt lav, mange gange må man sælge varer med tab på f.eks ved garantirep. Det er penge lige ud af vinduet.
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
tak for linket... det hele har været oppe at vende der.
 
kort sagt: man skal have penge til jurister ved parallel import :-)
 
er du gået videre med din egen parallel import af kosmetik? har du talt med de pågældende virksomheder om deres politik mht importen?
 
 
 
 
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Der skulle ikke være de store problemer med parallel import sålænge det er indenfor EU''s grænser.

Min taktik lige nu er at finde en mindre kæde eller en selvstændig butik i udlandet. Jeg håber så at jeg igennem dem kan få fat i nogle af de kosmetik produkter, som jeg så gerne vil have.

Jeg har skrevet til erhvervs service for at få dem til at finde nogle adresser til mig, men de har ikke svaret endnu.
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at 99% af alle ipod/xbox/mobil forhandlere på alibaba udelukkende er der for at tage fusen på godtroende førstegangs importører.
Især den del der siger de kommer fra UK. Få altid en partner, bekendt eller anden til at se ipods''ene fysisk før du køber. Der er masser af firmaer der tilbyder den slags services over hele verden.

:)
d.

www.onapp.com

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)