Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må vi sende en ny mail?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer,

Et enkelt spørgsmål som jeg er sikker på nogen herinde kan svare på. Har prøvet at læse lidt i markedsføringsloven, men synes ikke det står så tydeligt!

Må vi sende en ny mail til virksomheder som vi har haft telefonisk kontakt til? Virksomhederne har også modtaget en mail fra os.

Er det så en uopfordret mail? Eller skal vi ringe dem alle sammen op igen og høre dem om vi må sende en mail?

Eller må vi gerne sende dem en ny mail (så længe vi giver dem muligheden for at sige nej tak til at vi sender dem flere)?

Ps. Vi er meget påpasselige og ønsker at bevæge os på den rigtige side af loven. Men det ville være surt at skulle ringe dem alle sammen op igen og spørge om man må sende endnu en mail...

What to do?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27

Har du kun fået lov til at sende en faktura til dem, vil de fleste nok være glade for at du spørg dem først... :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:30

Hej Johannes

Det hele kommer faktisk an på hvad aftalen var i den første telefonsamtale. Sagde de ja til en mail, eller et abonoment fx.

For var samtalen om kun en mail, så er det forfra.

/Kenneth

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 14:46

Ordlyden er/var således under 1. telefonsamtale:

Kunden: "Kan du ikke sende mig en mail på det?"

Os: "Jo, jeg smider dig en mail med det samme og slår lige på tråden om et par dage for at høre hvad du synes"

Kunden: "Det lyder helt fint"

Ordlyden er/var således under 2. telefonsamtale:

Kunden: "Ja... det ser rigtig godt ud... Men.. jeg mangler ikke noget lige nu"

Os: "Helt ok.. jeg slår på tråden om et par måneder eller når sæsonen starter?"

Kunden: "Ok"

Spørgsmålet er således:

Må vi sende en mail ud til denne type kunde så længe det handler om det produkt de medgav de stadig havde interesse i?

Vi må vel gerne sende ud til vores 500 eksisterende kunder som både har modtaget varer og mails og betalt første regning fra os?

NB. Vi holder os selvfølgelig fra dem der er "ikke interesseret" efter de har modtaget 1 mail fra os!

Synes det er meget svært at tolke på markedsføringsloven.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58

Hej Johannes

Nu ligger I selv op til at I vil ringe. Så jeg vil sige at I ikke må sende en mail.

Til eksiterende kunder, vil jeg mene at I må. Forudsat at de kan fravælge eller har frabedt det.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:21

Hej Johannes

Ud fra den dialog du har beskrevet så må i IKKE sende flere mails til kunderne. I har specifikt lavet en aftale om at sende en mail også følge op telefonisk.

Hvis du vil sende kunderne flere mails skal du indhente en tilladelse til at de abonnere på dit nyhedsbrev.
Hvis du indhenter disse tilladelser pr. telefon. så husk at notere hvem der har givet tilladelsen, da det er dig der skal bevise at du har fået en tilladelse.

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 15:21

Johannes:

Må vi sende en mail ud til denne type kunde så længe det handler om det produkt de medgav de stadig havde interesse i?

Vi må vel gerne sende ud til vores 500 eksisterende kunder som både har modtaget varer og mails og betalt første regning fra os?

Hej Johanes

Det er heller ikke så lige til- Kort, så nej må du ikke sende ham en ny email! Hvis du følger lovgivningen siger den du ikke har lov til at sende virksomheden emails med mindre de tilmelder sig. Han har takket nej første gang - nu har du en ny situation hvor han skal acceptere.

Det er lovgivningen  - andre ting kan så spille ind. Typisk hvor relevant det er for kunden at du kontakter ham Jeg har selv sendt mails til folk efter en samtale. Som i dit tilfælde var de ikke interesseret nu men måske senere. Efterfølgende har jeg så 3-4 mdr efter fundet deres email frem og lavet en reply og skrevet noget i retningen af "sidste vi snakkede sammen og ville blot følge op" (ikke med nye informationer eller produkter - blot om det passede ind at mødes nu til en snak)

Hvis jeg skal følge lovgivningen kan jeg ikke sende min mail med tilbud igen uden først at ringe til dem. Men da jeg laver en reply på tidligere samtale har jeg kun mødt positiv feedback på dette. Men kommer nok at på fremgangsmåden, indhold og forhold til dem du sender til.

Ang de 500 kunder - nej dem må du heller ikke sende emails med nye produkter, med mindre de har accepteret det (selv tilmeldt sig - og præcist til at modtage hvad?)

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:24

Johannes:

Du må ikke sende uopfordrede mails (eller fax) med henblik på salg til folk. Det er egentligt meget simpelt. Du må heller ikke sende tilbud til eksisterende kunder, hvis ikke de aktivt har sagt ja til det.

Se bare sagen om Dustin der blev idømt en spam-bøde, for at have reklamer i en mail med info om brugernavn og password.
http://www.amino.dk/buzz/Historie/E-handel-og-online-marketing/Spamboede-til-dustindk-for-reklame-i-inf-935

/Brian 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 16:09

Vi har kontaktet vores advokat som er på sagen! ;-)

Men... nu skal alle vi snakker med for eftertiden spørges om de vil have vores nyhedsmail!

Tak for alle inputs!

Johannes

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 18:03

Johannes:

Men... nu skal alle vi snakker med for eftertiden spørges om de vil have vores nyhedsmail!

Yes Lyder godt! Kan se på jeres hjemmeside der ikke er mulighed for at tilmelde sig et nyhedsbrev. Det ville være en god ide at oprette den mulighed på samtlige sider og i selve købs processen. Så kan du altid vurdere om der skal være alm. opt-in eller dobbelt opt-in.

Alt efter dit behov findes der gratis programmer til at udsende jeres nyhedsbreve og ellers systemer der koster penge. Gøres det rigtig er den en fantastisk måde til at øge sit salg.

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)