Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netto-omsætning i selvangivelse? - kan en Revisor hjælpe?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er i gang med at færdiggøre min Selvangivelse og her er jeg stødt på et spørgsmål. Der er en grænse på en netto-omsætning på 300.000, der afgør om man skal indsende regnskabsoplysninger eller ej.

Er netto-omsætning virksomhedens reelle omsætning eller er det virksomhedens omsætning minus fradrag?

Jeg ville mene at der var virksomhedens omsætning minus fradrag, men jeg synes ikke det står klart.

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe!

De bedste hilsner
Martin

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er virksomhedens omsætning - altså før fradrag !

Og netto betyder at det er excl momsen !!! :-)

God weekdnd

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 13:42

Mange tak for det hurtige svar Jørgen - og rigtig god weekend også til dig!

Findes der en vejledning til hvilke regnskabsoplysninger der skal udfyldes, når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed der er i konsulentbranchen?

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 13:44

Martin Albertsen:

Mange tak for det hurtige svar Jørgen - og rigtig god weekend også til dig!

Findes der en vejledning til hvilke regnskabsoplysninger der skal udfyldes, når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed der er i konsulentbranchen?

Du kan klikke på hver enkelt rubrik for at finde en vejledning hos skat som er mere eller mindre oplysende.

Typisk får nybegyndere kaffen galt i halsen når de støder på balancesummen & egenkapitalen.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 13:51

Ja, det har jeg også forsøgt, men nogle af "vejledningerne" kan jeg ikke hitte ud af, om er relevante for mit lille firma. F.eks. balancesummen og egenkapitalen. Jeg synes ikke det er særligt godt beskrevet til os ikke så regnskabskyndige.

Men jeg må vel bare udfylde det så godt som jeg kan og se hvad der sker.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 14:00

Martin Albertsen:

Ja, det har jeg også forsøgt, men nogle af "vejledningerne" kan jeg ikke hitte ud af, om er relevante for mit lille firma. F.eks. balancesummen og egenkapitalen. Jeg synes ikke det er særligt godt beskrevet til os ikke så regnskabskyndige.

Men jeg må vel bare udfylde det så godt som jeg kan og se hvad der sker.

Hvis du ikke kender tallene / er nødt til at sidde og beregne dig frem til dem, - så er det fordi du ikke har et "rigtigt regnskab". Hvis aktivitetsniveauet taler for at kunne retfærdiggøre at der ikke foreligger en almindelig bogføring bliver der nok ikke de store problemer. Det er ofte rimelig nemt for skat i den anden ende udfra de indtastede tal på side4 om tallene er trukket op af en hat (går den så går den).

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 14:18

Selvfølgeligt er tallene jeg angiver ikke trukket op af en hat, men når jeg aldrig har prøvet at udfylde en Selvangivelse før, så er det selvsagt ikke så nemt. Det ville være smart hvis Skat lavede nogle flere eksempler man kunne følge, i stedet for at skulle læse deres "vejledning" som også gælder store danske virksomheder, som intet har med min lille enkeltmandsvirksomhed at gøre.

De gør det i hvertfald ikke nemt for os med mindre virksomheder, der ikke har en revisor i ryggen.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 14:22
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 14:26

Krkli:

There you go: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1948706

Se videoen

Tak for linket! Jeg har set videon tidligere, men problemet er, at jeg er havnet over i 300.000 i netto-omsætning og derfor skal angive diverse regnskabsoplysninger og det er her problemet opstår, da jeg ikke ved hvilke punkter der vedrører min virksomhed.

Hvis Skat også bare havde lavet en video med et eksempel på en virksomhed med en netto-omsætning på over 300.000, så havde jeg sikkert kunne finde noget hjælp i den, men sådan skulle det desværre ikke være Smile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 14:28

Hvis der er nogle specifikke rubrikker du er i tvivl om hvordan du beregner så kan du bare skrive her i tråden.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)